میکسر و پاورمیکسر دایناکورد

بدون شک نام دایناکورد برای اهالی موسیقی نامی بسیار آشنا و پرآوازه می باشد و کمتر کسی را می توان یافت که نام این برند آلمانی را نشنیده باشد. دایناکورد در سال 1326 شمسی توسط ورنر پینترناگل در آلمان بنا نهاده شد و از همان ابتدای فعالیت خود توانست تحولی عظیم در صنعت صوت ایجاد کند. همانطور که از نام دایناکورد، قدرت و هارمونی بر می خیزد، در خط تولید نیز این دو ویژگی به خوبی در هم تنیده می شود که حاصل آن دستگاهی بی عیب و نقص است.

اگرچه در طول سالیان دراز این کمپانی محصولات متنوعی را به بازار های جهانی روانه کرد، اما شاید شاهکار این نام، میکسر ها و پاورمیکسر هایی باشند که در سال های اخیر به بازار معرفی شدند. در ابتدای کار، هنگامی که آقای ورنر به طراحی اولین تقویت کننده خود یعنی Tube Amplifier به کمک لامپ خلاء پرداخت، قطعا رویای بزرگی را در سر داشت، رویایی که تنها نیم قرن شکوفایی آن به درازا کشید.

 

انواع مدل های دایناکورد

میکسر و پاور میکسر دایناکورد در مدل ها و ابعاد مختلفی همچون دایناکورد 600 – 1000 – 1600 و 2200 وارد بازار شدند که تفاوت آن ها نه در قدرت خروجی، بلکه در تعداد کانال آن های ورودی آن ها بود. ناگفته نماند که دایناکورد یکی از اولین کمپانی های صوت بود که دستگاهی با قدرت خروجی 2000 وات واقعی (2×1000) به بازار عرضه کرد.

DYNACORD-600

به صورت خلاصه می توان گفت مدل 600 دارای 6 کانال، 1000 دارای 10 کانال، 1600 دارای 16 کانال و 2200 دارای 22 کانال ورودی می باشند. علاوه بر این ها امکانات دیگری همچون ورودی فانتوم پاور، USB، خروجی دیجیتال جهت رکورد با کیفیت صدا و فیدر های روان و مرغوب از دیگر امکانات و مزیت های برند دایناکورد می باشد.

 

بیشتر بخوانید : ‌آموزش کار با نمایشگر دایناکورد

 

افکت در دایناکورد

حال بگذارید از یک زاویه متفاوت و البته کاربردی به این محصولات نگاه کنیم. افکت های دیجیتال دایناکورد از همان شاخص های بسیار مهم و تعیین کننده به حساب می آیند که می توانند مشتری را برای خرید محصول کاملا متقاعد کنند چرا که کاملا خاص، منحصر به فرد و کاربردی هستند و می توانند هر کاربری را متناسب با نیاز خود راضی نگه دارند.

با در نظر گرفتن تقاضای بازار و مشتریان ، شرکت Dynacord دست به تولید سری جدید میکسر و پاورمیکسر ها نهاد و سری سوم میکسر ها و پاورمیکسر های دایناکورد، یا به عبارتی Effect-3 را روانه بازار کرد.

در افکت های اصلی دایناکورد، چه در میکسر ها و چه در پاورمیکسر ها ، 100 افکت پیش فرض در نظر گرفته شده است که در 8 بخش دسته بندی می شود:
1- افکت های 1 تا 20 (Reverb)
2- افکت های 21 تا 30 (Reverb & Delay)
3- افکت های 30 تا 40 (Chorus – Flanger – Chorus & Delay)
4- افکت های 41 تا 50 (Stereo Delay)
5- افکت های 51 تا 60 (Mono Delay)
6- افکت های 61 تا 80 (Other Reverb)
7- افکت های 81 تا 90 (Other Delay)
8- افکت های 91 تا 100 (Doubling – Reverse – Slap Back)

با اینکه تقریبا همه ی افکت های مورد نیاز خود را در این دسته بندی ها خواهید یافت، اما باز هم دایناکورد این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده که بتوانند هریک از افکت های 100 گانه را خصوصی سازی یا به اصلاح کاستامایز کنند. برای مثال قدری از تاخیر آن کم کنند یا به سرعت آن بیافزانید.

پس از بررسی قسمت افکت دستگاه های میکسر و پاورمیکسر دایناکورد که بین هر دو گروه مشترک بود، و قسمت پاور در پاورمیکسر ها، می توان به خوبی مفهوم واژه DYNACORD را درک کرد.

 

واحد آموزش مشتریان بانی باند

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *