تاریخچه شرکت شور 

شرکت شور(Shure) یکی از شرکت های پیش رو و ابر کمپانی صنعت صوت و موسیقی با بیش از نه دهه سابقه در سال ۱۹۲۵ میلادی توسط سیدنی شور در شیکاگو پایه ‌گذاری شد. در واقع فعالیت شرکت شور SHURE در ابتدا با تهیه قطعات اولیه لازم برای ساخت رادیو شروع شد. اما در گذر زمان زمینه فعالیت شرکت شور گسترش یافت. اکنون زمینه فعالیت این شرکت شامل میکروفون، میکروفن بی ‌سیم، هدفون، سیستم‌های مخصوص کنفرانس ، میکسر، سیستم‌های صوتی خانگی و استودیویی، آلات مختلف موسیقی نظیر پیانو، ارگ و انواع نرم افزارهای مربوط به صنعت صوت و موسیقی است.

در سال 1931 آقای شور و یکی از مهندسان به نام رالف گلوور شروع به توسعه اولین میکروفون کرده و در سال بعد مدل N33 را که یک مدل با دو دکمه کربنی بود را ارائه دادند. بدین ترتیب اولین میکروفون میکروفون شرکت شور تولید شد و برند Shure به یکی از چهار تولید کننده میکروفون در آمریکا تبدیل شد. در همان دهه، شرکت شور اولین میکروفن کندانسر، میکروفن کریستال وهمچنین سیستم تعلیق میکروفن که حق اختراع آن را نیز دریافت کردند را به بازار ارائه داد و سال 1939 میکروفون Unidyne 55 را معرفی کرد که تبدیل به یکی از شناخته شده ترین میکروفن ها در جهان شد.

 

میکروفن شرکت شور

میکروفن شرکت شور

دهه ۶۰

شرکت شور SHURE  در دهه‌ی ۶۰، به روند رو به جلوی خود ادامه داد و در سال ۱۹۶۵، یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات خود یعنی میکروفون داینامی ک SM57 را به بازار عرضه کرد میکروفن   SM57شرکت شور نه تنها به یکی از پرکاربردترین میکروفون‌های تاریخ برای ضبط ساز بدل شد، بلکه از زمان لیندون جانسون تا همین امروز، میکروفون اصلی سخنرانی رییس جمهورهای آمریکا بوده است.

 

دهه 80

سال 1989 سیدنی شور، میکروفن های سری بتا BETA شرکت شور را معرفی کرد. میکروفن های سری BETA  دارای پاسخ فرکانسی بسیار خطی هستند و به همین دلیل بر روی تمام انواع صداها به خوبی کار می کنند. زمانی که نیاز به شفافیت، وضوح و دقت در جزئیات  صدا دارید، میکروفن BETA58  بهترین انتخاب است. میکروفن BETA 58A در سال 1996 جایزه TEC را به دست آورد و چندین میکروفن دیگر سری BETA  نیز برای جوایز TEC نامزد شده اند.

یکی از دلایل موفقیت این برند این است که شرکت شورShure  زمانی که میکروفن های معروف خود را طراحی می  کند، جنبه های بسیاری را برای تولید یک محصول با کیفیت در نظر می گیرد. میکروفن BETA58 نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت Shure می دانست که فقط صدای عالی کافی نیست. بنابراین میکروفن BETA58 باید به گونه ای ساخته می  شد که هر روز و هر شب بر روی استیج بدرخشد. طراحی ظاهری این میکروفن شاید کمی  قدیمی  باشد که دلیل آن نیز قدمت زیاد تولید این میکروفن است، اما از نظر کیفیت ساخت و متریال به کاربرده شده به خوبی می تواند جواب اعتماد شما را بدهد.

 

بیشتر بخوانید : تجهیزات سالن کنفرانس

 

دهه ۹۰

دهه‌ی ۹۰، جزو مهم‌ترین سال های فعالیت شرکت شور و مرحله‌ای جدید در تاریخ این کمپانی است. دهه‌ای که با ورود به بازار میکروفون‌های بی‌سیم آغاز می ‌شود و در پایان این دهه، شرکت شور SHURE   مهم‌ترین تولیدکننده‌ی میکروفون‌های بی‌سیم شد. علاوه بر آن، در سال ۱۹۹۱، شور نخستین کارخانه‌ی خود در اروپا را در شهر هایلبرن آلمان یعنی همان شهری که کارخانه‌ی بیرداینامی ک نیز قرار دارد بازگشایی کرد و وظیفه‌ی فروش و پشتیبانی محصولاتش در اروپا، آفریقا و آسیا را به این شعبه محول نمود.

در اواسط این دهه، یعنی در سال ۱۹۹۵، سیدنی شور، موسس شرکت شور پس از ۷۰ سال اداره‌ی این شرکت، در سن ۹۳ سالگی درگذشت و جای خود را به همسرش، رز (Rose L. Shure) داد.اما این اتفاق تاثیری بر پیشرفت شور نگذاشت و تا پایان این دهه، این شرکت نه تنها شعبه‌ای در هنگ‌کنگ افتتاح نمود، بلکه در سال ۱۹۹۷، محصول بسیار مهمی  نظیر سیستم مانیتورینگ داخل گوش PSM 600 را نیز به بازار روانه کرد که جزو نخستین تلاش‌های شور برای ورود به عرصه‌ی هدفون محسوب می ‌گردد.

در نهایت، در پایان این دهه، یعنی در سال ۱۹۹۹، نام کمپانی شور رسماً به Shure  Incorporated بدل شد. به‌علاوه، در این سال، نخستین عضو سری میکروفون‌های رده بالای KSM  شرکت شور یعنی مدل KSM32 را به بازار روانه کرد و با توفیق قابل توجهی روبرو شد.

 

قرن ۲۱

شرکت شور با ورود به قرن ۲۱، همچنان مسیر پیشرفت و توسعه خود را کماکان و قوی تر از قبل در پیش گرفت، ورود به قرن ۲۱ که رشد سریع تکنولوژی را هم در پی داشت رقابت در بازار تکنولوژی را نیز برای این کمپانی جدی تر کرد.

نخستین دستاورد مهم  شرکت شور در دهه‌ی ۲۰۰۰، کسب جایزه‌ی Technical Grammy در سال ۲۰۰۳ بود. جایزه‌ای که به پاس خدماتی که این کمپانی به صنعت ضبط موسیقی ارائه نموده بود، به این شرکت اهدا شد. در همی ن سال کمپانی شور که با جدیدت وارد بازار هدفن های تخصصی شده بود، نخستین ایرفون‌های تجاری شرکت شور یعنی سری E را به بازار عرضه کرد،که شامل مدل های E5,E4,E3,E2 می  شد.

در سال یعنی ۲۰۰۶ ،  کمپانی شور مجدد به تولید هدفن های شگف انگیز خود ادامه داد و  نخستین عرضه‌ی شرکت شور ایرفون مدل E500 بود که از سه درایور برخوردار هستند و تولید سری ایرفون‌های مانیتورینگ SE شروع کرد .سری SE این هدفن ها شامل مدل‌های SE210، SE310، SE420 و SE530 می ‌شدند، که مدل SE530 همانند مدل E500‌ از سه درایور برخوردار بود. از طرفی نیز میکروفن کندانسر KSM9 را که برای اولین بار دو الگوی قطبی کاردیود و سوپر کاردیود را داشت و با سویچ قابل تغییر بود را ارائه داد که یک گزینه خوب برای اجرای زنده به شمار می  آمد .درسال ۲۰۰۷ شرکت شور که تلاش گسترده ای در زمی نه تکنولوژی هدفن های خود داشت بلاخره توانست جایزه ی هدفون درونِ گوشِ برگزیده ی SE530  که دارای سه دروایو بود دریافت کند.

میکروفن رده بالای شرکت شور

میکروفن رده بالای شرکت شور

سخن پایانی

امروزه، بدون شک شرکت شور (SHURE) جزو بزرگترین تولیدکنندگان میکروفون، هدفون، سیستم‌های صوتی بی‌سیم و … است. شرکتی که تولیداتش، از جنگ جهانی گرفته تا مراسم گرمی  و المپیک مورد استفاده قرار گرفته و بخشی از مهم‌ترین جوایز معتبر جهان صدا را به خود اختصاص داده است. محصولات کمپانی Shure در طول دهه های اخیر به قابلیت اطمینان بودن، کیفیت و دوام بالایشان شناخته شده اند. شور ترکیبی صحیح و کم نقص از تجربه، نوآوری، اصالت وقدمت است و جزو معدود کمپانی های دنیا است که کیفیت را در تمام محصولات خود به خوبی ارائه می ­دهد و اکثر اِلمان های لازم برای برجسته بودن در ذهن مخاطبان را در اختیار دارد.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *