تاریخچه شرکت یاماها 

شرکت یاماها (YAMAHA) که اول شرکت Nippon Gakki نام داشت، در اواخر دهه 80 میلادی در شیزویکا ژاپن تاسیس شد و در ابتدا به تولید آلات موسیقی پرداخت. یاماها به دلیل تولید آلات مختلف موسیقی از جمله انواع پیانو ، گیتار ، ویولن و دیگر آلات برنجی و چوبی به بزرگترین تولید کننده ابزار موسیقی تبدیل شده و بخش عمده ای از شهرت خود را مدیون همین بخش است.

در اکتبر ۱۹۸۷در جشن صدمین سال تاسیس شرکت نام کمپانی رسما به شرکت یاماها تغییر یافت . دو سال بعد شرکت یاماها اولین دستگاه ضبط CD جهان را تولید کرد و ضمن خرید شرکت Sequential Circuits  51 درصد سهام رقیب خود یعنی کورگ را نیز خرید.

 

شرکت فعال در زمینه بلندگو ها

درباره ی شرکت یاماها در زمینه بلندگو

تاریخچه بلندگوهای صدای طبیعی شرکت یاماها (از سال 1967)

در سال 1967 شرکت یاماها تاریخچه خود را به عنوان یک تولید کننده بلندگو HiFi با repurposing و بهبود بلندگوی NS الکتون (صدای طبیعی) برای استفاده صوتی  HiFi آغاز کرد. بلندگوی  NS-1000/1000M در سال 1974 توسط شرکت یاماها عرضه شد که دارای اولین دیافراگم بریلیوم خالص در جهان است. این برند توانست به دلیل صدای واضح و باز خود ، تحسین جهانی را به دست آورد. پس از آن شرکت یاماها مدل هایی مانند NS-451 و NS-10M را با صدایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کرد.

شرکت یاماها در ۱۹۷۲ انواع بلندگوهای انتشار متوسط NS-620/NS-630/NS-650 را معرفی کرد. اما محبوبیت خود را با بلندگو NS-1000M که سال بعد معرفی شد در میان کاربران بیشتر کرد.

اولین دیافراگم بریلیوم خالص جهان در NS-1000Mکه یک مانیتور حرفه ای شاهکار بود استفاده شد و احترام زیادی برای یاماها به دست آورد. این بلندگو در سال 1974 عرضه شد. وزن سبک بریلیوم با سختی بالا و سرعت انتشار صدا بیش از دو برابر تیتانیوم و منیزیم، از روزهای اول توجه را به عنوان یک ماده دیافراگم ایده آل جلب کرده بود.

سپس شرکت یاماها هرساله با تولید بلندگوهای با کیفیت تر و با فناوری های جدیدتر توانست جایگاه خود را در زمینه تولید محصولات صوتی ثابت کرده و مخاطبان زیادی بدست آورد.

 

 

بیشتر بخوانید : نصب سیستم پیجینگ

 

خرید شرکت ها در دهه 2000

در سال 2002 شرکت ياماها توليد لوازم تيراندازي خود را متوقف کرد. اين مجموعه يکي از موفق‌ترين مجموعه‌هاي ياماها بود که از سال 1959 آغاز شده بود و شش قهرمان در پنج المپيک جهاني با اين تير و کمان‌ها به قهرماني رسيده بودند. دو سال بعد ياماها شرکت آلماني نرم‌افزارهاي صوتي «استينبرگ» را از پيناکل خريداري کرد.

در ژوئيه سال 2007 ياماها شرکت کمبل را که توليدات آنها را به انگلستان وارد مي‌کرد، خريداري و آن را به يکي از شعبه‌هاي خود در اروپا تبديل كرد.

در دسامبر همان سال ياماها ضمن عقد قرارداد با يک بانک اتريشي، تمام سهام شرکت «بوسندورفر» را خريد و به توليدات اين شرکت با نام خود ادامه داد.

کمپانی یاماها در کنار موتورسيکلت و لوازم موسيقي، همچنين کالاهاي صوتي و تصويري، نيمه رساناها، کالاهاي کامپيوتري، وسائل ورزشي، وسائل گلف، مبلمان، موتور کشتي و قايق، لوازم منزل، روبات‌هاي صنعتي، فلزات تخصصي، ابزار ماشين‌آلات و خودروهاي برف ‌روب هم توليد مي‌کند که به همه آنها هم نام تجاري ياماها داده است.

موفقيت ياماها، گواهي بر کيفيت و کارکرد کالاهايش است و اين موفقيت فقط از طريق تبليغات و گوش کردن به توصيه‌هاي مشاورين نام‌هاي تجاري، حاصل نشده است و همين کارکرد و کيفيت است که توانسته به گوناگون‌ترين کالاها هم وحدت ببخشد.

به عبارت ديگر در شرايطي که بسياري از نام‌هاي تجاري به جاي صرف هزينه بيشتر براي ارتقاي کيفيت توليد، آن را خرج بازاريابي مي‌کنند، ياماها ثابت کرده که کالاهاي با کيفيت بالا و با کارآيي خوب، مشتريان را جلب مي‌کنند، نه کمپين‌هاي تبليغاتي پر زرق و برق.

تاریخچه بلندگو ها

تاریخچه بلندگو های برند یاماها

یاماها برند ابر قدرت

برند یاماها، به عنوان یکی از اصیل ترین برندهای فعال در صنعت موسیقی شناخته شده است و از آن دسته برند‌هایی است که نیازی به معرفی ندارد. این برند که تقریبا در اوایل سده ۱۹۰۰ میلادی شروع به فعالیت کرده تا کنون توانسته جایگاه خودش را به عنوان یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده ادوات و تجهیزات موسیقی حفظ نماید.

همچنین دسته بندی های غنی از انواع تجهیزات و ابزارهای حوزه موسیقی نیز یکی دیگر از دلایل قدرت این برند می باشد. از دیگر مجموعه محصولات  شرکت یاماها به اسپیکر یاماها، اسپیکر دیواری یاماها و بلندگو سقفی یاماها می توان اشاره کرد. که درست مانند سایر دسته بندی های آن از تنوع محصول قابل تحسین و کیفیت و کارایی ایده آلی برخوردار است.

سخن پایانی

اکنون شرکت ياماها بزرگ‌ترين سازنده لوازم موسيقي در دنياست. موتورسيکلت ياماها نيز پس از هوندا در مقام دوم قرار دارد. کیفیت یکی از آن کلماتی است که مسائل مختلفی را پوشش می دهد و می تواند برای افراد مختلف در زمان های مختلف تفاوت داشته باشد. اما در یاماها تمام مفاهیم این کلمه به سمتی معنی میشود که منجر به توسعه و ساخت محصول با کیفیت شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *