میکسر های حرفه ای نسل سوم DYNACORD یکی از بهترین و کامل ترین میکسر های بازار می باشد که همواره به دلیل افکت های منحصر به فردش همواره در بازار صوت می درخشد. افکت های متنوع و قابل شخصی سازی دایناکورد روح تازه ای به صدای خروجی از بلندگو های شما می بخشد که می توانید به خوبی صدای مورد نیاز خود را از یک مجلس عزاداری تا یک سالن کنسرت در دایناکورد تنظیم کنید. طبیعتا هرچه در یک دستگاه دسترسی ها و امکانات بیشتر باشد، تسلط بر آن ها نیز دشوار تر خواهد بود، و دایناکورد-3 نیز از این قاعده مستثنی نیست، به همین منظور قصد داریم تا در این مقاله کمی بیشتر شما را با میکسر حرفه ای دایناکورد تری آشنا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نمایشگر میکسر دایناکورد سری 3، یک نمایشگر تک رنگ OLED است که همه ی تنظیمات دیجیتال در آن به نمایش در می آیند. در ادامه این مقاله قصد داریم بخش به بخش به تمامی قسمت های آن بپردازیم.

‌آموزش کار با نمایشگر میکسر دایناکورد

1- نشاگر وضیعت محافظ بلندگو
2- وضیعت فیلتر LNP
3- وضعیت ورودی های
4- نوع گروه افکت، از افکت دومی
5- شماره ی افکت از افکت دومی
6- توضیحات تنظیمات و وضعیت افکت دومی
7- نشاگر دکمه بالا بر شماره افکت دوم
8- توضیحات کلید های کاربری
9- نشانگر دکمه پایین بر شماره افکت دوم
10- نشانگر دکمه بالا بر شماره افکت اول
11- توضیحات کلیدی های کاربردی
12- نشانگر دکمه پایین بر شماره افکت اول
13- توضیحات تنظیمات و وضعیت افکت اولی
14- شماره ی افکت از افکت دومی
15- نوع گروه افکت، از افکت اولی

منو ها و تنظیمات:

میکسر حرفه ای دایناکورد افکت3 دارای 5 کلید است که 4 تا از آن ها در قسمت پائینی نمایشگر قرار دارد و دیگری که با نام TAB در قسمت زیرین کلید ولوم به چشم می خورد در واقع یک ولوم دیجیتالی برای دسترسی آسان تر به منو تعبیه شده است.
برای وارد شدن به منو، باید یکبار کلید ولوم را فشار و نگهداریم دهیم سپس برای جا به جا کردن مکان نما یا همان کرسر، میتوانید کلید ولوم را بچرخانید.

فلوچارت تنظیمات میکسر دایناکورد:

میکسر نسل سوم دایناکورد داری 8 سری تنظیمات منحصر به فرد و گوناگون است که به کمک هریک می توانید یک سری تغییرات ایجاد کنید. تنظیمات شماره هشت در منو اصلی، خود دارای 7 زیر مجموعه است. لازم به ذکر است که تنظیمات شماره 7 در منو اصلی همان تنظیمات جذاب مربوط به قسمت افکت دستگاه می باشد.

– منو های 1 و 2 ، ویرایش افکت:

ابتدا برای تنظیمات، باید افکت خود را انتخاب کنید تا بتوانید آن را ویرایش کنید. سپس برای هر افکت، تنظیمات مختلفی وجود دارد مثلا برای افکت اکو، می توانید تعداد تاخیر، زمان تاخیر و … را تنظیم کنید. و زمانی که ویرایش افکت تان تمام شد، می توانید اسم آن را هم تغییر بدهید و اسم جدیدی برای آن بگذارید.

– منو 3،تنظیم درگاه USB   برای ریکورد:

اگر شما بخواهید صدای میکسر را توسط کامپیوتر ضبط کنید، با استفاده از درگاه USB میتوانید صدا را به راحتی رکورد کنید. تنظیمات درگاه USB برای خروجی آن که از کدام نوع باشد، دو حالت را پیش پای شما میگذارد: حالت لایو و حالت استریو.
حالت لایو، USB های ۱ و 2 را به مستر L و R می فرستد و USB های 3 و 4 را به خط های AUX 1 و 2. اما حالت دوم یعنی استریو، مانیتور های 1 و 2، به USB های 1 و 2 و AUX های 1 و 2 به USB های 3 و 4 فرستاده می شود.

‌آموزش کار با نمایشگر میکسر دایناکورد

–  منو 4:

با استفاده از این منو شما می توانید تعیین کنید که اکولایزر گرافیکی برای صدای مستر اختصاص داده شود یا به مانیتور 1 و یا به مانیتور 3 و یا حتی به هر دو مانیتور.
یادتان باشد که فشردن هیچ دکمه ای، تنظیمات ویرایش شده را ذخیره نمی کند و باید از ESC و یا BACK استفاده کنید.

– منو 5، فیلتر LPN:

افکت LPN، یک افکت اصلاح فاز باند ها است که صدای بیس را نیز با توجه به تنظیمات انجام شده بر روی آن، تصحیح می کند. با خاموش بودن این فیلتر، هیچ تنظیماتی بر روی باند ها اتفاق نمی افتد. برای باند ها 15 و 18، حالت MEDIUM و حالت HIGH، برای باند های کوچک تری مانند 8، 10 و یا 12 مناسب است.
فیلتر LPN، علاوه بر اصلاح فاز اسپیکر و صدای بیس ها ، صدای بیس اکولایزر ها را نیز انجام می دهد. پس نیازی به استفاده از BASS BOOSTER نیست.

– منو 6، محافظ اسپیکر:

دایناکورد برای باند های کوچکتر مانند 10 و یا 12 اینچی، یک محافظ نرم افزاری قرار داده است تا ناگهان ولوم آن به هر علتی بالا رفت، قدرت خروجی آمپلی فایر را محدود کند و از سوختن درجا اسپیکر، جلوگیری کند.
برای اتصال یک باند ۴ اهم / ۴۰۰ وات و یا یک باند ۸ اهم/ 200 وات به میکسر، می توانید با استفاده از منو SPEAKER PROTECTION ، هر کدام از باند های ذکر شده و یا دو حتی دو عدد باند 200 وات / ۸ اهم به پاور امپ متصل کنید و هیچ نگرانی از سوختن باند ها به علت بالارفتن ناگهانی صدا نداشته باشید.

‌آموزش کار با نمایشگر میکسر دایناکورد

– منو ۷، تنظیمات مربوطه افکت ها:

این قسمت داری ۷ زیر مجموعه است:

1-  کنترل فوت سوییچ: تعیین کننده افکت های پدال پایی است

2- کنترل کلید TAB: تعیین کننده تاخیر افکت ها

3 و 4- تنظیم کردن پیش فرض افکت 1 و 2: تغییر دادن افکت های پیش فرض و کارخانه ای

5 و 6-  تنعیین کننده اختصاص افکت های میدی از کانال های مونو

۷- پروگرام شمارش گر میدی: دستگاه های میدی، اطلاعات 128 بیتی را با توجه سرعت VELOCITY هر نت نخواخته شده، ارسال میکنند که اگر 0 تا 127 را ارسال کند، میکسر راا نیز همین حالت انتخاب کنید و اگر 1 تا 128 ارسال می شد، میکسر را بر روی 1-128 انتخاب کنید.

– منو ۸ – تنظیمات دستگاه:

این قسمت نیز دارای ۷ زیر مجموعه است که در ادامه به آن می پردازیم:

۱- روشنانی نمایشگر: در این قسمت شما می توانید روشنایی نمایشگر را به میزان دلخواه تغییر دهید.
2- اسکرین سیور: این قابلیت، توانایی اسکرین سیور است که میان 10 ثانیه الی 60 دقیقه قابل تنظیم است و تا زمانی که شما با این میکسر و یا حتی با نمایشگر کاری نداشته باشید‌، این حالت فعال و میکسر را خاموش نگه می دارد.
3- اسم دادن به دستگاه: در این قسمت میتوانید اسم دستگاه را به دلخواه و یا به زبان اینگلیسی ، عدد ها ، و یا حتی کاراکتر ها و تا حداکثر 18 حروف بنویسید.
4- راهنمای منو ها و یا TOOL TIP: این منو برای افراد مبتدی که تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند، تعبیه شده است تا با فعال سازی آن، با ورود به هر منو، پنجره ای باز شود و عملکرد آن منو را توضیح میدهد.
5- ورودی دادن به USB: با فعال سازی این گزینه، میکسر به پخش موسیقی بدون نیاز به آمپلی فایر خود دستگاه ادامه خواهد داد.
۶- تنظیم کارخانه: اگر دستگاه را ریست فکتوری کنید، تمامی تنظیمات آن به حالت اولیه و یا به اصطلاح به تنظیمات کارخانه ای خود بازمیگردد.
۷- نشان دادن نرم افزار: با استفاده از این قسمت، کاربر می تواند نسخه نرم افزار نصب شده را بر روی میکسر خود را ببیند و در صورت نیاز ورژن دستگاه را به روز رسانی کند.

3 فکر در مورد “ ‌آموزش کار با نمایشگر دایناکورد

  1. ضياء منيع جوهر گفت:

    سلام
    آیا واسه افکت ها توی پاور میکسر دایناکورد مدل ۵۰۲ میشه پسورد گذاشت؟

    1. admin گفت:

      سلام و وقت بخیر، خیر امکانش نیست.

  2. ABBAS گفت:

    سلام . ریست کردن میکسر و پاور میکسر دایناکورد ۳ به چه صورت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *