مهم ترین وسیله برای مداحان در یک هیئت و مراسم مذهبی میکروفن و سیستم اکو می باشد که هر کدام از مداحان از میکروفن های خاصی استفاده می کنند  در گذشته این میکروفن ها سیم دا بودند و امروزه اکثر مداحان به دلیل راحتی و کیفیت بالا از میکروفن های بی سیم استفاده می کنند. در مطالب دیگر از مجله بانی باند میکروفن های مناسب تولید کنندگان محتوا،خوانندگان و نوازندگان را به شما معرفی کردیم اما در این مطلب به سراغ سیستم صوتی هیئت ها و آشنایی با بهترین میکروفن مداحی  رفتیم تا مداحان بتوانند انتخاب مناسبی را در این زمینه داشته باشند.

میکروفن خازنی

مقاله: میکروفن مناسب تولید محتوا و پادکست

بهترین میکروفن مداحی

منظور از بهترین میکروفن مداحی  این است که در انتخاب و خرید بهترین این میکروفن ها  باید دقت زیادی داشته باشید زیرا در هنگام مداحی این فقط صدای مداح است که پخش می شود و ساز و نوازنده ای وجود ندارد که بخواهد به صدای مداح جلوه بهتری دهد.

شاید این موضوع نیز برای شما و بسیاری از مداحان پیش آمده که بهترین میکروفن برای مداحی کدام است؟؟؟

ابتدا قبل از هر چیز بهتر است که توضیحی درمورد ساختار میکروفن داینامیک ارئه دهیم تا آشنایی بیشتری درمورد میکروفن داینامیک برای مداحی داشته باشید.

میکروفن خوابیده در یک پس زمینه سفید به رنگ مشکی

همه چیز درباره نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه

میکروفن داینامیک

میکروفن های داینامیک عموما در قالب میکروفن های دستی ظاهر می شوند زیرا ساختار میکروفن های داینامیک ذاتا سخت تر و محکم تر از میکروفن های خازنی می باشد، به همین جهت برای اجرا های زنده و مداحی بسیار مناسب تر هستند. عملکرد میکروفن های داینامیک به این صورت است که یک رسانا داخل یک (voice Coil) یا سیم پیچ قرار دارد و در ابتدای رسانا، دیافراگم قرار گرفته است.

هنگام خواندن مداح، فشار هوای مقابل دهان مداح فشرده و متراکم می شود و همین فشار به دیافراگم که بسیار سبک است وارد می شود و آن را داخل سیم پیچ به حرکت در می آورد. طبق قانون القای الکتریکی فارادی، حرکت رسانا درون یک سیم لوله ایجاد شار می کند که همین عامل سبب به وجود آمدن سیگنال های صوتی می شود.

و همچنان این سوال مطرح است که بهترین میکروفن بی سیم برای مداحی کدام است؟

هرچند که می توان روی کاغذ و به کمک ویژگی های میکروفن، برتری نسبی آن ها را اثبات کرد اما همواره میکروفن هایی وجود دارند که محبوبیت خاصی درمیان کاربران دارند. از پرفروش ترین و محبوب ترین میکروفن های بازار مداحان می توان به میکرون دستی داینامیک JASCO 2000 اشاره نمود که با بدنه ی فلزی نقره ای رنگ در ذهن بسیاری از مصرف کنندگان جای گرفته است.

در فناوری این میکروفن از کپسولی استوانه با پاسخ فرکانسی 50 تا 17000 هرتزی در ساختار خود بهره می برد و به همین دلیل نیز بخش گسترده ای از صدای مداح را به خوبی دریافت می کند. الگوی قطبی کاردیوئید در جاسکو 2000 کمک می کند تا فضایی شبیه به حسینه یا هیات ها که پژواک صدا بالاست، میکروفن تنها صدای مداح را دریافت کند و اصطلاحا صدای خروجی از باند ها دیستورت نشود.

میکروفن های حرفه ای “جی تی آر” ، گزینه ای جدید و با کیفیت!

یکی از مشکلاتی که همواره گریبان گیر نام های جا افتاده می شود، نمونه های تقلبی بازار است و میکروفن ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. به عنوان گزینه ای جدید که بتوان آن را به خوبی جایگزین میکروفن JAS 2000 در نظر گرفت، سری میکروفن های جی تی آر را معرفی می کنیم.

کمپانی جی تی آر با ارائه ی کلکسیونی از میکروفن های دستی داینامیک، انتخاب را برای مشتریان بسیار آسان تر از قبل کرده است اما امروز قصد داریم تا 2 مدل برجسته و پر فروش از این ویترین که به اعتقاد جامعه ی مداحان از با کیفیت ترین میکروفن های مناسب مداحی به حساب می آید را به شما معرفی کنیم.

میکروفن دستی داینامیک JTR DXL-842

میکروفن دستی داینامیک جی تی آر مدل 842 از یک کپسولی تخت و ارتجاعی در ساختار خود استفاده می کند که فرکانس هایی در بازه ی 40 تا 17000 هرتز را به خوبی پوشش می دهد. الگوی قطبی کاردیوئید و امپدانس 370 اهمی بستر مناسبی را برای استفاده از این میکروفن در محیط هایی با پژواک بالا فراهم کرده است اما این همه ی ماجرا نیست! و استفاده از یک کلید 2 حالته تحت عنوان concert vocal به مداحان کمک می کند تا مدت طولانی تری را بدون وقفه مداحی کنند و در اجرا های طولانی خیلی کمتر دچار خستگی و گرفتگی صدا شوند. عملکرد این کلید بدین صورت است که وقتی حالت کنسرت ووکال را فعال می کنید، اختلاف پتانسیل جاری در voice coil افزایش یافته و با حرکت کردن رسانا به واسطه ی فشار هوای ناشی از پژواک صدای مداح، سیگنال هایی به مراتب قوی تر و در نهایت صدایی پُر تر و قدرتمند تر تولید می کند که موجب می شود مداح انرژی کمتری صرف کند.

میکروفن مشکی با پس زمینه سفید به صورت ایستاده

 

بیشتر بخوانید :تجهیزات صوتی مناسب مراسم محرم

 

 

میکروفن دستی داینامیک JTR DXL-844

میکروفنی اقتصادی ، مناسب برای ذکر، با پاسخ فرکانسی بسیار سریع! کوتاه ترین و کامل ترین توضیحی که می توان برای میکروفن دستی جی تی آر مدل 844 ارائه کرد. همه ی این ها دلیلی بود تا این میکروفن به یکی از پرفروش ترین مدل های میکروفن دستی تبدیل شود.

کپسولی این مدل نیز از الگوی کاردیوئید برای جذب صدا استفاده می کند، با این تفاوت که پوشش فرکانسی مدل 844 در بازه ی 50 تا 15000 هرتز می باشد. تجهیز شدن به فناوری حذف فرکانس های پائین و فیلتر نرم کنندگی صدا دست به دست هم دادند تا خروجی این میکروفن صدایی نرم و مخملی باشد، از همین جهت مداحان علاقه ی زیادی دارند تا از مدل 844 به عنوان میکروفن ذکر استفاده کنند. لازم به ذکر که امپدانس این میکروفن روی 600 اهم قرار داده شده است.

قیمت میکروفن مداحی

میکروفن های مختلفی امروزه برای مداحان وجود دارند که خرید میکروفن بی سیم برای این اقشار می تواند یکی از دغدغه ها باشد در این مقاله سعی کردیم شما را در این رابطه راهنمایی کنیم همچنین شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت میکروفن مداحی از طریق تماس شماره تلفن 66091259-021 از راهنمایی و مشاوره در زمینه خرید و قیمت میکروفن مداحی بهترین راهنمایی و مشاوره را داشته باشید.

مطالب مرتبط: خرید میکروفن استودیویی ارزان 

 

 

سوالات متداول

بهترین میکروفن بی سیم را از کجا بخریم؟

شما می توانید اناوع میکروفن را در برند ها و کیفیت ها و همچنین قیمت های مختلف از فروشگاه اینترنتی باند تهیه کنید

بهترین میکروفن مداحی کدام است؟

یکی از میکروفن های مناسب برای مداحی میکروفن داینامیک jtr dlx- 844  می باشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *