سیستم های صوتی امروزه پیشرفت های چشمگیری را به واسطه فناوری های بی سیم و سیتسم های تقویت کننده ای که در داخل آنها قرار گرفته است پیدا کرده اند شرکت های سازنده بزرگ که هرروزه محصولات جدیدترین را را باقابلیت های فراوانی وارد چرخه و فرایند سیستم های صوتی می کنند و هرکدام از آنها مزایای مختلف و زیادی را می توانند برای کاربرانشان  بوجود آورند، امروزه بسیاری از کنفرانس ها و همایش هایی که در سطوح سازمانی و یا حتی پایین تر برگزار می شوند به سیستم های صوتی جدید و پیشرفته مجهز هستند و این سیستن ها به خوبی توانسته اند پاسخگوی نیاز برگزار کنندگان باشند. با استفاده از این سیستم ها افرادی که به جلسات  شما دعوت شده اند به خوبی می توانند در جلسان و همایش های شما شرکت کنند و همه اینها راه کارهایی است برای تعامل و ارتباط بیشتر با افراد حاضر در جلسه، دورهمی های بسیاری امروزه برگزار می شوند که فقط سخنرانان اصلی نیستند که می توانند صحبت بلکه افرادی که در این دروهی ها و جلسان حضور دارند نیز می توانند به راحتی به گفتگو با دیگر اعضای جلسات و کنفرانس ها بپردازند. که می تواند اصلی ترین کاربرد سیستم صوتی کنفرانسی باشد.

این سیستم ها با توجه به کارایی و ویژگی هایی که در خود دارند قیمت های مختلفی نیز در بازار ها دارند و هر کس و هر سازمانی به راحتی می تواند با توجه به نیاز و شرایطی که دارد اقدام به خرید این سیستم ها کند و تجربه متفاوتی را در ایونت ها و مراسم های خود داشته باشد. در این مطلب از مجله بانی باند قصد داریم با شما درباره کاربرد سیستم صوتی کنفرانس با سیم و میکروفن های بی سیم مرتبط با آن و همچنین انواع میکروفن های کنفرانس صحبت کنیم.

سیستم صوتی کنفرانس

سیستم صوتی کنفرانس چیست ؟

امروزه ارتباطات نقش بسیار مهمی را در زندگی کاری و شخصی ما ایفا کرده است.د آنسور نیز ابزارهای مختلف برای گسترش و برقراری راحت و سریع ارتباطات به سرعت در حال گسترش است و توسط سازندگان هرروزه توسعه داده می شود.

یکی از این ابزار هایی که می تواند به خوبی و راحتی نیاز سازمان ها و افراد را در کنفرانس ها و جلسات و همایش های آنها رفع کند وجود تجهیزات ویدیو کنفرانس و سیستم های صوتی  مناسب برای آنها است. این سیستم ها دارای سه قسمت مهم منبع تغذیه، تعدادی میکروفن و همچنین میکروفن ریاست تشکیل شده است که این میکروفن ریاست دارای یک سیستم استقرار سخنران اصلی است که می تواند کنترل میکروفن های دیگر یا به اصطلاح میکروفن های شرکت کننده را بر عهده داشته باشد. ریاست جلسه با استاده از این سیستم انرژی و زمان کمتری را برای تناسب سازی و هماهنگ کردن صدای خود با فضا صرف می کند و به راحتی می تواند با دیگر شرکت کننده ها ارتباط برقرار کند. امروزه بیشتر سالن ها مجهز و به روزی که کنفرانس های بین المملی در آنها برگزار می شود دارای سیستم های کنفرانسی با کیفیت هستند زیرا با توجه به میهمانان و مقاماتی که در این جلسات شرکت می کنند لازم است که مدیریت جلسات و کنفرانس ها به خوبی انجام شود. سالن های هتل اسپیناس پالاس، سالن اجلاس سران، سالن همایش برج میلاد و دیگر سالن های همایش معروف در تهران دارای این سیستم ها می باشند.

کاربرد سیستم صوتی کنفرانس

کاربرد سیستم صوتی کنفرانس

همانطور که در قسمت های بالاتر اشاره کردیم این سیستم ها کاربردهای فراوانی را می توانند داشته باشند که می تواند مدیریت جلسات شما را راحت تر و آسان تر کند.

ترجمه همزمان

در گذشته زمانی که در همایش و کنفرانسی سازمان و کشوری مهمانان خارجی را برای کنفرانس های خود دعوت می کردند افرادی حضور داشتند که به ترجمه صحبت های سخنرانان می پرداختند، امروزه اما با وجود سیستم صوتی کنفرانس و قابلیت ترجمه همزمان این سیستم ها کار برای برگزار کنندگان بسیار راحت شده است و آنها به راحتی می توانند سخنان را به چندین زبان برای مدعوین ترجمه کنند. مترجم صحبت ها و سخنان را از زبان مبدا به زبان مقصد  ترجمه می کند و برای سیستم های کنفرانسی ارسال می کند. به طور کلی قابلیت  ترجمه از اصلی ترین کاربرد سیستم صوتی کنفرانس می باشد.

امکان رای گیری

یکی از مزایای و کاربردهای بسیار مهم این میکروفن ها و به طور کلی سیستم ها را می توان قابلیت رای گیری آنها دانست، سیستم رای گیری که در مجلس هم از آن استفاده می ود از همین سیستم های کنفرانسی می باشد. رای گیری در این سیستم ها به این شکل است که میکروفن و سیستم ریاست موضوع و موردیک را که قصد به رای گذاشتن آن را دارد در سیستم وارد می کند و شرکت کنندگان با استفاده از دکمه های تعبیه شده برروی این  سیستم ها اقدام به رای دادن به گزینه های مورد نظر خود می کنند.

دیگر امکانات سیستم صوتی کنفرانس

از دیگر قابلیت های این سیستم ها می توان به اتصال دوربین های 360 درجه به میکوفن های کنفرانسی اشاره کرد، که فرایند این قابلیت به این صورت است زمانی که فردی اقدام به سخنرانی می کند چه در قامت ریاست و چه در مقام شرکت کننده باشد دوربین هایی که این همایش ها حضور دارند فرد را برروی پرده نمایش سالن کنفرانس نشان می دهند.

  • پخش یکنواخت و باکیفیت سخنران در تمام فضای سالن
  • امکان تعیین و تعویض تعداد سخنرانان
  • قابلیت ضبط و ذخیره سازی تصاویر و سخنان
  • هماهنگی با دیگر سیستم های صوتی و تصویری
  • قابلیت تغییر سیستم ها به صورت وایرلس
  • امکان برقرای تله کنفرانس

از دیگر امکانات جانبی این سیستم ها نیز می توان به قابلیت شارژ های مختلف به آنها نام برد.

فرد در حال سخنرانی در جلسه

اجزای سیستم کنفرانس

به طور موردی در قسمت های بالا در مورد اجزای و کاربرد سیستم صوتی کنفرانس  با شما صحتب کردیم اما در این قسمت قرار است در مورد سیستم های تغذیه  و میکروفن های بی سیم این سیستم ها با شما صحبت کنیم.

سیستم تغذیه

دومین مورد در مورد اجزای سیستم کنفرانس منبع تغذیه آنها می باشد که تمامی نیروهای برقی و سیکنال توسط این قسمت از سیستم های کنفرانس به میکروفن های ریاست و شرکت کننده می باشد در ادامه قصد داریم با انواع سیستم های تغذیه با شما صحبت کنیم.

سیستم تغذیه dc

این نوع منبع تغذیه به این صورت کار می کند که منبع اصلی تغذیه را به با خودش متصل کرده و می تواند با انرژی خورشیدی و یا باتری کارکند.

سیستم تغذیه ac

 این منبع تغذیه  ولتاژ اثربخش برق شهر 220 ولت و نوع متناوب با فرکانس 50 هرتز می باشد. در مورد تبدیل این انرژی به انرژی مورد نیاز ما که کاربردهایزصنعتی و آزمایشگاهی دارد، خروجی منبع تغذیه یک ولتاژ متناوب باشد تا آن را منبع تغذیه AC بنامیم.

میکروفن بی سیم

حال که صحبت از میکروفن شد بد نیست که در مورد میکروفن بی سیم نیز از مهم ترین اجزای سیستم های کنفرانسی ست نیز با شما صحبت کنیم.

تولید اولین میکروفن بی سیم توانست انقلاب مهمی را در حوزه صوت بوجود آورد واولین مجریان و خواننده هایی که از میکروفن های بی سیم استفاده کردند تجربه بسیار متفاوتی را از لحاظ کیفیت و آزادی در صخنه داشتند در گذشته میکروفن های سیم دار هرگونه ازادی و حرکت را از خواننده میگرفتند و اجازه نمی دادند خواننده به راحتی در صحنه حرکت کند. اما میکروفن های بی سیم توانستند با قابلیت های فراوانی که ارائه دادند محبوبیت بسیار زیادی را در ین کاربان خود بدست آوردند و به سرعت میکروفن های سیم دار را کنار زدند.

تنها یک تفاوت بزرگ میان میکروفن بی سیم و با سیم وجود دارد، آن هم این است که میکروفن های با سیم با استفاده از یک کابل و یک خروجی xlr سیگنال ها را دریافت میکرد اما میکروفن های بی سیم با استفاده از امواج رادیویی سیگنال ها را دریافت می کنند.

انواع میکروفن

بدنه میکروفن بی سیم

میکروفون‌های بی‌سیم معمولاً به دو صورت هدست و دستی به کار بده می شوند.

در مورد بدنه میکروفن بی سیم باید گفت که این میکروفن ها به دلیل داشتن فضایی برای قرار گیری باتری درون آن بزرگتر از میکروفن های سیم دار هستند.

در مورد میکروفون های بی سیم و هدست، آنها واقعاً بدون سیم نیستند. بدنه ریز میکروفون لاوالری که روی لباس نزدیک دهان اجراکننده می‌چسبد، بسیار کوچک است و نمی‌توان یک فرستنده برقی به آن متصل شود. به طور مشابه، اگر فرستنده داخلی باشد، هدست ها ممکن است خیلی سنگین یا حجیم شوند.

میکروفون های یقه ای  دارای کابل نازکی هستند که به یک فرستنده منتهی می شود. به طور معمول این فرستنده های خارجی به شکل بسته های کمربند کوچک هستند. بنابراین میکروفن های یقه ای  واقعاً بی سیم نیستند. با این حال، فرستنده بسته کمربند به میکروفون اجازه می دهد تا از اتصال فیزیکی به ورودی میکروفون مربوطه خود در یک کنسول صوتی آزاد باشد.

در نهایت این که میکروفه های بی سیم دارای انواع مختلفی نیز هستند

یکی از انواع  میکروفن های بی سیم که رایج ترین آنها نیز می باشد میکروفن های دستی است که بسیاری از خوانندگان و کجریان از آن استفاده می کنند.

یکی دیگر از انواع  میکروفن بی سیم که جدیدا بسیاری از افرادی که به تولید محتوا می پردازند از آنها استفاده می کنند میکروفن های یقه ای می باشد. با استفاده از این میکروفن ها شما می توانید به راحتی آن را در زیر یقه و لباس خود پنهان کرده که کیفیت بالایی را نیز می توانید از آنها بگیرید.

نوع دیگر و نوع سوم این میکروفن ها میکروفه اییاست که به آنها هدست نیز می گویند به طور کلی کیفیت و کارایی این نوع میکروفن ها مانند مدل قبلی یعنی میکروفن های یقه ای می باشند ولی فرق آن این است که به جای قرار گیری برروی یقه و لباس برروی گوش قرار میگیرد.

باند و اسپیکر

یکی از تجهیزات مهم و پر استفاده ای که در هر همایش و کنفرانس و تقریبا در همه جلسات باید وجود داشته باشد باند ها و اسپیکر ها هستند، به دلیل این که اسپیکر های موجود در سیستم های کنفرانسی قطعا نمی تواند جواب این طور همایش ها را بدهد باید انتخابی درست را برای این جلسات و کنفرانس برای خود داشته باشید، باند و اسپیکر هایی که در این مورد استفاده می شود از نوع سقفی و دیواری می باشد.

نکته مهم دیگر در مورد انتخاب بهترین باند و اسپیکر در نظر گرفتن فضای مورد استفاده برای آن هاست برای این که بتوانید یک صدای خوب را در این زمینه برای افراد حاضر در جلسات و کنفرانس های خود داشته باشید پیشنهاد ما این است که ابتدا فضای مورد نظر را ارزیابی و بررسی کنید و سپس اقدام به خرید اسپیکر و باند کنید. امروزه در بازار برند ها و فروشنده های مختلفی هستند که اقدام به فروش باند  و اسپیکر های مختلف می کنند، به همین دلیل هم با توجه به گستردگی محصولات و برندها در این حوزه محصولات و باند های فیک و غیر اصل نیز در بازار زیاد شده است.

یکی از برند های معتبر و معروفی که سال هاست در زمینه تولید انواع باند و سیستم های صوتی فعالیت می کند شرکت جی تی آر است که امروزه توانسته است به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان در این زمینه فعالیت کند. باند جی تی آر از محصولات پر طرفدار این برند است که می تواند تمامی محصولات این شرکت را اعم از میکروفن تا تجهیزات دیگر کنفرانسی و سخنرانی و صدا را  از فروشگاه بانی باند تهیه کنید.

جمع بندی

 در این مطلب سعی کردیم شما را با کاربرد سیستم صوتی کنفرانس آشنا کنیم .امروزه انواع  میکروفن های و سیستم های صوتی کنفرانسی با قیمت های مختلف در بازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به بودجه و نوع و کیفیتی که از آنها انتظار درید اقدام به خرید این میکروفن ها کنید، نکته مهم دیگر در مورد خرید انوع تجهیزات کنفرانسی این است که فراموش نکنید خرید این مخوصلات مانند خرید یک هدفون و یا حتی گوشی موبایل نیست این تجهیزات با توجه به برندهای مختلف و کارایی هایی که دارند پیچیدگی های زیادی را نیز دارند و بهتر است برای خرید آنها اطلاعات کافی و جامعی در مورد آنها بدانید زیرا این میکروفن ها قیمت های بالایی دارند و بهتر است هرکدام از آنها را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *