امروزه نقش مراسم های رد کارپت ، افتتاحیه و حتی اختتامیه نقش به سزایی در برند سازی و تبلیغات دارد از شرکت های کوچک تا سازمان های بزرگ و یا حتی سازندگان  فیلم ها و سریال ها نیز به دنبال برگزاری مراسم افتتاحیه هستند تا بتوانند بهترین تبلیغات را در زمینه کسب و کار خود داشته باشند. این موضوع بهانه ای شد تا در این مقاله از مجله بانی باند به نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه بپردازیم.

فرد در حال سخنرانی

اهمیت نحوه  مراسم افتتاحیه

ایده برگزاری افتتاحیه برای افرادی که به فکر تدارک کسب و کار جدیدی هستند گزینه مناسبی به شمار می‌رود و می‌تواند اعتبار و محبوبیت آنها را دوچندان کند. در واقع افتتاحیه مراسمی بزرگ است، که نشان دهنده افتتاح رسمی یک مکان جدید یا ساخته شده می باشد. در مراسم افتتاحیه افراد مختلفی شرکت می‌کنند و هدف از برگزاری آن آغاز رسمی یک فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … است. نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه متنوع بوده و بستگی به حجم جمعیت شرکت‌کننده و همچنین نوع فعالیت دارد.

برنامه ریزی‌هایی که قبل از انجام مراسم صورت می‌گیرد باعث شده تا کیفیت مراسم افزایش چشمگیری پیدا کند. برای انجام این گونه مراسم تجهیزات صوتی و تصویری زیادی نیاز است تا بیننده و شنونده بتوانند به خوبی با شما ارتباط برقرار کنند. در واقع این مراسم ، گام مهمی برای شناساندن ماهیت و همچنین شروع یک فعالیت بزرگ است.

برای برگزاری این مراسم ابتدا باید مدعوین خود را مشخص کنید که شامل افرادی متنوع در حوزه های مختلف هستند. زمان و برنامه‌ریزی دو پارامتر مهم در زمان برگزاری مراسم هستند که موفقیت حرفه را به دنبال دارند. کسب مجوز اولین کار قبل از شروع مراسم است و شما باید بودجه مورد نیاز را هم تعیین کنید.

خوشحالی چند نفر بعد از مراسم

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میکروفن استودیویی ارزان

لوازم تصویری در مراسم افتتاحیه

چون نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه در موفقیت یک حرفه نقش مهمی دارد بنابراین شما باید قبل از شروع تمام لوازم مورد نیاز را مهیا کنید. چون این مراسم بار مالی زیادی برای شما به همراه دارد، بنابراین استفاده از لوازم تصویری برای به نمایش گذاشتن حرفه شما ضروری بوده و می تواند شناخت بیننده را بیشتر کند که این خود در جذب افراد نقش موثری دارد.

لوازم تصویری شامل پرژکتور و سیستم های تصویری و یا تجهیزات ویدیو کنفرانس بزرگ هستند که بیشترین سطح کیفی را دارند. اگر توان مالی به درستی مشخص گردد شما می‌توانید بر اساس الویت‌هایی که دارید، برای بخش های مختلف مراسم هزینه کنید. اگر بودجه قرار داده شده بالا باشد شما می‌توانید تجهیزات تصویری پیشرفته‌تری را انتخاب کنید که عملکرد بهتری هم دارند.

در واقع لوازم تصویری و بصری لوازم جلب توجه هستند که نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کنند و سوالاتی در ذهن آنها خطور می‌کند، که برای پاسخ به شما مراجعه می‌کنند و موفقیت شما برای تبدیل این افراد به مشتری دائمی زیاد است. رقص نور و نورپردازی و همچنین نصب ال‌ای‌دی می‌تواند شما را به موفقیت نزدیک‌تر کند.

سخنرانی کردن

لوازم صوتی در مراسم افتتاحیه

اصلی ترین لوازمی که در مراسم افتتاحیه می‌توانند موفقیت شما را دوچندان کنند لوازم صوتی هستند. استفاده از یک میکروفن بی سیم یا میکروفن یقه ای با کیفیت است که می تواند به انعکاس صدای شما کمک کند و  برای صحبت در رابطه با حرفه خود می‌توانید با بینندگان ارتباطی مستقیم برقرار کنید. دعوت از گروه موسیقی و داشتن تجهیزات متنوعی مانند پاور میکسر و یا اکو امپلی فایر  و باند های بزرگ نیز از گزینه های جذاب تر شدن مراسم شما می باشد. ، یکی از ابزارهای جلب نظر مشتریان است. این بدین معنی است که، شور و هیجان می تواند خاطره مطلوبی در ذهن بینندگان ایجاد کند و اولین شاخصه موفقیت در این مراسم است. ممکن است شما بخواهید در این مراسم به ارائه ها و کنفرانس های مختلفی نیز بپردازید و متخصصان زیادی قرار است در این مراسم در رابطه با کسب و کار جدید شما صحبت کنند که در این رابطه وجود یک میکروفن کنفرانس مناسب می تواند به خوبی نیاز شما را برطرف سازد.

لوازم صوتی متناسب با بودجه شما انتخاب می‌شوند. در صورتی که محیط انتخاب شده برای مراسم بزرگ باشد، شما به باندهای بزرگی نیاز دارید که در ۴ طرف قرار می‌گیرند و صدا را به خوبی پخش می‌کنند در این رابطه پیشنهاد ما به شما نصب اسپیکر سقفی در سالن مورد نظر می باشد. لوازم صوتی سایزهای مختلف و نمونه‌های متنوع دارند بدین ترتیب دست شما برای انتخاب باز بوده و می‌توانید متناسب با بودجه و سلیقه و حتی نیاز بینندگان آنها را انتخاب کنید. حتی انتخاب یک باند فلش خور مناسب هم می تواند به شما در این مراسم کمک کند.

اهمیت دکوراسیون و همچنین ایجاد بنر و سیستم های صوتی و تصویری در این مراسم زیاد بوده و موفقیت شما را در جذب مشتری بیشتر می‌کند. شما به کمک این مقاله می توانید با نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه آشنا شوید.

ایده های نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه

  • افرادی که به تازگی یک کسب و کار جدید را شروع کرده‌اند قطعا ایده برگزاری مراسم افتتاحیه به ذهن آنها خطور می‌کند. این ایده‌ها متنوع هستند و هدف آنها معرفی کسب و کار به دیگران است. در زیر به چند ایده مهم اشاره می‌کنیم:
  • اگر برای برگزاری مراسم بودجه کافی را در نظر بگیرید می‌توانید بهترین ایده‌ها را به این حوزه وارد کنید که تاثیرگذارترین آنها، گیفت یادبود افتتاحیه است. این گیفت برای معرفی برند شما بوده و بر اساس سلیقه شما هم طراحی و ساخته می‌شود.
  • شما می‌توانید لوگو متناسب با حرفه خود را بر روی تمام لوازم استفاده شده در مراسم حک کنید. بادکنک‌ها نمونه بارزی از این لوازم هستند که برای جذب کودکان به آنها داده می‌شود.
  • پخش موزیک‌های شاد باعث شده تا این مراسم شور و هیجان زیادی داشته باشند که همین امر موفقیت را در جذب افراد بیشتر می‌کند.
  • از دیگر ایده‌ها می‌توان به نصب بنر و تراکت‌های تبلیغاتی و ارائه کارت ویزیت اشاره کرد که به معرفی کسب و کار شما کمک زیادی می‌کند. این بنرها در معرفی حرفه‌ی شما نقش موثری دارند.
  • نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه تاثیر مثبتی بر روند فعالیت شما دارد بنابراین باید ایده‌هایی که بیشترین نقش را در جذب مشتری دارند به کار بگیرید.

خرید تجهیزات مراسم افتتاحیه

تجهیزات در واقع اصلی‌ترین جز برگزاری مراسم هستند که به جلب توجه افراد کمک زیادی می‌کنند. برای خرید آنها شما نیاز به بودجه کافی دارید تا بتوانید مراسم را با بهترین دکوراسیون برگزار کنید. برای خرید گیفت شما باید ابتدا طرح اصلی آن را سفارش دهید. روش‌های خرید متفاوت بوده و شما می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی هم سفارش دهید چون درون سایت لوازمی شیک و بروز است که می ‌تواند دیزاین دکور را متحول کند.

پاره کردن روبان

قیمت تجهیزات مراسم افتتاحیه

چون تجهیزات در برگزاری مراسم باشکوه و تاثیرگذار موثر هستند بنابراین شما باید در انتخاب لوازم نهایت دقت را به خرج دهید تا کاملا شیک و بروز باشند. بنرها‌یی که خریداری می‌شوند سبک‌های مختلفی دارند و این می‌تواند به معرفی حرفه شما کمک زیادی کند. متنوع بودن نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه باعث شده تا این مراسمات بسیار باشکوه و مجلل باشند‌. خرید هم مطابق با برنامه‌ریزی بوده تا شما بتوانید متناسب با بودجه ای که دارید لوازم را تهیه کنید. یکی از فروشگاه هایی که می توانید بری خرید تجهیزات صوتی مراسم های خود به آن مراجعه کرده و یا با کرشناسان این مجموعه تماس بگیرید فروشگاه بانی باند می باشد که با سابقه ای بسیار طولانی در زمینه تولید و واردات این تجهیزات به یکی از معتبر ترین فروشندگان در بازار تبدیل شده است.

نکته مهم دیگر در زمینه قیمت تجهیزات مراسم افتتاحیه این است که به دلیل متنوع بودن تجهیزات و زیاد بودن لوازم  صوتی مورد نیاز بایستی فردی که اقدام به خرید این لوازم خواهد کرد متخصص بوده و با کارشناسان این حوزه مشورت کند تا بتواند با توجه به نیاز خود اقدام به خرید تجهیزات صوتی مراسم افتتاحیه کند.

خرید به صورت آنلاین باعث شده تا شما بتوانید از طریق سایت با لوازم مختلفی آشنا شوید که هر کدام کارایی مختص به خود را دارند. لوازم صوتی و تصویری و همچنین تبلیغاتی برای خرید بهترین گزینه هستند، که می‌توانند جلوه خاصی به مراسم ببخشند و چشم هر بیننده‌ای را هم خیره سازند.در اخر این که ممکن است شمت برای برگزاری هرچه  بهتر مراسم خود از تجهیزات ویدیو کنفرانس نیز استفاده کنید که می توانید کلیه این لوازم و ملزومات را در فروشگاه اینترنتی بانی باند تهیه کنید.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم امروزه شرکت ها در بهتر برگزار کردن و مجلل بودن مراسم های خود رقابت سختی را باهم دارند و هرچقدر این مراسم ها پر زرق و برق تر برگزار شود به برند سازی و تبلیغات محصول و خدمات آنها کمک می کند در این مقاله سعی کردیم شما را برای خرید مهم ترین تجهیزات صوتی مراسم افتتاحیه و همچنین نحوه برگزاری آن راهنمایی کنیم.

 

سوالات متداول

چقدر باید برای مراسم افتتاحیه هزینه کنیم؟

  • هزینه های مختلفی برای برگزاری یک مراسم افتتاحیه انجام می شود و ممکن است این هزینه ها بسیار سنگین هم باشد همه این ها با توجه به امکانات و تبلیغاتی که شما قرار است انجام بدهید متفاوت خواهد بود

تجهیزات صوتی مناسب مراسم افتتاحیه کدام است؟

  • مهم ترین تجهیزات مراسم افتتاحیه می تواند میکروفن بی سیم، باند، اسپیکر های سقفی و یا دیواری تجهیزات موسیقی باشد

1 فکر در مورد “ صفر تا صد نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه | بانی باند

  1. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *