بسیاری از افرادی که به تازگی به عرصه صدا و موسیقی وارد می شوند شاید توان خرید میکروفن های گران قیمت را نداشته باشند و نتوانند هر میکروفنی را خریداری کنند و با توجه به این که این روزها قیمت انواع تجهیزات صوتی اجرا قیمت های بالایی پیدا کرده است این موضوع بهانه ای شد تا ما موضوع این مقاله را به خرید میکروفن استودیویی ارزان قیمت در بانی باند اختصاص دهیم

به منظور داشتن میکروفونی قابل قبول باید راهنمای خرید میکروفون استودیویی ارزان  را مطالعه نمایید. مهمترین ابزاری که برای ضبط صدای خانگی و یا استودیویی نیاز است، میکروفون می باشد. از آن جایی که مدل های متعددی ساخته و روانه بازار شده است ممکن است در اولین خرید دچار سردرگمی شوید و ندانید که چه می خواهید. اما این مطلب به کمک شما آمده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خوانند هدر حال خواندن در استودیو

کارایی میکروفون ها

همان طور که می دانید میکروفون خوب باید بتواند به خوبی صدای تولیدی را ایجاد کند. در واقع این صدای تولیدی باید صدای واقعی باشد که از منبع اصلی تولید می شود. با این حال بسیاری از مهندسین تلاش کرده اند که بتوانند به صدای خود افکت دهند. این کار را با تغییر در فرکانس های ایجاد شده انجام می دهند ممکن است صدا را در بازه ای قرار دهند که صدا به گوش فرد خوشایندتر آید و فرقی نمی کند میکروفن استودیویی ارزان داشته باشید یا گران قیمت، تنظیم صدای این میکروفن ها یک کار تخصصی است و باید با دقت آن را انجام دهید.

انواع میکروفون استودیویی

میکروفن بی سیم  باید صدا را از منبع صدا جذب کند و آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل نماید. بعد از آن پری امپ ها سیگنال های تولید شده را تقویت می کنند و در نهایت صدایی با کیفیت گرفته می شود.

با این حال تمامی میکروفون ها کارایی مشابهی ندارند و دارای کپسول های مختلفی هستند و دارای روش های مختلفی در ساخت هستند از همین رو صداهایی که در نهایت ایجاد می شود نیز متفاوت خاهد بود. این نکته مهم است که شما بدانید از بین این همه میکروفون کدام یک را انتخاب کنید و کدام یک برای کار شما مناسب است . استفاده از هر گونه میکروفن در مدل و کارایی های مختلف متفاوت است به طور مثال میکروفن مناسب تولید محتوا با میکروفن مناسب خوانندگی فرقی می کند.

در راهنمای خرید میکروفن استودیویی ارزان قصد داریم نمونه هایی که سال هاست مورد استفاده و تایید فعالان صدا و موسیقی  می باشد را به شما معرفی کنیم.

میکروفن برروی دستگاه میکسر

میکروفون کاندنسر

 در بسیاری از استودیوها از میکروفون های خازنی یا همان کندانسور برای ضبط استفاده می کنند می توان گفت این میکروفون یکی از بهترین نوع میکروفون موجود در بازار می باشد. میکروفون کاندنسر بسیار مناسب برای افرادی ست که می خواهند از یک میکروفن استودیویی ارزان استفاده نمایند. در مورد حساسیت میکروفن کاندنسر نیز می توان گفت که این نوع میکروفن از حساسیت خوبی برخور دار می باشد و تمامی صداهای موجود در فضا را نیز ضبط می کند. در صورتی که اگر شما نزدیک به سیستم خود باشید می تواند صدای هارد و فن ها را بگیرد و ضبط کند. به همین جهت برای استفاده از این میکروفون باید از اتاق های ایزوله استفاده کنید تا صداهای مزاحم و نویز نداشته باشید.

ضبط وکال با استفاده از این دستگاه بسیار مناسب می باشد چراکه طیف گسترده ای بازده را شامل می شود به همین دلیل مورد پسند مهندسین صدا قرار گرفته است.

این میکروفون دو دسته دیافراگم کوچک و دیافراگم بزرگ دارد. در صورتی که برای ضبط صدا نیاز به فرکانس گسترده تر باشد از دیافراگم بزرگ استفاده می شود. با استفاده از این میکروفون صدا گرم تر و حجیم تر می شود در نهایت صدایی که در اختیار شما قرار می گیرد بسیار تمیز خواهد بود.

دیافراکم کوچک برای ضبط سازهایی که فرکانس تربل بیشتری دارند استفاده می شود. بنابراین این دسته مناسب ضبط صدای ساز هایی همچون ویالون و گیتار الکتریک می باشد.

میکروفن استودیویی ارزان

میکروفون داینامیک

راهنمای خرید میکروفن استودیویی ارزان به شما کمک می کند تا انواع مختلف میکروفون را بشناسید.

میکروفون داینامیک میکروفون هایی هستند که در اجرای زنده مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه به ضبط صداهای بسیار بلند مشهور هستند و برای ضبط سازهایی مانند گیتار الکتریک، درامز، امپلی فایرها، خوانندگان راک و متال مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به حساسیت بالایی که میکروفون های کاندنسر داشت این نمونه از حساسیت پایین برخوردار است. ممکن است فکر کنید این یک نقص است اما این طور نیست. این دستگاه بازه گسترده ی فرکانسی ندارد و با همین خصیصه می تواند برای ضبط سازها استفاده شود و صدای مناسبی تولید نماید.

صدای صوتی را از منبع به وسیله مگنت و Voice coil جذب می کند و فرکانس های بسیار بم و یا زیر را جذب نمی کنند به همین دلیل صدای تولید آن صدای تو دماغی می شود.

از مشهورترین نوع این میکروفون می توان به  shure SM57، shure SM58  اشاره کرد.

تجهیزات استودیویی

میکروفون ریبون

این میکروفون ها از دهه های گذشته به منظور ضبط و کال  و یا ساز مورد استفاده قرار می گرفته اند. در زمان حال  میکروفن های ریبون با میکروفون های کاندنسر جایگزین شدند. میکروفن های ریبون معمولا دوجهته هستند به این معنی که صدا را از هر دو طرف به خوبی دریافت می کنند این دسته از میکروفون ها در بازار کم تر پیدا می شود در ضمن قیمت بسیار بالایی نیز دارند. این دسته از میکروفون ها صداهای بم را به خوبی دریافت می کنند و باعث تولید صدای گرم می شوند و برای افرادی که به دنبال میکروفن استودیویی ارزان هستند خیلی پیشنهاد نمی شود.

میکروفن یقه ای

هر چند که در ظاهر نمی توان از یک میکروفن یقه ای انتظاراتی در قالب یک استودیو داشت ، اما وقتی که شما صحبت از میکروفن های ارزان قیمت می کنید می توانید از این میکروفن ها برای استودیو هم استفاده کنید، امروزه میکروفن های یقه ای کارایی های بسیاری دارند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. بسیاری از این میکروفن ها برای تولید محتوا، پادکست و ویدیو های اینستاگرامی استفاده می کنند.

مقایسه میکروفن استودیویی ارزان  از نظر فنی

مهم ترین مشخصه های فنی در میکروفون ها شامل:

الگوی قطبی

توجه داشته باشید که الگوی قطبی در میکروفن ها متفاوت  هستند که با دانستن الگوی قطبی هر یک می توانید در تولید صدای حرفه ای بهره گیرید.

تحمل فشار صوتی

حساسیت میکروفون با توجه به ساخت آن بیان می شود. شما در همه حال نیاز به میکروفون با حساسیت بالا ندارید ممکن است میکروفونی که شما نیاز دارید عکس این مسئله را نیاز داشته باشد.

طیف فرکانسی

این گزینه نشان دهنده این است که میکروفون شما در چه بازه ای می تواند صدا را برداشت کند. برخی از میکروفون ها بازه های فراتر از شنوایی انسان و برخی دیگر پایین تر از آن را برداشت می کنند. که هر یک از آن ها کارایی خود را دارد.اما بسیاری از میکروفن ها دارای پاسخ فرکانسی 20 تا 20000هرتز  دارند.

تصویری از یک میکروفن استودیویی

اندازه نویز داخل میکروفون

به هر لرزشی که از اجزای میکروفن ها عبور کند و به کپسول میکروفن برسد نویز گفته می شود. البته هر وسیله الکترونیکی نویز تولید میکند. میکروفن ها هم نویز را تولید می کنند و هرچه نویز داخلی میکروفون کمتر باشد صدای بهتری را ضبط و تولید می کند که این مولفه به قطعات به کار رفته داخل میکروفون بر می گردد.

میکروفون مناسب استودیو شما

توجه داشته باشید که اگر تازه کار هستید و قرار است صدا برداری را شروع کنید و یا یک مهندس صدا هستنید به شما پیشنهاد می کنم تا در خرید میکروفون خود عجله نداشته باشید. بسیاری از افرادی که قبل از شما کار خود را شروع کرده اند مجموعه ای از میکروفون ها را دارند که دیگر از آن استفاده نمی کنند. اگر می خواهید مانند آن ها نشوید بهتر است راهنمای خرید میکروفن استودیویی ارزان را مطالعه کنید تا دستتان برای انتخاب باز باشد و بهترین گزینه را برای خود خرید کنید.

معرفی چند مدل میکروفن استودیویی ارزان

در این قسمت نیز برای شما چند مدل از میکروفن استودیویی ارزان قیمت را از برند های معتبر که در فروشگاه بانی باند نیز موجود است را آورده ایم که می توانید با انتخاب ، بررسی و مقایسه هرکدام از آنها برای استودیو های کوچک خانگی خودتان بهترین میکروفن ها را داشته باشید.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم خرید میکروفن استودیویی ارزان باید متناسب با کارکرد و بودجه شما باشد.پس اولین فاکتوری که برای خرید میکروفن استودیویی باید در نظر بگیرید بودجه است.بازار میکروفن ها بزرگ است بنابراین افرادی که به دنبال این میکروفن ها هستند به دلیل افزایش میکروفن های فیک و غیر اصل باید به این نکته توجه داشته باشند به جای میکروفن ارزان یک میکروفن غیر اصل و بی کیفیت را خریداری نکنند که بعد ها دچار مشکلات زیاد و متحمل هزنیه های اضافی شوند.

فروشگاه اینترنتی بانی باند

سوالات متداول

میکروفن بی سیم و استودیویی ارزان قیمت را از کجا بخرم؟

  • شما می توانید با مراجعه به بانی باند انواع میکروفن ها را در قیمت های مختلف مشاهده انتخاب و خرید کنید

قیمت میکروفن استودیویی ارزان چقدر است؟

  • برای اطلاع از قیمت این میکروفن ها می توانید با بانی باند تماس بگیرید اما معمولا قیمت این میکروفن از 400 هزار تومان به بالا شروع می شود.

برای استودیو چه نوع میکروفنی مناسب است؟

  • برای استودیوهای ضبط صدا میکروفن های خازنی انتخاب بسیار مناسبی هستند.

2 فکر در مورد “ راهنمای خرید میکروفن استودیویی ارزان

  1. آرتا گفت:

    سلام و ممنون. مقاله خوبی بود. میکروفن استودیویی چه برند ش بهتره ؟

    1. admin گفت:

      سلام
      جهت راهنمایی با واحد مشاوره بانی باند تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *