انتخاب باند برای سیستم صوت باتوجه به نوع کاربری و وفضای مورد نظر متفاوت می باشد و شما می توانید سایزهای مختلف باند با برندهای متفاوت را  انتخاب کنید . ما در این بخش از مجله بانی باند قصد داریم چند عدد از بهترین باند اکتیو بازار ایران را باتوجه به موجودی های داخل بازار ایران و طرفداران آن معرفی کنیم.

در این بخش تعدادی از باندهای اکتیو پرفروش بازار را برای شما معرفی می کنیم توجه داشته باشید تمام باندهای معرفی شده در یک سطح نیستند و از لحاظ کیفیت صدا ، قدرت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. باندهایی که در این مقاله قصد داریم معرفی کنیم باند اکتیو RCF 715A , باند اکتیو RCF ART745A MK4 , باند اکتیو مونتاربو W17AS , باند اکتیو یاماها DBR15 , باند اکتیو JTR JW600A , باند اکتیو MPRO MW-600A هستند که از لحاظ دید مشتریان در بین سایر برندها بیشترین طرفدار هستند.

باند اکتیو آرسی اف مدل RCF715

باند اکتیو RCF از سری اسپیکرهای سری ART7 است که از یک آمپلی فایر داخلی برای راه اندازی اسپیکر استفاده شده است و و وزن آن 19.6 کیلوگرم با قدرت خروجی 700 وات RMS مناسب استفاده در مساجد، حسینیه ، تالارها ، اجرای موزیک زنده می باشد. سایز ووفر 15 اینچی باند اکتیو RCF 715A با تیوتر 1 اینچی که جمعا 1400 وات پیک در خروجی خواهد داشت که 1000 وات آن مربوط به ووفر و 400 وات آن مربوط به تیوتر است.پاسخ فرکانسی 45 هرتز تا 20 کیلوهرتز با حداکثر خروجی 130 دسیبل قابلیت نصب برروی پایه باند و یا استفاده به صورت مانیتور برروی صحنه را دارد.

استفاده از سیستم DSP در ساخت این مدل باند اکتیو صدایی باکیفیت را خواهید داشت . ورودی XLR و ورودی 1.4 اینچی برای اتصال انواع سیستم های صوتی ، میکروفن و پاور میکسر با یک دکمه برای تنظیم سطح صدای انتخاب لاین درنظر گرفته شده است. جنس بدنه از نوع پلی پروپلین است که علاوه بر کاهش وزن کلی در برابر ضربه و فشار مقاوم می باشد. طراحی 3 عدد دسته باند در بالا و کنار باند جابجایی و حمل اسپیکر آر سی اف را بسیار آسان کرده است. این اسپیکر ساخت کمپانی RCF ایتالیا است.

باند اکتیو RCF ART745A MK4

باند اکتیو آرسی اف مدل ART745A MK4 در رده خود بی نظیر است و پرچمدار اسپیکرهای RCF می باشد. این باند توسط آمپلی فایر کلاس D و سیستم DSP راه اندازی شده که در نتیجه صدایی باکیفیت و پر قدرت را خواهیم داشت و صدای آن هر شنونده ای را متحیر می کند.

ووفر 15 اینچی با تیوتر 1.4 اینچی وویس کویل با سیم پیچ 4 اینچی در بخش تیوتر صدایی متفوت را عرضه می کند. توان خروجی پیک باند اکتیو RCF ART745A MK4 برابر با 1400 وات و در حالت RMS توان خروجی آن 700 وات RMS است. آمپلی فایر داخلی در اسپیکر RCF 745A 1400 وات تولید می کند و توسط سیستم DSP کنترل می شود که از متقاطع، یکسان سازی، کنترل فاز در اعوجاج ها ، بلندگوها محافظت می شود.

در ساخت آمپلی فایر RCF ART745A از آلومینیوم استفاده شده است علاوه بر کنترل کاهش دما وزن کلی را نیز کاهش می دهد و جابجایی باند اکتیو آسان خواهد شد.

باند اکتیو RCF ART745A MK4 جایزه معتبر بین المللی طراحی Red Dot را در رده طراحی محصول کسب کرده است.

باند اکتیو مونتاربو W17AS

باند اکتیو مونتاربو W17AS در سادگی تمام و قدرت و کیفیت بالا یک طراحی منحصر به فرد است که توانسته است نظر بسیاری را به خود جلب کند. این باند اکتیو قابلیت نصب در فضای داخلی تالارها ، سالن های آمفی تئاتر ، هیئت و مساجد را دارد. MONTARBO W17AS یکی از اسپیکرهایی است که در فضای آزاد مثل باغ تالارها و دسته های هیئت ها خودنمایی می کند و پرتاب صدای بالایی دارد. این اسپیکر نیز مثل اسپیکرهای قبلی از نوع 2WAY است که از یک ووفر 15 اینچی و یک تیوتر 1.4 اینچی با سیم پیچ داخلی 2.5 اینچی برای تیوتر ساخته شده است.

کلاس کاری برای آمپلی فایر باند اکتیو MONTARBO W17AS از نوع AB است و با ژنراتور برق ( موتور برق ) سازگاری کامل دارد و می توان آن را به صورت پرتابل استفاده کرد. توان خروجی ماکزیمم باند مونتاربو W17 برابر با 900 وات است و توان خروجی موثر آن 600 وات RMS است که 450 وات مربوط به ووفر اسپیکر و 150 وات مربوط به تیوتر آن است. حداکثر خروجی صدای نیز برابر با 130 دسیبل می باشد.

فرکانس کاری باند مونتابو W17AS بین 40 هرتز تا 20 کیلوهرتز است . آمپلی فایر کلاس AB در ساخت این اسپیکر اکتیو موجب شده است با وجود بدنه پلی پروپلین وزن آن را افزایش داده است که معادل 32 کیلوگرم می باشد. ورودی جهت اتصال میکسر و تجهیزات صوتی از نوع XLR است و توسط دو عدد ولوم کنترل که یکی از آنها برای کنترل حجم صدای خروجی و ولوم دوم برای کنترل فرکانس خروجی اسپیکر است.

باند اکتیو یاماها DBR15

اسپیکر اکتیو یاماها DBR15 در خروجی صدا بی نظیر می باشد و تا 132 دسیبل خروجی را خواهد داشت و یکی از بهترین باندهای اکتیو برای سیستم موزیک و دیجی می باشد. در طراحی آمپلی فایر از سیستم DSP استفاده شده است و خروجی باکیفیت و کنترل شده ای را خواهیم داشت. ورودی پشت پنل باند اکتیو یاماها DBR15 نسبت به مدل های قبلی که توضیح دادیم حالت میکسری دارد و کنترل ورودی ها بسیار آسان تر و گسترده تر خواهد بود دو عدد ورودی کمبو ( 1.4 میلیمتری و XLR ) و ورودی RCA با ولوم کنترل مجزا.

کلاس تقویت کنندگی آمپلی فایر باند اکتیو YAMAHA DBR15 از نوع کلاس D و حداکثر توان خروجی آن 1000 وات است و فرکانس کاری آن 50 هرتز تا 20 کیلوهرتز است. ووفر 15 اینچی با تیوتر 1.4 اینچی با سیم پیچ داخلی 2.5 اینچی تیوتر وظیفه پخش صدای خروجی را دارد.

طراحی بدنه باند اکتیو یاماها DBR15 از نوع پلی پروپلین است و آن را به صورت مانیتور برروی زمین و یا برروی انواع پایه باند ایستاده و دیواری می توان نصب و راه اندازی کرد و از از دو عدد دسته باند در کنار اسپیکر برای جابجایی استفاده شده است. وزن کلی اسپیکر اکتیو DBR15 برابر با 19.3 کیلوگرم است.

باند اکتیو JTR JW600A

یکی از باندهایی که در چند سال اخیر مورد توجه بازار ایران قرار گرفته است باند اکتیو جی تی آر مدل JW600A است این باند مشابه باند مونتاربو W17AS است از پرتاب صدای بالایی در فضای آزاد برخوردار می باشد این باند ساخت کشور چین است و از کیفیت خوبی برخوردار می باشد. کلاس کاری آمپلی فایر باند اکتیو JTR JW600A از نوع AB است و وزن آن 35 کیلوگرم است و وزن سنگینی برای یک باند بحساب می آید .

ووفراین مدل باند جی تی آر دارای سایز 15 اینچ و تیوتر آن 3 اینچ است. توان خروجی 600 وات RMS و توان در حالت پیک برابر با 900 وات PEAK می باشد شدت صوت خروجی نیز 128 دسیبل است. فرکانس کاری 40 هرتز تا 35 کیلوهرتز است.

باند اکتیو JTR JW600A در دو مدل به بازار عرضه شد. ابتدا باند اکتیو با دو عدد ولوم کنترل که یکی از آن ها مربوط به ولوم صدا بود و ولوم دومی مربوط به ولوم فرکانس به بازار عرضه شد.

این کمپانی برد پلیر را برروی آن نصب کرد و ورودی فلش مموری و بلوتوث را فعال کرد اما بدلیل مشکل در ساختار این برد از قدرت کلی باند اکتیو جی تی آر کاسته بود و در تولیدات بعدی برد پلیر را مجدد حذف و با همون دو ولوم اولی به بازار عرضه شد.

بدنه مقاوم و جنس پلی پروپلین در برابر ضربه مقاوم می باشد و با استفاده از دو عدد دسته باند در کنار اسپیکر می توانید باند را جابجا کنید.

اسپیکر اکتیو جی تی آر JW600A دارای یک عدد ورودی کمبو است که می توان جک XLR و 6.4 میلیمتری را به آن متصل کرد و با ولوم کنترل حجم صدای آن را کنترل کرد.

باند اکتیو MPRO MW-600A

در مدل های قبلی باندهای اکتیو چند برند برتر در بازار ایران را تشریح کردیم بعضی از آنها در نوع آمپلی فایر عالی بودند ، بعضی از باندها در نوع ورودی ها و میکسر و به طور کلی پیش زمینه ای برای انتخاب و خرید باند اکتیو را بررسی کردیم . حال نوبت به بررسی باند اکتیو MPRO MW-600A رسیده است یک کمپانی تایوانی که در سال های اخیر محصولات باکیفیت و قیمت مناسب این کمپانی مورد توجه قرار گرفته است و توانسته است نظر بسیاری از مهندسین صوت و کابران را جلب کند.

باند اکتیو MPRO MW-600A یک باند کامل از نوع ورودی ها، آمپلی فایر و جنس بدنه و قطعات داخلی می باشد و نسبت به قیمت عرضه شده ارزش خرید بالایی را دارد.

آمپلی فایر باند اکتیو ام پرو MW600A از نوع کلاس D است و سیستم پردازشگر DSP صدایی شفاف و باکیفیت را از متقاطع، یکسان سازی، کنترل فاز در اعوجاج ها ، محافظت بلندگو کنترل می کند. پیشرفته ترین DSP و فناوری‌های سری حرفه‌ای DSR و یطق ام پرو، صدایی خالص و با وضوح بالا دارید که برای هر سطح خروجی خواهد داشت.

این باند اکتیو دارای یک میکسر 2 کاناله با گزینه‌های اتصال انعطاف‌پذیر است که به شما امکان می‌دهد میکروفن و سیگنال‌های ورودی سطح خط را از طریق جک‌های ترکیبی XLR-1/4 – RCA و پخش‌کننده‌های خارجی مثل میکسر، موبایل ، میکروفن یا دیگر منابع سطح خط استریو را متصل کنید.

ورودی ها از نوع کمبو است علاوه بر ورودی XLR می توانید ورودی 1.4 اینچی را به ورودی باند اکتیو MPRO MW-600A متصل کنید. علاوه بر ورودی های ذکر شده بلوتوث ، USB و مموری کارت نیز طراحی شده است تا با آزادی بیشتری اقدام به پخش و کنترل پخش کنید. ایده جالب طراحی ولوم کنترل مجزا برای تریبل و بیس نیز از خلاقیت مهندسین صوت MPRO است با این ولوم ها به صورت مجزا می توانید فرکانس های بالا و پایین را تنظیم کنید. ورودی مجزا برای هریک از ورودی ها در بخش میکسر و ولوم مستر برای کنترل صدای خروجی آمپلی فایر کنترلی حرفه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد.

همانطور که بیان شد آمپلی فایر اسپیکر اکتیو MPRO MW-600A کلاس D است و توان خروجی آن در 600 وات RMS و 1200 وات PEAK است و شدت صوت خروجی 131 دسیبل می باشد. یک عدد خروجی باند با خروجی اسپیکون برای اتصال به باند پسیو نیز درنظر گرفته شده است.

می توانید به لطف کیفیت ساخت فوق العاده قطعات داخلی و طراحی الکترونیک و آکوستیک مناسب ، سال ها از صدای فوق العاده باند اکتیو MPRO MW600A لذت ببرید. کابینت پلی پروپلین مستحکم به دقت طراحی شده است تا اجزای داخلی را ایمن نگه دارد و همزمان کیفیت صدای باورنکردنی را ارائه دهد چهار عدد دسته باند در چهارطرف این باند اکتیو جابجایی و حمل را بسیار آسان کرده است. و با یک جلوپنجره فلزی اسپیکر و تیوتربرای همیشه از ضربه در امان هستند.

برند MPRO از خلاقیت و نوآوری جدیدی برخوردار است و بدلیل کیفیت و عملکرد خود در بازارهای جهانی و بازار ایران مشهور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *