امروزه پادکست به عنوان یک رسانه بسیار پر طرفدار در سراسر جهان در میان کاربران شناخته شده است،افراد هنگام رانندگی و زمانی که در ترافیک و یا در مسیر هستند به انواع پادکست ها با موضوعات مختلف گوش می دهند. یکی از مهم ترین نکته هایی که سازندگان این نوع محتوا بایستی به آن توجه کنند کیفیت صدای ارائه شده در پادکست ها است. زیرا تنها محتوایی که شما ارائه می دهید همان صدا و صوتی است که در آن پلتفرم ، کانال و یا هرجای دیگر برای مخاطب خود گذاشته اید تا به شما گوش دهد. پس بسیار مهم است که برای ساخت پادکست از چه نرم افزاری استفاده می کنید.

تولیدکنندگان پادکست برای اینکه بتوانند برنامه‌ای بسازند که در میان این همه پادکست تولید شده دیده و شنیده شود به جز محتوای خوب به ابزار خوب هم  برای ادیت صدای خود احتیاج دارند. در این مطلب قصد داریم برنامه‌ها و نرم افزارهایی را به شما معرفی کنیم که با کمکشان می‌توانید پادکست بهتری بسازید. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با مجله بانی باند  تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ویرایش و ذخیره سازی

فراموش نکنید قبل از این که از یک برنامه خوب برای تولید محتوا استفاده کنید بایستی تجهیزات مناسبی هم داشته باشید داشتن یک میکروفن بی سیم یا یقه ای مناسب می تواند نیاز شما را به خوبی رفع کند و حالا پادکستر ها باید به آن توجه که  نرم افزاری  را انتخاب کنند که قابلیت ویرایش فایل ها را داشته باشد. از لحاظ کاربری و دسترسی به ابزار های مختلف ویرایش نیز راحت باشد.

امروزه بسیاری از نرم افزارهای ساخت پادکست علاوه بر ضبط صدا قابلیت ویرایش نیز در خود دارند که توصیه ما این است که از این نرم افزار ها استفاده کنید. در ادامه برخی از این نرم افزارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

نوشته pODAsT درتصویر قرار گرفته است.

Spreaker studio

اگر به دنبال یکی از بهترین و جامع‌ترین ابزارهای تولید پادکست هستید؛ Spreaker studio بهترین انتخاب برای شماست. با کمک این اپلیکشن می‌توانید یک استودیو کاملا حرفه‌ای به صورت مجازی داشته باشید که در آن ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای ویرایش صوت وجود دارد.

این نرم افزار امکان ضبط صدا را هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین دارد. خصوصا اگر قصد دارید برای اینستاگرام محتوا تولید کنید این ابزار بسیار مناسب است. در صورتی که بتوانید یک میکروفون به گوشی همراه خود وصل نمایید کیفیت محتوا بالاتر خواهد رفت. از میان ویژگی‌های این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضبط و پخش زنده
  • قابلیت ایجاد جلوه‌های صوتی
  • افکت‌ها و کتابخانه صورتی
  • امکان کنترل و میکس صدا
  • محیط کاربری آسان

دانلود نسخه iOS

دانلود نسخه اندروید

Anchor

یکی دیگر از نرم‌افزارهایی که برای ساخت پادکست می‌توان از آن استفاده کرد، Anchor نام دارد. این برنامه رایگان است و با توجه با امکانات خوبش تولیدکنندگان پادکست زیادی هستند که برای ادیت برنامه‌هایشان از آن استفاده می‌کنند.

دو میکروفن روی یک میز در تصویر قرار دارد.

در این برنامه افکت‌های مختلف، محیط کار آسان و روان و ابزارهای حرفه‌ای وجود دارد. همچنین برای اینکه صدایی که ضبط می‌کنید حرفه‌ای‌تر باشد می‌توانید از میکروفون خارجی استفاده کنید. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ساخت پادکست و ضبط صدا هیچ محددیتی ندارد.
  • رایگان است.
  • قابلیت ساخت آهنگ دارد.
  • قابلیت ضبط چند نفره پادکست دارد.
  • امکان ذخیره صوت با کیفیت 256 دارد.
  • ابزارهای حرفه‌ای برای ادیت پادکست دارد.

Audacity

یک نرم افزار دیگر که می‌توانید برای ساخت پادکست از آن استفاده کنید Audacity است. این برنامه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد حرفه‌ای است زیرا ابزارهای زیادی برای ادیت پادکست دارد. اما جالب است بدانید افراد مبتدی هم به راحتی می‌توانند از این برنامه استفاده کنند چرا که محیط کار آن ساده است. شما می‌توانید از این نرم افزار و امکاناتی همچون قابلیت نصب روی ویندوز، مک او اس و لینوکس و همچنین قابلیت دریافت و ارسال فایل در فرمت‌های مختلف به صورت رایگان استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های Audacity می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت بسیار بالا در ضیط صدا دارد.

رایگان است.

می‌توان در محیط آن نویزها را حذف کرد.

دانلود ویندوز

دانلود مک 

Adobe Audition

Adobe Audition را هم باید یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای موجود برای تولید پادکست دانست. این نرم‌افزار درواقع ورژن جدید نرم‌افزار Cool Edit است که بهترین امکانات را برای ویرایش صوت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این نرم افزار می‌توانید کارهایی همچون ضبط صدا، حذف نویز محیط، میکس صدا، ویرایش چند صدا و آهنگ و افکت دادن به صدا را انجام دهید. از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از برنامه‌های ضبط صدا پشتیبانی می‌کند.
  • تنوع زیادی در افکت‌های صدا دارد.
  • محسط کاربری آن بسیار آسان است.

SoundCloud

اگر به دنبال یک نرم‌افزار خوب برای ضبط پادکست می‌گردید، soundcloud یک گزینه عالی برای استفاده است. درواقع این برنامه یک فضای ابری است که شما می‌توانید فایل صدای خود را در آن ذخیره کنید. این برنامه در ابتدا فقط موزیک پخش می‌کرد اما از سال 2016 به بعد پخش پادکست را هم آغاز کرد.

امروزه از ساندکلود به عنوان یکی از معروف‌ترین ابزارهای ساخت پادکست استفاده می‌کنند. در صورتی که تلفن همراهتان اندروید است حتما استفاده از این نرم افزار را امتحان کنید. از ویژگی‌های مثبت ساندکلود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضبط و دانلود میلیون‌ها پادکست
  • پخش بروزترین موزیک‌ها و پادکست‌ها

Podomatic Podcast Recorder

ابزار کارآمد بعدی که می‌توانید برای ساخت پادکست از آن استفاده کنید، Podomatic Podcast Recorder است. این نرم‌افزار افکت‌های زیادی دارد و می‌توان به راحتی نویز محیط را به کمک آن از روی صوت پاک کرد. اگر به فکر ساخت پادکست‌های طولانی هستید و به دنبال یه نرم‌افزار رایگان برای شروع کارتان می‌گردید، Podomatic Podcast Recorder انتخاب بسیار خوبی برایتان خواهد بود. از ویژگی‌های منحصر به فرد این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رایگان بودن
  • داشتن فضای ابری مناسب برای ذخیره فایل‌های صوتی
  • محیط کاربری آسان
  • امکان حذف نویزهای اضافه

Dolby on

نرم‌افزار بعدی که برای ساخت پادکست استفاده میشود Dolby onنام دارد. این نرم افزار یک محیط کاربری رنگی و جذاب دارد که استفاده از آن آسان هم هست. این ویژگی باعث شده Dolby on یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای ساخت پادکست باشد. درواقع اگر می‌خواهید فقط با یک گوشی همراه هوشمند پادکست حرفه‌ای تولید کنید باید به سراغ این نرم‌افزار بروید. شما در این برنامه رایگان می‌توانید صدا را آنطور که می‌خواهید تنظیم کنید و خروجی بگیرید. از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار Dolby on می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف کننده قدرتمند نویز بدون اینکه کیفیت صدا پایین بیاید.
  • رایگان بودن
  • محیط کاربری جذاب و آسان
  • قابلیت استفاده از افکت دلخواه روی صدا

کلام آخر

پادکست‌ها در دنیای امروز جای خودشان را به خوبی پیدا کرده‌اند. بیشتر مردم هر جا که فرصت کنند مثلا در ماشین، هنگام انجام کار و …. پادکست‌هایی با موضوعات دلخواهشان گوش می‌دهند و اینگونه تا حدی عدم مطالعه خود را که ناشی از کمبود وقت است، جبران می‌کنند.

بسیاری از افراد هم که علاقمند به تولیدمحتوا هستید، سعی می‌کنند با این روش محتوای تولید شده خود را به گوش مخاطب برسانند. در این مطلب چند نرم افزار خوب و مناسب برای ساخت پادکست را به شما معرفی کردیم. تا اگر شما هم می‌خواهید وارد این دنیای رنگارنگ، متنوع و جذاب شوید بدانید که باید از کجا شروع کنید.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر نرم‌افزار دیگری را می‌شناسید که درباره‌اش حرف نزدیم؛ آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *