میکروفون‌های یقه‌ای را باید به دو دسته بی‌سیم و باسیم تقسیم کرد که معمولا میکروفون‌های باسیم ارزان‌تر از نوع دیگر هستند  و دلیل ارزانیشان این است که برای فاصله گیرنده محدودیت دارند. یعنی با میکروفون باسیم، زمانی که درحال ضبط هستید، نمی‌توانید آزادانه تحرک داشته باشید. اما با این وجود هنوز هم بسیاری از افراد با توجه به ویژگی‌های مد نظر خودشان ترجیح می‌دهند از این نوع استفاده کنند.

به‌طورکلی هم در نوع  میکروفن بی‌سیم و هم در نوع سیم دار تنوع زیادی وجود دارد که دست شما را برای انتخاب بهترین گزینه باز می‌گذارد. در ادامه این مطلب قصد داریم چند مدل میکروفن یقه ای را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا قصد خرید میکروفون یقه‌ای دارید، این مطلب مخصوص شماست پس با بانی باند  تا انتهای آن همراه باشید.

BOYA BY-WM4 Pro-K6

این مدل میکروفون را باید یکی از حرفه‌ای‌ترین میکروفون‌های یقه‌ای برای تولید محتوا  دانست که معمولا از آن برای ضبط صدا برای تولید پادکست با گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. این میکروفون دو فرستنده بی‌سیم با درگاه اتصال  ۳.۵ میلی‌متری دارد. باند فرکانس این میکروفون هم ۴ گیگاهرتز است. یعنی در صورتی که در یک محیط فروشگاهی دارای وای‌فای یا امواج بلوتوثی قرار بگیرید، صدایی که ضبط می‌کنید هیچگونه نویزی نخواهد داشت.

برای اینکه بتوانید این میکروفون را شارژ کنید باید دو باتری نیم قلمی داشته باشید. در این صورت میکروفون شش ساعت برایتان کار خواهد کرد. همچنین با استفاده از این مدل میکروفون، فرستنده و گیرنده می‌توانند تا 60 متر از هم فاصله بگیرند.

سه عدد میکروفن مدل BOYA BY-WM4 Pro-K6 به رنگ مشکی دو عدد به شکل ایستاده ویک عدد به شکل خوابیده در تصویر قراردارد.

 

EW 112P G4 Sennheiser

میکروفون سنهایزر مدل EW 112P G4 را باید میکروفون مناسب دیگر برای تولیدمحتوا دانست که برای افراد حرفه‌ای در این زمینه مناسب است. این مدل تا فاصله 100 متری بدون هیچ نویز و ارتعاشی صدا ضبط می‌کند و به همین دلیل برای صدابرداری عالی است. همچنین این وسیله فرکانس‌های اطراف را به صورت اتوماتیک اسکن می‌‎کند و امکان اتصال به 12 گیرنده مجزا را دارد. روش استفاده از این میکروفون آسان است و با دیگر مدل‌های G برند سنهایزر، هماهنگی و همخوانی دارد.

میکروفون یقه‌ای BOYA BY-M1

اگر یک میکروفون یقه ای برای تولید محتوا باقیمت ارزان می‌خواهید میکروفون‌ بویا مد BY-M1  انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. این میکروفون یک گیره پشتی دارد که به راحتی به لباس وصل می‌شود و یک سیم 6 متری دارد که به واسطه آن می‌توان میکروفون را در فاصله‌ای قرار دارد. این وسیله همچنین یک  قسمت کنترلی دارد که به قسمت میکروفون یقه‌ای نزدیک‌تر است و بیشتر از آن برای تولید محتوای اینستاگرام و یوتیوب استفاده می‌کنند.

میکروفون BY-M1  دارای یک درگاه ارتباطی 3.5 میلی‌متری است که می‌توان آن را به دوربین وصل کرد. نکته‌ای که باید بدانید این است که برای اتصال به گوشی‌های آیفون و اندرویدی باید کابل اتصال را به صورت جدا تهیه کنید یا مدلی بخرید که نیازی به به تبدیل خروجی usb c یا لایتنینگ در آیفون نداشته باشد.

میکروفون شاتگان روی دوربینی Canon DM-8

این مدل از میکروفون‌های شات‌گان کانن را باید از نوع کاندنسور دانست که شباهت زیادی به مدل‌های بویا دارد. این وسیله روی یک دوربین بسیار کوچک قرار می‌گیرد که حدود 42 گرم وزن دارد و الگوی قطبی کاردیوئیدی را پشتیبانی می‌نماید.

این میکروفون حتی انرژی برقش را هم از دوربین می‌گیرد. اگر دوربین DSLR  دارید شاتگان روی گزینه مناسبی برای انتخاب است. شاید جالب باشد که بدانید میکروفون‌های شاتگان 100 تا 20 هزار هرتز را پشتیبانی می‌کنند.

Comica SIG LAV VO5

این میکروفون را باید یک دستگاه همه کاره دانست که هم به موبایل و هم به دوربین وصل می‌شود. کار با آن راحت است و صداها را با کیفیت بسیار بالایی ضبط می‌کند. در این میکروفون قسمت کنترل‌گر به گیرنده نزدیک‌تر و از خود میکروفون در فاصله دورتری قرار گرفته است.

میکروفون  Comica SIG.LAV VO5 همچنین یک خروجی جک ۳.۵ میلی‌متری دارد و می‌توان با وصل کردن هدفون از مزیت مانیتورینگ صدا نیز برای آن بهره برد. بالای سر میکروفون می‌توانید فوم بادگیر را ببینید و به طور کلی هم می‌توان این وسیله را با کمک یک گیره به یقه وصل کرد.

روی کنترل‌گر هم یک لامپ قرار دارد که میزان شارژ باتری را نشان می‌دهد. در صورتی که رنگ آن سبز باشد، باتری پر است و در صورتی که رنگ آن قرمز باشد باتری ضعیف شده است. بسیاری از افراد Comica SIG.LAV V0 را بهترین میکروفون برای تولید محتوا در فضاهای داخلی معرفی می‌کنند. این وسیله برای استفاده ولاگرها، یوتیوبرها یا افراد آماتور در زمینه تولیدمحتوا بسیار مناسب است.

Comica BoomX-D

بهترین میکروفن یقه ای برای تولید محتوا برایتان میتواندComica BoomX-D باشد. از ویژگی‌های این نوع میکروفون می‌توان به کوچک بودن، و کیفیت بالایش اشاره کرد.همچنین Comica BoomX-D یک میکروفن بی سیم است .این مدل از برند کامیکا دو فرستنده دارد. یعنی هم زمان می‌توانید صدای دو نفر را با هم ضبط کنید اما سایر مدل‌ها درگاه‌های اتصال متفاوتی دارند.

ضبط صدا با حساسیت یکسان در همه جهت‌ها را باید الگوی قطبی این میکروفون دانست. همچنین یک ویژگی مثبت دیگر این وسیله را باید فیلتر نرم‌کنندگی صدا با حذف فرکانس‌های بالا و پایین و فیلتر پاپ، کیفیت صدای ضبط شده در هنگام ضبط پادکست دانست. این موارد باعث می‌شود صدای ضبط شده گوش شنونده را اذیت نکند.

این میکروفون دارای باتری داخلی لیتیومی است که به کمک آن می‌توان صدا را بدون افت کیفیت تا 50 متر ضبط کرد. یک گیره منعطف پشت این مدل وجود دارد که با کمک آن می‌توان میکروفون را به پشت لباس، موبایل یا دوربین وصل کرد.

 Rode Wireless GO

میکروفون Rode Wireless GO را باید یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولیدمحتوا دانست. برای ویدئو گرفتن بدون هیچ دردسری حتما یکی از این میکروفون‌ها تهیه کنید. Rode Wireless GO گیرنده و فرستنده کوچکی دارد که جفت شدنشان با هم سه ثانیه بیشتر زمان نمی‌خواهد. این گیرنده و فرستنده روی هم رفته 31 گرم وزن دارند. این میکروفون یک گیره دارد که با کمک آن می‌توان میکروفون را به دوربین، گوشی و یقه لباس متصل کرد. همچنین این وسیله دارای دو باتری لیتیومی است که به صورت مدام هفت ساعت کار می‌کنند.

دو عدد میکروفن یقه ای مدل  Rode Wireless GO در دست

BOYA BY-WM3D

اگر به دنبال یک میکروفون کوچک وایرلس برای تولیدمحتوای صوتی و تصویری می‌گردید، بهترین گزینه‌ای که در بازار وجود دارد BOYA BY-WM3D است. این میکروفون از نظر قیمت نیز ارزان و مقرون به صرفه است و اگر تازه می‌خواهید کارتان را در زمینه تولیدمحتوا آغاز کنید می‌توان گزینه خوبی برایتان باشد.

میکروفون BOYA BY-WM3D دارای یک گیرنده 10 گرمی و یک فرستنده 11 گرمی است. همچنین سه پورت دارد که به‌راحتی گیرنده را به دوربین و آیفون وصل می‌کند. در صورتی که مدل U  این وسیله را انتخاب کنید، درگاه Type-c  هم دارد. همچنین این مدل دارای فرستنده داخلی است و در قسمت پشتی فرستنده هم یک گیره منعطف دارد که با کمک آن می‌توان میکروفون را به راحتی به لباس وصل کرد.

کلام آخر

در این مطلب شما را با انواع بهترین میکروفن یقه ای برای تولید محتوا  آشنا کردیم. اگر می‌خواهید تازه کار خود را در زمینه تولیدمحتوای صوتی و تصویری آغاز کنید و یا اگر به دنبال خرید یک میکروفون خوب هستید، این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

در صورتی که میکروفون دیگری می‌شناسید که برای تولیدمحتوا مناسب است اما در این نوشته بدان اشاره نشد؛ آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند از آن بهره ببرند. امید است این نوشته برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *