با شیوع کرونا و تعطیلی کلاس های درس، بکار گیری کلاس های آنلاین امری اجتناب ناپذیر است و برگزاری این کلاس ها تجهیزات صوتی خاصی را طلب می کند که در این مقاله قصد داریم در مورد آن کمی صحبت کنیم. در ادامه مطلب همراه بانی باند باشید.

مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های کنکور، امروزه به مصرف کننده های اصلی تجهیزات صوتی کلاس آنلاین تبدیل شده اند.

هر سیستم آموزشی از بستر خاصی برای ارتباط بین استاد و شاگرد استفاده می کند که می توان به E_LARNING ، SKYPE ، ADOBE CONNECT به عنوان مهم ترین ها اشاره کرد.

تفاوتی ندارد، نهایتا شما به یک سری تجهیزات صوتی کلاس آنلاین نیاز خواهید داشت تا به کمک آن این ارتباط را حفظ کنید.

شاگردان معمولا به این تجهیزات صوتی کلاس آنلاین نیازی ندارند، چرا که اغلب به کمک تلفن های همراه این شبکه ها را پیگیری می کنند که نیازی به میکروفن ندارند و میکروفن موبایل یا میکروفن هندزفری از پس این مشکل کوچک برخواهند آمد، اما در مورد اساتید باید گفت خیر!

مهم است که صدای استاد به طور واضح دریافت و ارسال شود، از طرفی نیاز به ذخیره سازی کلیپ ها اساتید را مجاب می کند که از میکروفن با کیفیت برای این کار استفاده کنند.

از طرفی از آنجایی که اساتید مجبورند که از PC یا لپ تاپ برای دسترسی های بیشتر استفاده کنند و با توجه به این که PC و لپ تاپ فاقد میکروفن است یا حداقل می توان گفت میکروفن خوبی ندارند، لازم است به سراغ میکروفن های اکسترنال برویم.

برای این کار 3 انتخاب پیش روی شماست:

  • میکروفن های یقه ای
  • میکروفن های هدمیکی
  • میکروفن های رومیزی

توجه داشته باشید که هر کدام را انتخاب می کنید بهتر است از نوع خازنی باشد، زیرا میکروفن های خازنی صدا را از فواصل دور تر هم به خوبی دریافت می کنند و برای این کار بسیار مناسب ترند.

همه ی این 3 نوع میکروفن بدون دخالت دست عمل می کنند و از این رو دست استاد بسیار باز است، با این تفاوت که در میکروفن رومیزی لازم است همواره سر استاد در یک جهت خاص و نزدیک به میکروفن قرار بگیرد، در صورتی که در میکروفن های یقه ای و هدمیک چنین نیست و در هر حالتی فاصله ی بین منبع صوت و میکروفن ثابت است.

بعضی از میکروفن های خازنی فاقد باطری هستند و می بایست مستقیا به درگاه فانتوم پاور روی پاورمیکسر یا کارت صدا متصل شوند.

توجه داشته باشید که اگر از این نوع میکروفن ها استفاده می کنید حتما به یک پردازنده صدا همچون کارت صدا نیاز خواهید داشت، پس اگر به دنبال کاربری راحت تر هستید، میکروفنی را انتخاب کنید که دارای جایگاه باطری و یا آداپتور باشد.

 

بیشتر بخوانید : بهترین میکروفن مداحی

پیشنهاد ما به شما میکروفن های رومیزی خازنی هستند. این دسته از میکروفن ها دارای جای باطری و آداپتور بوده و مستقیما به PC یا لپ تاپ شما متصل می شوند.

نا گفته نماند که معمولا فیش اتصال میکروفن ها از نوع TR یا بنان هستند که نیاز است به جک 3.5 میلیمتری که به هدفونی نیز شهرت دارد تبدیل شود. برای این کار تنها کافیست از یک تبدیل ارزان قیمت و معمولی مونو (TR) استفاده کنید.

از دیگر مزایای میکروفن های رومیزی می توان به گردن غازی منعطف و کپسولی حساس آن اشاره کرد که به کمک یک دیگر صدا را به خوبی جذب می کنند و به کامپیوتر انتقال می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *