به احتمال خیلی زیاد بارها و بارها دیده‌اید که در یک فضای کوچک و محدود، بلندگوها نمای زشت و به هم ریخته‌ای ایجاد کرده‌اند، یا اسپیکرهای شما به دلایل مختلف زود آسیب دیده و خرج روی دستتان گذاشته‌اند. جعبه باند فایبرگلاس در دسته وسایل محبوبی قرار گرفته که مشکلات زیادی را از سر راه شما بر می‌دارد و از بلندگوهای شما محافظت می‌کند. البته بر خلاف تصور عموم مردم، جعبه باند فقط محافظ بلندگو نیست. بلکه وظایف مهم‌تری را در یک سیستم بلندگوی خوب ایفا می‌کند. ما در این مطلب ۵ مزیت برجسته انواع جعبه باند فایبرگلاس را بررسی کرده‌ایم.

آشنایی با باکس باند فایبرگلاس

باکس باند فایبرگلاس یا همان جعبه باندی که از جنس فایبرگلاس ساخته شده است، انواع و مدل‌های مختلفی دارد. شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که کاربرد این محصول چیست و اساساً چه فایده‌ای دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که بدنه بلندگو بدون تجهیزات بلندگوی داخلی را «جعبه باند» می‌گویند. در واقع جعبه خالی باند فایبرگلاس، یک بدنه یا باکس است که هنوز تجهیزات مختلف باند، داخل آن قرار نگرفته است. جعبه باند به لرزش حاصل از بلندگو جهت می‌بخشد و با این کار کیفیت صدا را حفظ کرده و برد صدا را نیز بیشتر می‌کند. همچنین وظیفه محافظت از بلندگو را داشته و به فضا نظم می‌بخشد. علاوه بر این‌ها یک باکس باند فایبرگلاس خوب، این قابلیت را دارد که به راحتی جابه‌جا شود.

جعبه باندها با توجه به نوع باند متفاوتند. برای مثال جعبه باند پسیو با جعبه باند اکتیو تفاوت دارد و اگر سایز جعبه‌ها با سیستم بلندگو متناسب نباشد، شما را به دردسر می‌اندازد.

جعبه باند فایبرگلاس

جعبه باند 15 اینچ 041

ویژگی‌های جعبه باند فایبرگلاس

این‌که توقع شما از بلندگو چیست، روی انتخاب نوع جعبه باند و جنس آن اثرگذار است. حتی اگر باند داخلی شما در دسته بهترین باندها قرار بگیرد، یک جعبه باند نامناسب می‌تواند کیفیت صدای بلندگوی شما را کاهش دهد. قبل از خرید جعبه باند فایبرگلاس بهتر است با مزیت‌های آن آشنا شوید. در ادامه به ۵ مزیت این محصول پرداخته‌ایم.

۱- کیفیت و برد صدا

یکی از مهم‌ترین دلایل آمار بالای فروش جعبه باند فایبرگلاس در بازار، این است که عده‌ای معتقدند جعبه باند فایبرگلاس کیفیت صدای بلندگو را بیشتر می‌کند. خوب است بدانید که این موضوع قابل تعمیم به همه سیستم‌های بلندگو نیست! بستگی دارد شما بخواهید در چه فضایی از بلندگوی خود استفاده کنید. جعبه باندهای فایبرگلاس در صورتی که در فضاهای کوچکی مانند خودرو استفاده شوند، کیفیت بلندگو را بیشتر می‌کنند. اما این نکته درباره فضاهای باز یا بزرگ صادق نیست.

۲- صرفه‌جویی در فضا

جعبه باندهای فایبرگلاس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با توجه به مدل‌های متنوع، در فضاهای مختلف قابل استفاده باشند. بسیاری از این جعبه باندها برای استفاده در فضاهای کوچک و کم جا طراحی شده‌اند.

۳- عمر و دوام طولانی

این باکس‌ها بسیار محکم و با دوام است. این نوع جعبه باندها نسبت به جنس‌های دیگر، قابلیت بیشتری برای جابه‌جایی دارند. با این وجود دوام و عمر بیشتری داشته و کمتر آسیب می‌بینند.

۴- وزن کم و حمل آسان

وزن باکس باند فایبرگلاس بسیار سبک است. به همین دلیل اغلب اوقات افرادی که می‌خواهند بلندگوهای خود را به دلایل مختلف، مدام جابه‌جا کنند از این جعبه باندها استفاده می‌کنند.

۵- زیبایی و تنوع ظاهری

در بازار، جعبه باندهای چوبی نیز وجود دارند. اما به جرأت می‌توان گفت که طراحی جعبه باندهای فایبرگلاس از تنوع بیشتری برخوردار بوده و البته زیباتر و ظریف‌تر هم هستند. استفاده از جنس فایبرگلاس باعث شده تا دست طراحان در فرم‌دهی جعبه باندها باز باشد و سبک‌های متنوع‌تری را وارد بازار کنند. به همین دلیل است که بیشتر مشتریان به دنبال خرید جعبه باند فایبرگلاس هستند. نکته جالب توجه دیگر این است که این جعبه باندها را می‌توانید سفارش دهید تا با سلیقه و سبک فضای مورد نظر شما طراحی شوند.

خرید جعبه باند فایبرگلاس

جعبه باند چیرمن chairman

فوت و فن انتخاب جعبه باند فایبرگلاس :

برای انتخاب جعبه باند فایبرگلاس مناسب با باند داخلی، گزینه‌های زیادی نیازمند بررسی هستند تا موردی را انتخاب کنید که از کیفیت بلندگوی شما نکاهد. مهندسان بانی باند بر این باورند که قبل از انتخاب جعبه باند متناسب با باند، باید درباره بلندگوی داخلی اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین اگر هنوز بلندگو را خریداری نکرده‌اید، بهتر است هر دو گزینه را با هم بررسی کرده و در نهایت یک سیستم بلندگوی بسیار خوب جمع‌آوری کنید.

قیمت جعبه باند فایبرگلاس با توجه به نوع آن متفاوت است. در بازار با نرخ‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد و احتمالا این موضوع شما را گیج می‌کند. با متخصصان بانی باند تماس بگیرید تا برای انتخاب بلندگوی داخلی، جعبه باند مناسبش و قیمت‌های حقیقی بازار از مشاوره‌ای کامل بهره‌مند شوید. مشاوران بانی باند ابتدا نیازمندی‌های شما را بررسی کرده، سپس با توجه به توقع‌تان از یک باند خوب، متناسب‌ترین گزینه‌ها را پیش روی‌ شما قرار می‌دهند.

خرید بهترین جعبه باند فایبرگلاس از بانی باند :

خرید انواع جعبه باند فایبرگلاس

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *