اگر به دنبال ارتقاء صدای بلندگوی خود هستید، یکی از راه‌هایش خرید باکس بلندگو است. بیشترین کاربرد باکس بلندگو محافظت از بلندگوی داخلی و تأثیر روی کیفیت صدای آن است. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم صوتی به حساب می‌آید. جنس، اندازه و نوع جعبه بلندگو تأثیر زیادی روی عملکرد بلندگوی داخلی و در نهایت صدای خروجی دارد. برای خرید باکس بلندگو لازم است ابتدا انواع آن را شناخته و سپس باکسی که با بلندگوی شما هم‌خوانی دارد را تهیه کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم باکس‌های بلندگو را به ساده‌ترین روش دسته‌بندی کنیم.
انواع جعبه بلندگو
جعبه بلندگو را می‌توان از لحاظ کیفی به دو شیوه تقسیم‌بندی کرد. ۱- جنس ۲- کیفیت صدا

خرید باکس بلندگو

جعبه باند چیرمن chairman

هنگام خرید باکس بلندگو به جنس جعبه باند دقت کنید :

اگر برای خرید باکس بلندگو به بازار سری بزنید، می‌بینید که بیشتر جعبه‌ها از جنس چوب یا فایبرگلاس هستند. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

۱- جعبه باند فایبرگلاس

فایبرگلاس از الیاف شیشه و مواد پلیمری ساخته می‌شود و تنوع در شکل‌دهی و طراحی آن بسیار زیاد است. این جعبه‌ها کیفیت و برد صدا را بالا می‌برند و قابلیت استفاده در تمامی فضاهای کوچک و بزرگ را فراهم کرده‌اند. همچنین عمری طولانی داشته و در برابر ضربه، گرد و خاک و قطرات آب دوام بسیار بالایی دارند. در عین حال وزن آن‌‌ها بسیار کم است و به راحتی قابل حمل هستند.

۲- جعبه باند چوبی

قیمت باکس بلندگو بسته به نوعی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. اما به طور کلی جعبه باندهای چوبی قیمت‌های پایین‌تری دارند. طراحی این جعبه‌ها بسیار ساده است و احتمال این‌که در جابه‌جایی‌ آسیب ببینند، زیاد است. جعبه باند چوبی بیشتر برای بلندگوهایی مناسب است که در فضایی وسیع قرار گرفته و احتمال حمل آن‌ها از سویی به سوی دیگر خیلی کم باشد.

اگر قصد خرید با کیفیت ترین باندهای بلندگو با بهترین کیفیت را دارید روی لینک زیر کلیک کنید :

کیفیت صدا در انواع باکس بلندگو

برای پرداختن به کیفیت صدا در واقع باید به روش‌های مهار انرژی بلندگو بپردازیم. برای مهار انرژی صدای بلندگو سه روش وجود دارد.
● حالت Infiniti Baffle
● حالت Protod box
● حالت box seal

خرید باکس بلندگو چوبی

۱- حالت Infiniti Baffle

حالت Infiniti Baffle زمانی به وجود می‌آید که از یک سمت بلندگو صدا شنیده شود و از سمتی دیگر، صدا و محیط هیچ تأثیری روی یکدیگر نداشته باشند. همچنین پشت بلندگو، فضایی بزرگ تعبیه شده باشد. این حالت یکی از بهترین حالت‌ها برای بلندگو است. اما در عین حال انرژی صدا در پشت بلندگو به هدر می‌رود و وقتی فرکانس صدا پایین باشد این ایراد خیلی خود را نشان می‌دهد.

۲- حالت box seal

در حالت Box Seal بلندگو درون یه جعبه بسته قرار می‌گیرد. هر چقدر جعبه کوچک‌تر باشد، کنترل صدا بهتر و راحت‌تر است. اما حجم صدا در جعبه کوچک بسیار پایین است. وقتی جعبه بزرگ‌تر باشد حجم صدا به اندازه قابل توجهی بالا می‌رود اما کنترل صدا کم‌تر می‌شود. قبل از خرید باکس بلندگو به این نکته توجه کنید که Box Seal حجم صدای کم‌تری نسبت به جعبه‌های Infiniti Baffle دارند.

۳- حالت Protod box

در حالت Protod box صدای پشت بلندگو به جلو هدایت و پرتاب می‌شود. در چنین حالتی بالاترین حجم صدا را می‌توان از بلندگو گرفت. باکس‌های Protod اندازه‌ای مناسب و متوسط دارند. می‌توانید انواع این باکس‌ها را با نام «باکس Protod معمولی»، «باکس ووفر پسیو»، «باکس ترکیبی باند پس» و «باکس دبل ووفر» در بازار پیدا کنید.

خرید باکس بلندگو معمولی:

در این جعبه‌ها ووفر در یک سمت قرار می‌گیرد و پورت رفلکس نیز درون جعبه قرار می‌گیرد. پورت رفلکس وظیفه جمع کردن صدا و سپس پرتاب آن به بیرون را بر عهده دارد. این پورت‌ها اگر در جلو قرار بگیرند پرتاب صدای فوق‌العاده‌ای خواهند داشت و اگر در پشت نصب شوند، حجم صدا را افزایش می‌دهند. در بلندگوهای کامپیوتر و یا سینماهای خانگی، پورت‌ها در کناره‌های ساب‌ووفر قرار گرفته و ساب ووفر نیز در سمت چپ یا راست باکس جای می‌گیرد.

باکس بلندگوی معمولی

خرید باکس بلندگو ووفر پسیو:

خرید باکس Protod معمولی با حجم کوچک، رایج نیست. اما در صورتی که به خاطر کمبود فضا ناچار به انجام چنین کاری باشید، لازم است به جای پورت رفلکس از رادیاتور استفاده کنید. در این صورت باید یک یا چند بلندگوی اکتیو در باکس شما جای گیرد.
باکس ترکیبی باند پس: این باکس‌ها ترکیبی از چند مدل خوب هستند. برای مثال، باکس باند پس معمولی، ساخته شده از حالت Box Seal و حالت Protod box است. این باکس‌های ترکیبی در انواع و مدل‌های مختلفی وارد بازار شده‌اند و طرفداران زیادی هم دارند.

خرید باکس بلندگو دبل ووفر:

شباهت این باکس‌ها با باکس باند پس، بسیار زیاد است. اما یک تفاوت عمده با آن‌ها دارند. در باکس دبل ووفر، همان‌طور که از نامش پیداست، به جای یک ووفر از دو ووفر اکتیو، پشت سر هم استفاده می‌شود. اگر قصد خرید باکس بلندگو را دارید، توجه داشته باشید که هزینه این باکس‌ها نسبت به باکس‌های قبلی بیشتر بوده که آن هم بر می‌گردد به وجود دو ووفر در یک باکس. در واقع ووفر دوم قیمت جعبه‌ها را افزایش داده است.

فروش باکس بلندگو در بازار

تنوع باکس‌های بلندگو آن‌قدر زیاد است که بیشتر مشتریان را سردرگم می‌کند. اغلب مراجعه کنندگان بانی باند از این گله‌مندند که چرا با وجود تحقیق و بررسی مدل‌های مختلف باکس باند، هنوز هم قادر به تشخیص بهترین مدل برای بلندگوی خود نیستند. به همین دلیل بانی باند شرایطی را فراهم نموده تا شما مشتری عزیز قبل از خرید باکس بلندگو ، بتوانید با مهندسان و متخصصان ارتباط گرفته و مشاوره لازم را دریافت نمایید. رضایت شما از خرید موجب رضایت ما از فروش است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *