شما به دیدن و شنیدن  دنیای اطراف  از طریق لپ تاپ و یا کامپیوتر خود عادت کرده اید. خرید میکروفون لپ‌تاپ هرچند از نظر نقدینگی می تواند گام کوچکی برای شما  باشد، اما در کیفیت صدا می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.کیفیت بالای صدا امروزه خواسته بسیاری از تولید کنندگان محتوا و استفاده کنندگان از لپ تاپ و کامپیوتر می باشند انها می خواهند میکروفنی داشته باشند که هم از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر باشد و هم این که  کفیت صدای خوبی را به آنها بدهد در مطلب قبلی درباره میکروفن مناسب تولید محتوا  و پادکست با شما صحبت کردیم اما در این مقاله به صورت تخصصی  به بررسی میکروفن مناسب لپ تاپ در مجله بانی باند پرداخته ایم.

میکروفن لپ تاپ

شاید میکروفن ها برای شما بسیار ضرروی و واجب نباشند  اما برای هر نوع ارتباطی، به آنها نیاز خواهید داشت. تمامی لپ تاپ ها دارای میکروفن های داخلی هستند. عملکرد میکروفن در لپ تاپ یا کامپیوتر به این صورت است که ابتدا صدا را دریافت می کنند  دقیقا مثل مجری ایی که بر روی صحنه اجرا میکروفن در دست دارد بعد از دریافت صدا، آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. این سیگنال های الکتریکی در کارت های صدا به سیگنال های دیجیتال تبدیل و در نهایت توسط کامپیوتر پردازش و پخش می شوند.

در لپ تاپ و کامپیوتر ها، میکروفن ها مانند هر دستگاه جانبی دیگری  هستند و معمولاً به طور جداگانه متصل می شوند هر چند که لپ تاپ ها خودشان دارای میکروفن های جداگانه ای هستند ولی شاید آن کیفیت و بازده ای مناسب را نداشته باشند به همین دلیل است که شما می توانید یک میکروفن مناسب لپ تاپ خود تهیه کنید.میکروفن های قرار داده شده در لپ تاپ ها معمولاً در نزدیکی دوربین، روی حاشیه‌های صفحه لپ تاپ تعبیه شده اند که  شما به راحتی می توانید آنها را مشاهده کنید.

میکروفن بی سیم برروی لپ تاپ به همراه پایه

 

میکروفن اکسترنال مناسب لپ تاپ

میکروفون‌های دیجیتالی که از کابل‌های USB استفاده می‌کنند،یک وسیله بسیار کاربردی و مناسب هستند که  صدا از طریق خود میکروفون به جای اینکه در انتهای دیگر کابل باشد پردازش و دیجیتالی می شود. هر ویرایشی که در رایانه انجام می‌دهید به یک سیگنال تبدیل می شود  که قبلاً به صورت دیجیتالی پردازش شده است،  هر میکروفن USB در خود مبدل آنالوگ به دیجیتال دارد  و میکروفون‌های USB اغلب دارای جک هدفون هستند که در مقایسه با دنیای میکروفون آنالوگ، تحولی بزرگ محسوب می شود.

برای بلاگر ها و افرادی که می خواهند صدای خود را با احساس و هیجان انگیز برای مخاطبان خود ضبط کنند می تواند یک گزینه بسیار خوب باشد. میکروفن هایی که به راحتی تنظیم می شوند و یک کیفیت بسیار مطلوب دارند و دیگر نیازی نیست نگران کیفیت صدای خود باشید. میکروفون های خارجی مناسب لپ تاپ  آنقدر محبوب شده اند که هر تولید کننده بزرگ میکروفن بی سیم دست به تولید آنها خواهد زد. در این مورد شما میتوانید در کنار دوستان خود یک صدای باکیفیت را در کنار تصاویر زیبا گوش و از آنها لذت ببرید. میکروفن های مناسب لپ تاپ می تواند این میکرفن ها باشند که میتوانید در فروشگاه بانی باند در بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنید. البته تجهیزات ضبط صدایی  که در این مطلب به آنها اشاره کرده ایم می تواند  میکروفن مناسب استریم  هم برای شما باشد و آنها بهترین استفاده را ببرید.

میکروفن در مقابل لپ تاپ برروی پایه مخصوص

کاربرد میکروفن در لپ تاپ

 حتما این سوال را از خود می پرسید که آیا نیاز به خرید میکروفنی خارجی برای لپ تاپ یا کامپیوتر خود دارم؟ جواب ساده است اگر از لپ تاپ یا کامپیوتر خود برای وب گردی و یا چک کردن ایمیل استفاده می کنید نیازی به خرید میکروفن خارجی نیست اما بد نیست بدانید داشتن یک میکروفن مناسب برای لپ تاپ کاربرد های بسیار زیادی هم دارد که امروزه افراد با توجه به اهداف مختلفی که در زمینه تولید محتوای تصویری و یا صوتی دارند از آنها استفاده می کنند.

ضبط صدا

ضبط صدا رایج ترین استفاده از میکروفون است شما می توانید اهداف مختلفی را برای ضبط صدای خود توسط میکروفن داشته باشید. رایج ترین آنها برای کاربران و تولید کنندگان ویدیو ها هستند که امروزه افراد بسیار زیادی از این قابلیت استفاده می کنند و صدای خود را برروی ویدیو های تولید شده در شبکه های اجتماعی بارگزاری می کنند.

بازی و استریم:

گیمرهایی که می خواهند بازی ها خود را  ضبط یا پخش زنده کنند، به همان امکانات صوتی  نوازندگان به صورت آماده والبته غیر تخصصی تر نیاز دارند. اما نوازندگانی که وکال را با یک سیگنال خالص ضبط می‌کنند، احتمالاً آوازهای ضبط شده را در یک سناریوی چند آهنگی با استفاده از EQ، فشرده‌سازی می‌کنند. گیمرها، به احتمال زیاد، به برخی از این چیزها نیاز دارند که از همان ابتدا آماده شوند.

یک هدست و میکروفون خوب می تواند بهترین دوست یک گیمر باشد. برخی از گیمرها یک میکروفون جداگانه را برای استریم استفاده می کنند در حالی که بسیاری از آنها این میکروفن ها را در هدست خود دارند. این میکروفن ها خروجی صدای مطلوبی دارند اما ممکن است کاربرد محدودی داشته باشد.

ساخت و تولید موسیقی

میکروفون در ضبط موسیقی همیشه یکی از مهم ترین عناصر زنجیره انتقال  سیگنال بوده است. شما میکروفونی می‌خواهید که سیگنال دقیق و واضحی ارائه دهد، اما نمی‌توان انکار کرد که سازندگان و تولیدکنندگان موسیقی  به‌دلیل ویژگی‌های متمایز در میکروفن ها به طور مداوم به سراغ میکروفون‌های خاصی می‌روند.

یکی از زمینه هایی که کیفیت صدا بسیار مهم است تولید و ضبط موسیقی و میکروفن مناسب خوانندگی است  و از این رو برای این منظور از  میکروفون‌های باکیفیت استفاده می‌شود. هم هنرمندان و هم خود سازندگان موسیقی  از اینها برای خلق آهنگ هایی که دوست دارید هر روز بشنوید استفاده می کنند.

گفتگو صوتی و تصویری

برقرای تماس چه با ویدیو و چه بدون ودیو بدون داشتن میکروفن برای شما امکان پذیر نخواهد بود و موجب اختلال در گفتگو می شود بنابراین یک میکروفون مناسب لپ تاپ  از وب‌کم و هدفون شما هر بار که قصد ارتباط با دیگر افراد را دارید از سیستم شما پشتیبانی می کند.

چگونه یک میکروفن به لپ تاپ وصل می شود؟

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم کامپیوتر ها  مانند لپ‌تاپ‌ها میکروفون داخلی ندارند، اما یک چیز مشترک هر دوی آنها پورت‌هایی است که می‌توانید برای اتصال میکروفون‌های خارجی از آن‌ها استفاده کنید.

در بیشتر موارد، جک های میکروفون و هدفون یکسان هستند، در حالی که برخی از رایانه های شخصی دارای پورت های جداگانه برای هر دو هستند.

اتصال میکروفون آسان است، فقط جک را به پورت USB مربوطه متصل کرده اما باید از نوع مناسب کانکتور استفاده کنید.درنهایت کیفیت صدای بهتری را با استفاده از میکروفن های خارجی تجربه خواهید کرد.

هدست در کنار لپ تاپ

جمع بندی

 در مجموع اگر به دنبال میکروفون USB هستید، آن را برای کاربرد خاصی در نظر دارید. میکروفن های متلفی هستند که برای استفاده و کاربرد گیمینگ و استریم می تواند برای شما یک صدایی بسیار مطلوب را ارائه دهد و و کیفیت بسیار منحصر به فردی در حد میکروفن هایی که یک نوازنده استفاده می کند برای شما به ارمغان بیاورد. بعضی از میکروفن ها نیز ممکن است دوام بیشتری را برای شما داشته باشد. در نهایت باید گفت که هرکدام از میکروفن هایی که به شما معرفی کردیم کاربرد ها و مزایای مختلفی دارند.

ما تعدادی از میکروفون‌های USB را آزمایش کرده‌ایم تا مشخص کنیم که کدام یک برای سناریوهای مختلف، به جز بودجه‌های مختلف، بهترین عملکرد را دارند. در اینجا بهترین میکروفون‌هایی را که امتحان کرده‌ایم به همراه راهنمای کاربردهای مختلف آن‌ها برای شما اوردیم.

 نکته دیگر این که برای شروع، باید بدانید که اکثر میکروفون های حرفه ای چگونه کار می کنند. در یک سناریوی معمولی استودیوی ضبط، یک میکروفون یک قطعه دنده آنالوگ است که سیگنالی را از طریق یک کابل XLR (اغلب از طریق یک میکسر که می تواند چندین میکروفون را به طور همزمان مدیریت کند) به کنسول یا رایانه ارسال می کند. سیگنال میکروفون باید کمابیش خالص باشد، با EQ، فشرده سازی پویا و ریورب بعداً در تولید اضافه شود.

 به طور کلی افرادی که با لپ تا پ و سیستم های خانگی خود به میکروفن احتیاج دارند خیلی نیاز نیست که برای خرید این میکروفن ها حساسیت زیادی به خرج دهند و به دنبال یک میکروفن حرفه ای بگردند خرید یک میکروفن معمولی تر با قیمتی مناسب تر نیز می تواند کار شما را راه بیاندازد پس نیاز نیست خیلی هزینه کنید، و با توجه به این  امروزه میکروفن های بسیاری برای مصارف و استفاده گوناگون طراحی تولید شده است  ما در این مطلب سعی کردیم بهترین میکروفن را مناسب لپ تاپ به شما معرفی کنیم که می توانید با استفاده از آن ها یک کیفیت مطلوب و عالی را به مخاطبان خود هدیه کنید.

بیشتر بخوانید: خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری

فروشگاه اینترنتی بانی باند

منابع:ecomputertips/powerdewise

سوالات متداول

  • میکروفن مناسب لپ چه چیزی بخریم؟

میکروفن CM2000 جی تی آر و میکروفن M1 بویا یک میکروفن مناسب برای لپ تاپ می تواند باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *