میکروفون ها نه تنها برای تولید محتوا، بلکه در زندگی روزمره ما نیز ابزارهای جانبی ضروری هستند. فرقی نمی‌کند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی در محل کار،تولید پادکست‌ها یا حتی برقراری تماس‌های معمولی با عزیزانتان استفاده کنید، نمی‌توان انکار کرد که این وسایل چگونه برای بسیاری از ما به یک ضرورت تبدیل شده‌اند. در این مطلب از مقالات بانی باند قصد داریم با شما درباره میکروفن برای تولید محتوا  و پادکست کدام است با شما صحبت کنیم و شما را برای خرید بهترین میکروفن راهنمایی کنیم.

کاربرد

اصلی ترین مورد برای انتخاب یک میکروفن برای تولید محتوا و پادکست می تواند به محدود کردن لیست انتخابی شما برای خرید میکروفن کمک کند. این میکروفن ها معمولا کارکردشان با میکروفن های استودیویی یکی هستند و خیلی از افراد برای تولید محتوا و پادکست به دنبال یک میکروفن استودیویی ارزان هستند. به طور مثال اگر قرار است زیاد حرکت کنید و به دنبال آزادی بیشتری در این زمینه هستید می توانید از یک میکروفن یقه ای استفاده کنید.

از سوی دیگر اگر فضایی که در تولید محتوا انجام می دهید عایق صدایی مناسبی ندارد، می توانید از یک میکروفن داینامیک با الگوی قطبی مناسب استفاده کنید که بتواند صداهای اطراف شما را کاهش دهد.

در مقابل اگر می خواهید صداهای اطراف را نیز به صورت کامل ضبط کنید؛ میت انید از میکروفن خازنی استفاده کنید بنابراین با توجه به این نکات لیست خرید و انتخاب های شما با توجه به نوع کاربری می تواند تغییر کند و کم بشود. حال گام بعدی جهت پیدا کردن میکروفن مناسب تولید محتوا برای شما تعیین بودجه  و هزینه ای است که تمایل دارید برای آن هزینه کنید.

بودجه

بسیاری از افرادی که می خواهند میکروفون خود را ارتقا دهند فکر می کنند برای انجام این کار باید میلیون ها تومان  خرج کنند. این بستگی به این دارد که شما با چه چیزی شروع می کنید. اگر فقط از میکروفن داخلی لپ‌تاپ یا میکروفون وب‌کم خود استفاده می‌کنید، هزینه خرید میکروفن بی سیم نباید زیاد باشد، مگر اینکه هدف این باشد که بهترین‌ها را انتخاب کنید.در غیر این صورت، گزینه‌های خوب زیادی با قیمت های پایین تر  وجود دارد و  بنابراین نیازی نیست آنقدر هزینه کنید.

میکروفن های مختلف در یک قاب

انواع میکروفن

میکروفن ها انواع مختلفی دارند که شما می توانید از هر کدام از این تجهیزات با توجه به نیاز،شرایط، کاربرد و البته بودجه مدنظر هرکدام از آنها را انتخاب کرده و برای تولید محتوای خود استفاده کنید.

  • هدست 

این یکی احتمالاً نیازی به توضیح ندارد، اما اگر می‌خواهید تعداد تجهیزاتی را که می‌خرید به حداقل برسانید خرید یک هدست مناسب می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

میکروفن داینامیک

این میکروفن می تواند بهترین گزینه باشد. زیرا تقریباً می توانید از آن برای هر برنامه ای استفاده کنید، در حالی که نسبتاً ارزان است و  نیازی به برق خارجی ندارد. آنها همچنین حساس نیستند و  به این معنی که اگر عایق صدا در منطقه خود ندارید،   میکروفن داینامیک  گزینه بسیار خوبی برای است.

میکروفن کندانسور

بسیاری از تولید کنندگان محتوا از این نوع میکروفن برای کارهای رسانه ای خود استفاده می کنند.این نوع میکروفن برخلاف میکروفن های داینامیک بسیار حساس است.

ریبون

میکروفون‌ ریبون یکی از انواع میکروفن های پویا هستند که از یک نوار نازک فلزی بین آهن‌رباها استفاده می‌کنند، برخلاف  میکروفن دیافراگمی که به یک سیم‌پیچ متحرک  متصل می‌شود.

  میکروفون‌ ریبون   حتی از میکروفون‌های خازنی حساس‌تر هستند، اما در عوض، بیشترین جزئیات را بدون سختی یا اعوجاج دریافت می‌کنید. اگر تازه شروع کرده اید، ما به شما این میکروفن را توصیه نمی کنیم  اما اگر وسواس دارید که بهترین کیفیت صدا را داشته باشید و از لحاظ هزینه هم صرفه جویی کنید قطعاً این موضوع را با دقت در نظر بگیرید.

میکروفن یقه ای

اگر نیاز دارید که دائو حرکت کنید و ازادانه صحبت کنید میکروفن یقه ای بهترین گزینه برای شما می باشد. این نوع میکروفون در برنامه‌های سخنرانی عمومی که ممکن است به برخی حرکات نیاز باشد، بسیار مناسب است و کار با هندزفری ضروری است.

میکروفون مناسب پادکست، ویدیوهای اینستاگرامی و کتاب صوتی

اگر قصد دارید در زمینه تولید انواع کتب صوتی، پادکست و ویدئوهای اینستاگرامی به تولید محتوا بپردازید و در این مسیر گام بردارید، باید آگاه باشید که یکی از ضروری ترین وسایل مورد نیاز در این زمینه، میکروفن بی سیم برای تولید محتوا و پادکست است. پادکست یک تحول عظیم در دنیای ارتباطات ایجاد کرده است. ضبط ساده پادکست برای خواندن کتاب ها، انجام مصاحبه، آموزش و گفتن داستان در قرن اخیر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و جایگاه بالایی از آن خود کرده است.

سه میکروفن در ارتفاع های و حالت های مختلف

 بیشتر بخوانید: خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری

کاربرد میکروفن بی سیم

 میکروفن بی سیم  همان گونه که از نامش پیداست؛ بدون کابل فیزیکی است و به طور مستقیم به تجهیزات ضبط صدا و یا تقویت کننده مرتبط با صدا اتصال پیدا می کند. میکروفن بی سیم به عنوان یک میکروفون برای تولید محتوا  معرفی شده است. این میکروفن دارای یک فرستنده رادیویی کوچک به همراه باتری در بدنه خود است و سیگنال های صوتی را با کمک امواج رادیویی از میکروفن به یک واحد گیرنده انتقال داده و صدا را بازیابی می کند.

 دیگر اجزای صوتی توسط کابل به واحد گیرنده وصل می شوند. در یکی دیگر از انواع میکروفون برای تولید محتوا ، انتقال دهنده در واحدی مجزا به نام bodypack  قرار می گیرد و معمولا به کمربند کاربر یا لباس زیر او متصل می شود و مخفی می گردد. در یکی دیگر از این میکروفن ها، فرستنده در قسمت بدنه میکروفن دستی قرار گرفته است. میکروفن های بی سیم در صنعت سرگرمی، سخنرانی های عمومی و پخش برنامه های تلویزیونی کاربرد وسیعی دارند. میکروفن بی سیم  امکان آزادی در حرکت را به سخنران، مصاحبه کننده، مجری و حتی تولیدکنندگان محتوا و ویدئوهای اینستاگرامی می دهد. و به نوعی آن را به یک میکروفون برای تولید محتوا  تبدیل کرده است.

میکروفن بی سیم برای ویدئوهای اینستاگرامی

معمولا افرادی که به تهیه ویدئو برای صفحه اینستاگرام خود یا گرفتن لایو اقدام می کنند، باید در قدم اول به کیفیت صدای خود در محتوای تولید شده اهمیت بدهند. هر فردی ممکن است به دلایل گوناگون نظیر بد بودن صدا، ضعیف بودن صدای ضبط شده و بلندتر بودن صدای پس زمینه، به دنبال راهکاری بگردد تا مشکل پیش آمده را حل کند.

داشتن یک میکروفون برای تولید محتوا  بهترین راه حل برای برطرف کردن این مشکل است. چنین میکروفنی این امکان را برای شما فراهم می کند تا منبع صوتی ورودی را بدون توجه به میزان فاصله خود تا دوربین، کنترل و مدیریت کنید. در این وضعیت می توانید جلوی صداهایی که در اطراف شما به عنوان مزاحم وجود دارند را بگیرید و صدای خود را به صورت واضح، شفاف و با کیفیت بالا به مخاطب خود انتقال دهید. برای این کار ما میکروفن یقه ای  BY-M1 بویا  را به شما معرفی می کنیم.

میکروفن در استودیو

میکروفون بی سیم تولید محتوا  پادکست

طبیعتا وقتی اسم میکروفن و تولید محتوا به میان می آید، فرد به دنبال انتخاب و خرید یک میکروفون برای تولید محتوا و پادکست  می گردد. تمامی پادکست ها علاوه بر داشتن محتوای غنی می بایست صدایی با کیفیت هم داشته باشند. بنابراین اگر بگوییم اکثر شنوندگان یک پادکست را با کیفیت صدای آن قضاوت می کنند اغراق نکرده ایم. و به طور کل، برای تولید کنندگان پادکست دو فاکتور بسیار مهم  و مورد توجه است و این دو فاکتور تولید صدا با کیفیت بالا و قیمت مناسب میکروفن است. این را فراموش نکنید که یک میکروفن را به دلیل این که برای یک نفر عملکردی بسیار عالی داشته است، خریداری نکنید؛ چرا که ممکن است نتواند انتظارات شخصی شما را برآورده کند.  نکته دیگر این است که اگر قصد دارید پادکست های خود را در استودیو ضبط کنید بهتر است از میکروفن های کندانسور (خازنی) استفاده کنید تا صدا را با تمامی جزئیات برای شما به تصویر بکشد. و اگر  بخواهید پادکست خود را در فضاهای باز ضبط کنید میکروفن های داینامیک(پویا) که نویز و صداهای اضافی در پس زمینه را کاهش می دهند در این مورد بهترین هستند. بنابراین بهتر است در هنگام خرید میکروفون مناسب پادکست به الزامات و مولفه های شخصی خود توجه کنید. برای این کار میکروفن ما به شما میکروفن رود مدل RODE NTR را معرفی میکنیم که می تواند یکی از میکروفن های مناسب برای تولید پادکست باشد.اما از دیگر میکروفن های برتر سال 2023 برای تولید پادکست می توان به میکروفن  Shure SM7B، Senhheiser MK4 ،Rode Pod Mic اشاره کرد. این میکروفن ها هریک ویژگی های خاص خود را دارند و همگی صدایی عالی و با کیفیت را ارائه می دهند.

میکروفن استودیوی

میکروفن بی سیم مناسب کتاب صوتی

پیدا کردن ابزار مناسب و درخور در راستای تهیه و تولید کتاب صوتی کمی سخت و گیج کننده است. بازار، تجهیزات گسترده ای در اختیار مشتریان این حوزه قرار داده است؛ اما پیدا کردن وسیله مورد نظر از میان هزاران گزینه ارائه شده کار آسانی نیست. پاگذاشتن در این راه زمانبر است؛ اما با انتخاب درست، فرد می تواند نویسنده کتاب را مشهور کند. وجود این مورد که یک میکروفن باید در ضبط صدا دقت بالایی داشته باشد تا یک کتاب صوتی فوق العاده را ارائه دهد برای یک میکروفن برای تولید محتوا   لازم و ضروری بوده و می تواند آن را در میان دیگر میکروفن ها برجسته کند.

در خرید یک محصول علاوه بر طراحی آن، باید ویژگی های دیگری نظیر مقاومت و دوام و همچنین حساسیت فرکانس های آن را مورد بررسی و مد نظر قرار داد. با انجام این کار و در واقع شناخت ویژگی ها و کارایی انواع میکروفن، می توان گام مثبتی در زمینه انتخاب و تهیه میکروفن برای تولید محتوا  برداشت و میکروفنی خریداری نمود که متناسب با نیاز فرد باشد. به عنوان نمونه ماندگاری و دوام میکروفن به دلیل استفاده طولانی از آن در تولید پادکست، معیاری در انتخاب آن به حساب می آید ولی حساسیت و نرمی در جهت باز تولید صدای صریح مهم تر بوده و ظرافت آن در اولویت قرار دارد.

تصویری از یک میکروفن یقه ای

کلام پایانی

انتخاب بهترین میکروفن برای تولید محتوا و پادکست یکی از اقدامات مهم برای رفع نیاز های شما به عنوان یک تولید کننده محتوا است  ، چه از ابتدا به دنبال یک میکروفن باشید و چه برای ارتقای آنها تلاش کنید این کار می تواند یک کار سخت و تخصصی برای شما باشد،این زمانی سخت تر خواهد شد که شما انتخاب های بسیاری را با توجه به گستردگی این تجهیزات خواهید داشت اما سعی کنید با شناسایی درست نوع کاربری خود این لیست را محدود تر کنید.

آن چه واضح و آشکار است؛ خرید میکرفون بی سیم برای تولید محتوا  نوعی سرمایه گذاری اقتصادی است. بسیاری از محتواها با کمک ابزارهایی نظیر skype و Google Hangouts   و در مکان های مختلف ضبط می شوند. باید در نظر داشت کیفیت اتصال در کنار کیفیت میکروفن می تواند حائز اهمیت باشد. محیط ضبط صدا و ابزار مورد استفاده نقش مهمی در تولید یک کار با کیفیت ایفا می کنند.

یک میکروفن خوب صدای گوینده را می گیرد و از امواج صوتی فیزیکی به بیت ها و بایت های دیجیتال تعریف و ترجمه می کند. قیمت گزاف یک میکروفن نشان دهنده کیفیت بالای آن نخواهد بود. بسیاری از افرادی که مصرف کننده میکروفن هستند و به دنبال خرید میکروفن برای تولید محتوا  هستند و طرح ها و مدل های کروی آن را می پسندند که علاوه بر ظاهر زیبا، میزان ارتفاع پایه های آن ها قابل تغییر و تنظیم است. وجود این مزیت در این میکروفن ها، آن ها را به ابزاری قابل اطمینان و کاربردی برای تولید محتوا به ویژه ضبط کتاب های صوتی تبدیل کرده است. ارتباط مستقیم این نوع میکروفن ها  و گوینده تاثیر چشمگیری در تولید کتاب صوتی با کیفیت دارد. که شما می توانید انوع میکروفن را با توجه به نیاز خود از فروشگاه بانی باند تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی بانی باند

منابع:musicradar/xsplit

سوالات متداول

  • چه میکروفنی مناسب پادکست می باشد؟

یکی از میکروفن های مناسب پادکست میکروفن رود ان تی آر می باشد.

  • میکروفن مناسب تولید محتوا چیست؟

میکروفن بویا m1 یکی از میکروفن های مناسب برای تولید محتوا می باشد.

  • برای خرید میکروفن مناسب تولید محتوا چقدر هزینه کنم؟

میکروفن های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارند که شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود آن ها را انتخاب کنید.

3 فکر در مورد “ راهنمای خرید بهترین میکروفن برای تولید محتوا و پادکست در 2023

  1. حسینی گفت:

    خیلی عالی بود ممنون

  2. سامان دهقان گفت:

    بهترین میکروفن برای تولید محتوا ،چع میکروفونیه؟

    1. admin گفت:

      سلام
      جهت راهنمایی با واحد مشاوره بانی باند تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *