یکی از شغل ها و حرفه هایی که دائما با می تواند با تجهیزات صوتی در گیر باشد حرفه خبرنگاری است و از آنجایی که خبرنگاران افرادی هستند که به صورت دائم در موقیعت ها و گزارش های میدانی حضور پیدا می کنند باید از تجهیزاتی بسیار حرفه ای و در عین حال قابل حمل و سبک استفاده کنند، میکروفن هایی سنگین نباشند و برای خبرنگاران که سرعت یکی از فاکتور های اصلی حرفه آنها می باشد یک مزیت مهم محسوب می شود.

آیا می دانید چه میکروفن هایی برای خبرنگاری مناسب هستند؟همانطور در مقالات قبلی مجله بانی باند به فکر استریمر ها بودیم و آنها میکروفن مناسب گیمینگ و استریم را معرفی کردیم در این مطلب  قصد داریم تا راهنمای خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری را خدمت تان ارائه دهیم تا حین خرید بهترین میکروفن را برای حرفه ی خبرنگاری خریداری کنید.

زن خبرنگار در حال مصاحبه با یک زن دیگر با میکرفن خبرنگاری

بیشتر بخوانید: میکروفن مناسب خوانندگی

نکات مهم برای خرید میکروفن خبرنگاری

حتما می دانید که میکروفن یکی از تجهیزاتی است که برای ضبط و پخش صدا مورد استفاده قرار می گیرد و در اصل اساسی ترین وسیله است. میکروفن ها خود به 3 دسته کلی تقسیم می شوند که شامل:

  • میکروفن دستی
  • میکروفن بی سیم
  • میکروفن سیم دار دستی
  • میکروفن رومیزی
  • میکروفن یقه ای
  • میکروفن سیم دار یقه ای
  • میکروفن استودیویی
  • میکروفن گان

 اگر قصد خرید میکروفن را دارید باید به راهنمای خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری که در این مطلب ذکر شده است توجه کنید. حین خرید میکروفن خبرنگاری مهم ترین نکته این است که قصد و نیت خود را از خرید مشخص کنید. در واقع شما باید این را در ذهن خود مرور کنید که میکروفن را برای ضبط کردن صدا با دوربین حرفه ای می خواهید یا ضبط با تلفن همراه؟ اگر در این حرفه فعالیت داشته باشید حتما می دانید که برخی از میکروفن ها فقط به گوشی متصل می شوند و برخی دیگر به دوربین، برخی دیگر کارایی دیگری دارند به عنوان میکروفن مناسب لپ تاپ و کامپیوتر شناخته می شوند.

نکته مهم دیگری که حین خرید میکروفن خبرنگاری باید بدان توجه کنید این است که بدانید میکروفن بی سیم  شما به درافت صدا از کدام جهت حساس است؟ و باید در نظر داشته باشید که حساسیت میکروفن انتخابی شما چه میزان است و چقدر می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. در واقع میکروفن هایی که مختص خبرنگاری هستند، بسته به نوع طراحی می توانند صدا را از یک یا چند جهت دریافت کنند. حالا پس از این باید این را مشخص کنید که اگر قصد دارید صدایی را در جمعیت ضبط کنید، چه میکروفنی با درافت صدا مناسب است.

گرفتن میکروفن مقابل فرد مصاحبه شوند توسط خبرنگاران

الگوی قطبی میکروفن

  • الگوی قطبی کاردیوئید: صدا را از بخش جلویی میکروفن دریافت می کند و خود به سه دسته کاردیوئید، سوپر کاردیوئید و هایپرکاردیوئید تقسیم بندی می شود.
  • الگوی قطبی دو جهته یا بی دیرکشنال: صدا را از جلو و پشت میکروفن دریافت می کند و برای مصاحبه ها گزینه خوبی است.
  • الگوی قطبی اومنی دیرکشنال یا همه جهته: این میکروفن همان طور که از نامش مشخص است صدا را از همه جهات دریافت می کند و برای ضبط صداهای محیطی گزینه مناسب و ایده آلی است.

نکته دیگر در رابطه با  خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری آن است که باید محصولی را انتخاب کنید که در محدوده فرکانس صدای انسان باشد تا عملکرد خوبی نیز داشته باشد. شما باید صدایی با کیفیت را ضبط کنید زیرا کیفیت بالا در تهیه یک مستند لازم است. صدایی که نویز نداشته باشد و کیفیت بالا باشد مسلما بهتر است.

وزن سبک، استحکام، راه اندازی سریع و برند معتبر از سایر نکاتی است که شما باید در نظر بگیرید. به طور کلی اگر قصد خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری را دارید توصیه ما به شما این است از فروشگاهی معتبر این خرید را به سرانجام برسانید.

همان طور که در دسته بندی ها ذکر کردیم، گفتیم که میکروفن ها انواع مختلفی دارند که اگر با کاربرد هر یک آشنا شوید می توانید خریدی متناسب با حرفه خود را داشته باشید. یکی از این میکروفن ها، یقه ای خبرنگاری و بی سیم خبرنگاری بود که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته ایم.

گرفتن میکروفن در مقابل دوربین

میکروفن یقه ای خبرنگاری

میکروفن یقه ای همان طور که از نامش پیداست روی یقه لباس نصب می شود. این میکروفن ها ابعاد کوچکی دارند، سبک هستند و به راحتی نصب می شوند. در واقع، استفاده از این میکروفن بسیار راحت است زیرا روی یقه نصب می شود و دست خبرنگار آزاد است. همچنین خبرنگار با این میکروفن دیگر نگران قطعی کابل ها نیز نیست و به راحتی گزارش خود را ثبت می کند. حتی جالب است بدانید این میکروفن تحت عنوان HF نیز نامیده می شود و مختصر عبارت Hands free یعنی دست باز است. این میکروفن بین خبرنگاران بسیار پرکاربرد و البته محبوب است و از وایرلس بهره می برد زیرا دارای یک فرستنده و گیرنده ی رادیویی است.

ویژگی میکروفن بی سیم خبرنگاری

میکروفن های بی سیم به عبارتی جای استفاده از میکروفن های سیم دار را گرفته اند. این محصولات مزایای بسیاری دارند که یکی از مهم ترین مزیت ها آن است که به خبرنگار اجازه می دهد به راحتی حرکت کند و دیگر نگران سیم پهن شده روی زمین نباشد. همین امر موجب می شود تا پویایی خود را حین گرفتن گزارش حفظ کند. البته مهم ترین مزیت این میکروفن آن است که در فرستنده خود دارای یک میکروفن همه جانبه و یک گیره است و این بدان معناست که شما می توانید میکروفن  بی سیم را به لباس خود وصل کنید.

میکروفن های بی سیم خبرنگاری 3 بخش دارند که در فوق ذکر کردیم، سیگنال های صوتی از طریق دستگاه ورودی به فرستنده ارسال می شوند و فرستنده آن ها را به گیرنده ارسال می کند. در نهایت صوت به امواج رادیویی تبدیل شده و بخش گیرنده امواج به ولتاژ یا امواج الکتریکی تبدیل می شوند.

میکروفن بی سیم خبرنگاری خود دارای انواع مختلفی است که ما در این مطلب از راهنمای خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری بدان پرداخته ایم. میکروفن بی سیم دستی،هدمیک وایرلس و میکروفن یقه ای جزو دسته بندی های میکروفن بی سیم خبرنگاری می شوند.حین خرید میکروفن بی سیم باید توجه کنید که محل قرارگیری آن کجا باشد.

قیمت میکروفن خبرنگاری

به طور کلی میکروفن ها چه از نوع بی سیم باشد و چه سیم دار قیمت های مختلفی دارند و با توجه به کیفیت و تنوع و برندهای سازنده این محصولات قیمت های مختلفی را برای آنها در بازار تجهیزات صدا شاهد هستیم به علاوه این که این روزها قیمت ها دائما در حال تغییر و نوسان بوده مرتبا دچار تغییر و افزایش می شوند. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخرین قیمت انواع میکروفن و تجهیزات صوتی مرتبط با آن مانند میکروفن کنفرانس با کارشناسان مجرب بانی باند تماس حاصل بفرمایید.

جمع بندی

ما در این مطلب به راهنمای خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری پرداختیم. ابتدا به مختصر توضیحی مبنی بر میکروفن چیست و انواع آن پرداختیم. سپس در مورد بی سیم یقه ای خبرنگاری و میکروفن بی سیم پرداختیم. گفتیم که مهم ترین راهنمای خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری این است که میکروفن دارای گارانتی باشد، اثر همجواری داشته باشد، الگوی قطبی مناسبی دارا باشد، منحنی پاسخ فرکانسی گسترده ای داشته باشد و حداکثر فشار صوتی و حساس بودن را در خود گنجانده باشد. انتخاب از فروشگاهی معتبر نیز می تواند بهترین خرید را برای شما رقم بزند.

فروشگاه اینترنتی بانی باند

 

2 فکر در مورد “ بهترین میکروفن ها برای خبرنگاران کدام است؟ | بانی باند

  1. مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    قیمت لطف میکنید

  2. حسین آزمندی گفت:

    سلام میکروفون خبرنگاری چه قیمت دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *