در سالن‌ های کنفرانس یکی از مهم ترین تجهیزاتی که لازم است و برای ارتباط برقرار کردن با کیفیت بالا نیاز است، سیستم کنفرانس است. از سیستم های کنفرانس برای سخنرانی و تهیه یک سری از آرشیو های جلسات در سالن‌ های کنفرانس استفاده می شود.

سیستم هایی که در سالن های کنفرانس استفاده می ‌شوند، دارای دو دسته آنالوگ و دیجیتال هستند. این سیستم ها دارای سه بخش اصلی هستند که شامل میکروفون مخصوص ریاست، میکروفون مخصوص شرکت کنندگان و مرکز کنترل یا منبع تغذیه میکروفون ها هستند. یکی از شرکت های فعال و حرفه ای تولید کننده سیستم های کنفرانس و انواع سیستم های صوتی با کیفیت، سیستم کنفرانس جی‌ تی ‌ار است. قرار است در این مطال از مقالات بانی باند به معرفی برند  جی ‌تی ‌ار بپردازیم. همچنین انواع میکروفن کنفرانس جی تی آر را از نظر کاربرد و مزایا بررسی کنیم.

معرفی برند جی تی آر

برند جی تی آر از سری شرکت های تولید کننده انواع مختلف سیستم های صوتی است که به عنوان یک شرکت خارجی از تایوان در این زمینه فعالیت می کند.

تولید  میکروفن کنفرانس  از این شرکت در دو مدل آنالوگ و دیجیتال صورت می گیرد. از طریق مدل دیجیتال می توان از دوربین در سیستم کنفرانس استفاده کرد. سیستم تصویری دوربین دیجیتال بر روی کنسول های مخصوص شرکت کنندگان و یا ریاست جلسه نصب شده است و میکروفون مخصوص ریاست دارای کلید رای گیری نیز است.

میکروفن کنفرانسی جی تی آر

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید و قیمت میکروفن هوراند

انواع میکروفن کنفرانس جی تی آر

  1. میکروفون کنفرانس مخصوص شرکت کنندگان

در سالن های کنفرانس در روی میز ها، مقابل هر یک از افراد حاضر در جلسه یک عدد میکروفون قرار دارد که به صورت رو میزی طراحی شده است و فرد مهمان می تواند با استفاده از کلیدی که بر روی میکروفن قرار دارد آن را روشن کند و از این طریق امکان سخنرانی دارد. روی کنسول های هرکدام از این سیستم صوتی کنفرانس  یک بلندگو طراحی شده است تا بتواند صدا را پخش کند. ممکن است کلیدی برای حضور و غیاب به حضار جلسه بر روی یک نوع از کنسول های کنفرانس تعبیه شده باشد، که کیفیت جلسه نیز بیشتر می شود.

  1. میکروفون مخصوص ریاست

در سالن های کنفرانس برای قسمت ریاست میکروفن متفاوت طراحی می‌کنند که دارای آپشن های بیشتری نسبت به میکروفون های شرکت کنندگان است. از جمله اینکه میکروفون ریاست دارای کلیدی برای خاموش کردن و یا روشن کردن میکروفون ها است. ریاست از طریق این کلید می تواند جلسه را به طور کامل در اختیار داشته باشد.

مرکز کنترل میکروفن های کنفرانس

برای اینکه میکروفن کنفرانس جی تی آر رومیزی موجود در سالن کنفرانس کنترل شود و یا حتی قابل استفاده قرار بگیرد، باید یک منبع کنترل داشته باشد.‌ میکروفون های رومیزی با استفاده از کابل می توانند به این منبع اصلی وصل شوند. همچنین سیستم‌ های کنفرانسی که به صورت دیجیتالی کار می کنند، می توانند دوربین را هم به این منبع کنترل وصل کند. همچنین این منبع کنترل می تواند برای هر کدام از میکروفون های مخصوص شرکت کنندگان و یا ریاست یک تنظیم دوباره ایجاد کنند.

در صورتی که هر کدام از میکروفون های مخصوص کنفرانس شرکت کنندگان فعال شود و شرکت کننده اقدام به سخنرانی کند، دوربین به عنوان یکی از اجزای مهم تجهیزات ویدیو کنفرانس به طرف شرکت کننده تغییر داده می شود و هنگام سخنرانی فیلم برداری  می کند.

مزایای میکروفون های کنفرانس جی تی آر

۱. توانایی جذب صدا های برگردانده شده

۲. فهم گفتاری آسان به دلیل وضوح و کیفیت بالای صدا ها

۳. وجود کلید های مخصوص قطع و وصل میکروفون بر روی کنسول آن

۴. داشتن خروجی مخصوص برای هدفون ها، بر روی میکروفون های ریاست و شرکت کنندگان

۵. توانایی وصل کردن حدود ۶۰ میکروفون در یک سالن کنفرانس به صورت همزمان و قابلیت بالا بردن آن تا حدود ۴۸۰ میکروفون با استفاده از منبع تغذیه کمکی

۶. دارا بودن منبع تغذیه از توانایی برنامه‌ریزی برای مدل ‌های مختلف روشن کردن میکروفون در روی میز ها که ممکن است به صورت آزاد باشد و یا توسط ریاست جلسه انجام شود یا اینکه از نظر محدودیت تعداد توسط منبع تغذیه توان برنامه ریزی داشته باشد.

۷. دارا بودن دکمه مخصوص میکروفون ریاست برای خاموش کردن همه میکروفون های دیگر.

۸. طراحی بسیار منحصر به فرد و زیبا

۹. دارای خدمات پس از فروش و پشتیبانی

میکروفن کنفرانس JCU 22

یکی از محصولات بسیار پرفروش و محبوب برند جی تی آر میکروفن کنفرانس JCU 22 می باشد؛این سیستم کنفرانس که به صورت آنالوگ کار میکند دارای چندین میکروفن کنفرانسی و یک منبع تغذیه می باشد که امکان برنامه ریزی و تنظیم میکروفن ها به هر شکلی امکان پذیر بوده و می توانید از آن استفاده کنید. در کنسول رییس جلسه این سیستم کنفرانسی دارای اولویت بوده و می تواند بقیه سیستم های کنفرانسی را کنترل و یا غیر فعال نماید. کیفیت بالا یکی از مهم ترین ویژگی های این میکروفن است و برروی هرکدام از آواها یک دکمه قرار دارد که فرد می تواند به راحتی با فشار دادن آن صحبت کند. همچنین طراحی میکروفن های این سیستن کنفرانس کاملا ارگونومیک بوده است.

سیستم تغذیه میکروفن کنفرانس JCU 22

این میکروفن کنفرانس به همراه یک منبع تغذیه عرضه می شود که قابلیت و توانایی پشتیبانی تا 120 میکروفن را هم دارد.منبع تغذیه در این میکروفن دارای سه حالت می باشد که این سه حالت عبارت اند است: حالت آزاد، حالت محدود و حالت رییس جلسه که با داشتن نمایشگر برروی این گیرنده ها به درستی می تواند این حالت ها را تنظیم کند. سیستم تغذیه در این میکروفن مجهز به ورودی AUX  بوده و امکان ضبط و پخش صدا نیز در این منبع تغذیه فراهم می باشد

کاربرد میکروفن های کنفرانس جی تی آر

۱. میکروفن کنفرانس جی تی آر دارای خروجی های مخصوص اتصال به سیستم های مترجم همراه با سخنرانی است‌. بنابراین برای کنفرانس های بین المللی یک گزینه بسیار مناسب است.

۲. برای سیستم های اتصال میکروفون هایی که به صورت بی سیم یا سیم دار کار می‌کنند، ورودی های مخصوص دارد و از این نظر هیچ محدودیتی ندارد. بنابر این می‌توان حتی برای افرادی که دور میز اصلی سالن کنفرانس نیستند، میکروفون داشت.

۳. می‌توان از طریق سیستم ضبط صدا برای جلساتی که نیاز به ضبط و آرشیو دارند، استفاده کرد که مستقیم بر روی فلش مموری ضبط می شود و از این نظر برای کنفرانس های درسی یا دانشگاهی بسیار مناسب است.

۴. توانایی انجام کار با برق شهری و یا حتی برق اضطراری در شرایط خاص که از این نظر هم منحصر به فرد به شمار می رود.

خرید میکروفن کنفرانس جی تی آر

برند جی تی آر یکی برند های چینی با کیفیت در زمینه تولید تجهیزات و لوازم صوتی است که امروزه توانسته سهم بسیار خوبی از بازار این لوازم را در کشور ما بدست بیاورد، از طرفی نیز با توجه به گستردگی برند های فیک و غیر اصل بسیار زیاد شده خریداران بایستی در این هنگام خرید میکروفن کنفرانس جی تی آر دقت کافی را داشته باشند، به همین دلیل وجود یک مرجع و منبع معتبر برای خرید این لوازم این روزها بسیار مورد نیاز علاقمندان به حوزه صدا و موسیقی می باشد که فروشگاه بانی باند با ارائه انواع میکروفن های دیجیتال و انالوگ توانسته است این خلاء را پر کند و به یکی از معتبر ترین برند ها در این زمینه تبدیل شود.

قیمت میکروفن کنفرانس جی تی آر

بعد از این که کارکرد ها و ویژگی های مختلف این برند را شناختیم و به خرید میکروفن ها و سیستم های کنفرانسی جی تی آر علاقه مند شدیم بهتر است که با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی اقدام به کسب اطلاع در مورد بهترین تجهیزات ویدیو کنفرانس کنیم  جی تی آر کنیم، برای این کار کافی است به سایت بانی باند مراجعه کرده و یا از طریق  تماس  با کارشناسان این مجموعه از آخرین قیمت میکروفن کنفرانس جی تی آر اطلاع داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی و بررسی میکروفن کنفرانس جی تی آر و همچنین به خرید و قیمت این میکروفن پرداختیم . همچنین زمینه های فعالیت این برند را در حوزه ساخت میکروفون بررسی کردیم. برند جی تی آر در زمینه تولید و فروش  انواع میکروفن بی سیم و با سیم و دیگر تجهیزات صوتی فعالیت می کند.که از کاربرد و مزایای فراوانی برخوردار هستند. راهنمای خرید میکروفن کنفرانس جی تی آر هم به طور کلی از نظر قیمت و خدمات پس از فروش این میکروفن ها را پشتیبانی می کند.

افرادی که به دنبال طراحی سالن های کنفرانس هستند، ابتدا باید از مهم ترین تجهیزات آن یعنی سیستم صوتی مورد نیاز اطلاعات لازم را داشته باشند و با نصب و راه اندازی به موقع در سالن های اجتماعات از هزینه های اضافی بعدی جلوگیری کنند و همچنین با طراحی این سیستم ها به صورت توکار زیبایی چندین برابری را به سالن ها ببخشند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میکروفن کنفرانس بوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *