از مهم‌ترین امکاناتی که در اتاق‌ های کنفرانس باید موجود باشد و هنگام شروع به کار طراحی سالن های کنفرانس به دنبال خرید آن ها باشید، سیستم صوتی اتاق کنفرانس است. سیستم اتاق کنفرانس شامل انواع مختلف بلندگوها، میکروفون، پاورمیکسر و… است. برند های مختلفی در زمینه تولید سیستم اتاق کنفرانس فعالیت می‌کنند که کیفیت و توانایی های انواع مختلف سیستم ها نشانگر برند برتر بودن است.

یکی از راه های که می تواند شما را برای خرید بهتر یک میکروفن بی سیم و یا هر میکروفن دیگه ای راهنمایی کند؛ با توجه به برند های متنوعی که در بازار این تجهیزات وجود دارد، مقایسه برند های موجود در بازار است. در این مقاله از مجله بانی باند قرار است شما را با میکروفون کنفرانس جی تی آر و میکروفون کنفرانس سنهایزر آشنا کنیم. همچنین با مقایسه این دو برند مختلف در زمینه سیستم های صوتی، تفاوت میکروفن جی تی آر با سنهایزر را برای شما معرفی کنیم تا هنگام خرید بتوانید با استفاده از این تفاوت ها، یک تصمیم مناسب بگیرید. همچنین اگر قصد آشنایی بیشتر با میکروفن های بوش را دارید می توانید راهنمای خرید میکروفن کنفرانس بوش را مطالعه کنید.

میکروفن کنفرانس

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و قیمت میکروفن کنفرانس هوراند

سیستم صوتی کنفرانس

هنگامی که در سالن های کنفرانس اقدام به برگزاری انواع مختلف همایش‌ ها و جلسات شود از یک سری امکانات مثل سیستم های صوتی و تصویری استفاده می شود. با استفاده از این  سیستم صوتی کنفرانس  می‌توان در همایش ها و جلسات به هرچه بهتر شدن آن ها کمک کرد. سیستم صوتی شامل تجهیزات مختلفی است که هر جلسه و هر کنفرانسی به آن نیازمند هستند.

انواع مختلف ابزار آلات در این سیستم شامل میکروفن کنفرانس، بلندگو و باند اتاق کنفرانس، میکسر و پاور میکسر مربوط به اتاق  است.

سیستم های صوتی که در اتاق‌ های کنفرانس وجود دارد، بر انجام جلسات تأثیر کاملاً مستقیم دارد و هرچه این سیستم ها مدرن تر باشند میزان کارآمدی جلسه بیشتر خواهد شد و افراد حاضر در جلسه رضایت خواهند داشت.

میکروفون کنفرانس جی تی آر

میکروفن های این برند هم به صورت آنالوگ و دیجیتال است. این  سیستم از یک مرکز کنترل برخوردار است که می‌تواند نیرو و انرژی لازم برای میکروفون های موجود در سالن را تامین کند. شامل میکروفون مخصوص ریاست و میکروفون مخصوص افراد شرکت کننده در جلسه است. همچنین   میکروفون کنفرانس جی تی آر  دارای منبع تغذیه است.

میکروفن ریاست می ‌تواند همه میکروفن های موجود بر روی میز شرکت‌کنندگان را کنترل کند و آن ها را روشن یا خاموش کند. منبع تغذیه می تواند ولوم و میزان صدای میکروفون ها را کنترل کند.

میکروفن کنفرانسی و تریبونی

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید و معرفی میکروفن سنهایزر

میکروفن کنفرانس  سنهایزر

فیلم برداری سیستم کنفرانس سنهایزر به صورت دیجیتال است و می‌تواند به دوربین متصل شود. شامل یک منبع تغذیه، یک کنسول ریاست و تعداد زیادی کنسول شرکت کننده است. به طور کلی می‌توان گفت میکروفن کنفرانس سنهایزر از نظر امکاناتی مثل کنسول دیجیتال که مخصوص رئیس جلسه است، می تواند میزان کیفیت و وضوح صدای بالایی را منتشر کند و همچنین از نظر طراحی بسیار مدرن است. جنس بدنه بسیار محکم است. همچنین می‌تواند همه نویز های اضافه محیط را کاهش دهد.

از ویژگی‌ های مثبت این میکروفون می‌توان گفت که دارای بلندگو های دوقلو است. بلندگو ها کمک می کنند تا میزان صدا بسیار رسا شود و شرایط برای سخنرانی بهتر حتی در سالن هایی که بزرگ هستند نیز مهیا شود. استفاده از کنسول مخصوص ریاست که دارای دکمه ای برای نوبت دهی سخنرانی است، از دیگر ویژگی های این میکروفون ها است.

تفاوت میکروفن جی تی آر با سنهایزر

در سیستم های کنفرانس برند های مختلفی فعالیت می کنند که در حوزه طراحی و تولید انواع میکروفن کنفرانس می توان به دو برند سنهایزر و جی ‌تی‌ آر اشاره کرد. این برندها در هنگام تولید محصولات خود به دنبال نوآوری و بالا بردن کیفیت محصولات خود هستند. تفاوت میکروفن جی تی آر با سنهایزر هم در همین موارد است.

هر کدام از این کنسول ها در کنار شباهت هایی که دارند، دارای ویژگی های اختصاصی نیز هستند. سیستم کنفرانسی سنهایزر حدود ۲۰۰ نفر شرکت کننده را با استفاده از میکروفون و منبع تغذیه پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای کپسول سوپر کاردیوئیدی در رابطه با الگوی قطبی میکروفن می باشد. از ویژگی های مثبت این سیستم نسبت به دیگر سیستم ها می توان گفت که می‌تواند ۴۰۰ میکروفون را پشتیبانی کند و همچنین دارای سیستم ترجمه همزمان است.

سیستم کنفرانسی جی تی آر با استفاده از ترکیب انواع مختلف تکنولوژی های روز دنیا سعی در طراحی و تولید مدل‌ های مختلف کاربردی میکروفن می کند. همچنین منبع تغذیه سیستم کنفرانس جی تی آر این توانایی را دارد که هم به صورت دستی و هم از طریق نرم‌افزار برنامه‌ریزی شود. میکروفون های تولید برند جی تی آر از نظر کیفی در بالاترین سطح قرار دارند و همه استاندارد های جهانی لازم برای تولیدات خود را دریافت کردند.

تفاوت قیمت میکروفن جی تی آر و سنهایزر

تفاوت میکروفن جی تی آر با سنهایزر از نظر قیمت نیز کم است. چراکه عوامل مختلفی بر میزان قیمت هر یک از این سیستم های کنفرانس اثرگذار است. هر یک از این سیستم ها بر اثر توانایی هایی که دارا هستند مثل وجود دوربین یا وجود مترجم همزمان با سخنرانی و یا توانایی رای گیری ممکن است از نظر قیمت نیز تفاوت هایی داشته باشند و نسبت به مدل های ساده گران تر باشند.

به طور کلی مدل هایی که توانایی تصویربرداری دارند نسبت به مدل های آنالوگ قیمت های بالاتری دارند و همچنین ویژگی های ظاهری هر کدام از مدل ها که ممکن است از نمایشگر های دیجیتال یا لمسی نیز بهره مند شوند، در میزان قیمت آن ها تاثیر گذار است.

جمع بندی

در این مقاله به مقایسه تفاوت میکروفن جی ‌تی‌ آر با سنهایزر پرداختیم. همچنین میکروفون کنفرانس جی تی آر را، از جنبه های مختلف آن بررسی کردیم. میکروفن کنفرانس سنهایزر  نیز از نظر ویژگی های مخصوص آن مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت به تفاوت های این میکروفون کنفرانس اشاره کردیم.

 به طور کلی نمی‌توان گفت همه میکروفون ها نسبت به یکی از آن ها در سطح پایین تری قرار دارند. چرا که هر کدام از آن ها بر اساس موقعیتی که قرار است استفاده شود و توانایی هایی که دارند، می توانند تعیین قیمت شوند و همچنین از نظر آپشن های خاص نیز تفاوت های مختصری داشته باشند. سیستم های مختلفی برای برگزاری بهترین شکل یک همایش وجود دارد با استفاده از تجهیزات ویدیو کنفرانس که هر کدام از این برندها در بهترین مدل و انواع آنها در جهان سرامد هستند کاربران می توانند این تجهیزات را خریداری کنند.

هنگام خرید سیستم کنفرانس برای سالن های کنفرانس حتما به یاد داشته باشید که به جای تاکید بر قیمت بالا، در تفاوت انواع سیستم ها با یکدیگر توجه کنید و همچنین متناسب با نیازی که دارید، اقدام به انتخاب و خرید سیستم ها نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *