هنگام طراحی سالن های اجتماعات و کنفرانس یکی از اصلی ترین امکانات مورد نیاز در آنجا سیستم های صوتی مخصوص کنفرانس است. شرکت‌ های مختلفی در داخل و خارج کشور در حوزه تولید انواع مختلف سیستم های صوتی، مخصوص سالن های کنفرانس فعالیت می‌کنند. هرکدام از این شرکت ‌ها در قیمت کاربرد و مزایای مختلف میکروفون ها در نوع خاص خود عمل می‌کند.

یکی از این شرکت‌ ها، شرکت سنهایزر است که با طراحی انواع  میکروفن کنفرانس  در این میدان رقابت می کند. استفاده از میکروفن های این شرکت یک صدای کاملاً رسا با وضوح و کیفیت عالی سخنرانی را ممکن می ‌سازد. ویژگی های خاص میکروفون کنفرانس سنهایزر این است که دارای یک کپسول سوپرکار دیودی است و از جذب صداهای اضافه به میکروفون، که ممکن است در محیط اطراف باشد جلوگیری می کند. در مقاله قبلی با شما در باره میکروفن کنفرانس هوراند صحبت کردیم اما در این مقاله قرار است به معرفی برند سنهایزر و میکروفون های کنفرانس سنهایزر بپردازیم.

 

معرفی برند سنهایزر

برند سنهایزر یک شرکت خصوصی در کشور آلمان است که در حوزه تولید محصولات صوتی، میکروفن بی سیم، هدفون، انواع لوازم جانبی موبایل و… فعالیت می‌کند و در این زمینه تخصص فراوانی دارد. ابزار تولید شده توسط این برند در زمینه‌های مختلف حرفه ای و کسب و کارهای خصوصی یا دولتی استفاده بسیار زیادی دارد. این برند در بیش از ۵۰ کشور دنیا نمایندگی دارد.

سنهایزر یکی از آن شرکت هایی بود که تنها چند هفته پس از پایان جنگ جهانی در سال 1945 توسط فریتز سنهایزر و هفت تن از مهندسان آلمانی در شهری به نام ونبوستل آلمان تاسیس شد. اولین محصول برند سنهایزر یک ولت متر بود؛ اما اولین میکروفن این برند یک سال بعد در سال 1946 به نام DM1 تولید شد و یک سال بعد این محصول به شکلی کامل و کاربردی توسعه پیدا کرد.سنهایزر در سال 1955 بیش از 250 کارمند داشت تا آن سال علاوه بر میکروفن به تولید محصولات ژئوفیزیکی، تولید مکیروفن های متنوع تر و میکسر ها روی آورد و در سال 1958 به SENNHIZER ELECTRONIC  تغییر نام داد. در سال 1982بود که فریتز سنهایزر مدیریت شرکت را به پسر خود یورگ سپرد و در همین سال برند سنهایزر میکروفن های بی سیم مدرن تولید کرد.  در همان دهه 80 برند سنهایزر در پنجاه و نهمین دوره جوایز اسکار برای میکروفن شاتگان MKH 816 خود جایزه گرفت. همچنین در سال 1991 و به دنبال جاه طلبی ها و پیشرفت های خوددر حوزه صدا و تجهیزات صوتی به حوزه تولید سمعک با شرکای دیگر تجاری خود وارد شد و وارد این بازار شد.

در سال 2014 سنهایزر علاوه بر تولید انواع میکروفن های مدرن در حوزه ساخت و توسعه فناوری و نرم افزار های صوتی نیز ورود کرد و توانست این حوزه را نیز دچار تحولات بسیاری کند.

شرکت سنهایزر با استفاده از فناوری هایی که در حوزه تولید انواع سیستم های صوتی مثل میکروفن کنفرانس سنهایزر دارد، سعی کرده است که به عنوان پیشگام تولید این محصولات شناخته شود و با استفاده از نوآوری هایی که در این زمینه انجام می دهد، همیشه جایگاه برتر را در تولید تجهیزات ویدیو کنفرانس  را کسب کند.

  • این شرکت تا به امروز  با بیش از 2000 کارمند توانسته میکروفون های متعددی را طراحی و تولید کند که شهرت جهانی پیدا کرده اند. می‌توان گفت اولین میکروفون های بی سیم هم توسط شرکت سنهایزر طراحی شده است. بنابراین برند سنهایزر در حوزه تولید سیستم های صوتی و به خصوص میکروفن کنفرانس سنهایزر حرف زیادی برای گفتن دارد.

میکروفن سنهایزر به همراه دستگاه

میکروفن کنفرانس مناسب همایش

انواع میکروفن کنفرانس سنهایزر

میکروفون کنفرانس سنهایزر نیز دارای دو نوع مختلف مخصوص ریاست جلسه و شرکت‌کننده‌ها است. هر کدام از میکروفون های ریاست و شرکت کننده ها با یک میکروفون با ارتفاعی در حدود ۴۰ سانتی متر طراحی شده است. دهنی میکروفون از نوع کاردیوئیدی است و می‌تواند صدا ها را تا فاصله ۳۰ سانتی متر دریافت کند. همچنین وقتی که میکروفون فعال باشد، دهنه میکروفون روشن می شود. میکروفون ریاست دارای کلید مخصوص کنترل سایر میکروفون های رومیزی است و توانایی فعال سازی و غیر فعال کردن آن ها را دارد.

کنسول های میکروفون موجود در روی میز ها از طریق بلندگو هایی که دارند، می‌توانند صدا را پخش کنند. هر کدام از این کنسول ها دارای خروجی مخصوص هدفون هستند. می‌توان از طریق کنترل ولوم، میزان صدای بلندگو داخلی را کنترل کرد و در میزان مناسب تنظیم کرد. مرکز کنترل این میکروفون می تواند حدود ۴۰ عدد میکروفون را به طور همزمان پشتیبانی کند.

ویژگی های فنی میکروفن کنفرانس سنهایزر

تعدادی از ویژگی های اختصاصی سیستم صوتی کنفرانس سنهایزر به شرح زیر است:

۱. کپسول دهنی بر روی میکروفون از نوع سوپر کاردیو

۲. وجود DSP به عنوان سیستمی برای محدود کردن میکروفون ها

۳. وجود بلندگوی داخلی بر روی میکروفون موجود در روی میز ها

۴. وصل شدن به منبع تغذیه با کابل  GTA5

  1. توان کار کرد میکروفون ۳۵ تا ۵۲ ولت که از طریق مرکز کنترل پشتیبانی می شود.

جدیدترین میکروفن کنفرانس سنهایزر

جدیدترین میکروفن کنفرانس سنهایزر sennheiser-And cu1 است. در دو حالت بی سیم و با سیم طراحی شده است. میکروفون دیجیتال بی سیم مخصوص شرکت کننده و مخصوص ریاست است. از نظر طراحی نسبت به نمونه های قبلی مدرن تر و دارای تنوع ظاهری است. برای تنظیم صدا کلید مخصوص دارد. الگوریتم آن دارای گیرنده های سوپر کاردیوئید و هایپر کاردیوئید است. این موارد از اصلی ترین ویژگی های میکروفون جدید تولید شده توسط برند سنهایزر است.

ویژگی های مرکز کنترل میکروفن کنفرانس سنهایزر

1.داشتن کامپیوتر مخصوص داخلی

2.داشتن محل مخصوص ورود و خروج صدا

3.توانایی پشتیبانی از 40تا400کنسول میکروفون

4.دارا بودن نرم افزار برای کنترل میکروفون های کنفرانس

5.توانایی وصل شدن به میکروفون های با سیم و به سیم در کنار یکدیگر

ویژگی های نرم افزار مخصوص مدیریت میکروفون

این موارد از ویژگی های نرم افزار مخصوص کنترل میکروفن ها است، که از خاص ترین آپشن های مربوط به میکروفن کنفرانس سنهایزر است:

1.توانایی کاربری بسیار ساده

2.قابلیت تنظیم بر روی زبان های متفاوت

3.توانایی مدیریت کلی کنسول ها

4.توانایی مدیریت منبع کنترل به صورت کلی

5.قابلیت نصب در انواع مختلف سیستم ها برای کنترل مدیریت

6.مدیریت مستقیم از سیستم داخلی منبع کنترل میکروفون کنفرانس سنهایزر

میکروفن کنفرانسی

راهنمای خرید و قیمت میکروفن کنف انس جی تی آر

کاربرد میکروفن کنفرانس سنهایزر

استفاده از  میکروفن کنفرانس سنهایزر در شرکت ها و سازمان های مختلف که دارای جلسات با تعداد افراد زیاد هستند متداول است و معمولا به دنبال استفاده از این میکروفون ها هستند. همچنین در دانشگاه هایی که به دنبال برگزاری همایش هایی با تعداد افراد بالا و همچنین داشتن کیفیت و وضوح بالا نیز اهمیت زیادی دارد، دارای کاربرد فراوان است. این موارد فقط تعدادی از کاربرد های میکروفن کنفرانس سنهایزر است. نکته مهم دیگر در مورد تجهیزات صوتی سنهایزر این است که حساسیت میکروفن در این برند بسیار خوب است و توانسته است کاربران را از این لحاظ راضی نگه دارد.

جمع بندی

ما در این مقاله قرار بود به شما کمک کنیم تا با میکروفون کنفرانس سنهایزر آشنایی پیدا کنید و همچنین به طور کلی برند سنهایزر را بشناسید. شرکت سنهایزر از سال های بسیار دور در حوزه سیستم های مختلف صوتی فعالیت کرده است و از این نظر دارای تاریخچه پربار و قابل توجهی است.

همچنین شرکت سنهایزر به دنبال فعالیت های گسترده خود در زمینه انواع سیستم ها، توانسته جدیدترین میکروفون ها را در این حوزه وتولید کند و انواع مختلف میکروفن کنفرانس سنهایزر را به تولید برساند. این میکروفون ها دارای کاربرد فراوانی در حوزه سالن های کنفرانس و جلسات با افراد تعداد زیاد دارد. از نظر قیمت نیز تولیدات این شرکت در حدود مناسبی است. این میکروفون در بین میکروفون های خارجی بسیار موفق عمل کرده است و از این نظر بسیار قابل توجه است و شما می توانید انواع محصولات سنهایزر را در بانی باند مشاهده و خرید کنید.همچنین شما می توانید با برند های معتبر دیگر مثل بوش آشنا شوید در همین راستا به شم پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید میکروفن کنفرانس بوش را مطالعه کنید.

  • آیا میکروفن های برند سنهایزر با کیفیت است ؟

برند سنهایزر در تمام دوران فعالیت خود میکروفن ها و سیستم های صوتی با کیفیتی را برای کاربردهای مختلف روانه بازار کرده است.

  • آیا میکروفن های سنهایزر برای سالن های کنفرانس مناسب است؟

استفاده از سیستم میکروفن های باکیفیت برند سنهایزر  هم برای جلسات با تعداد کم و هم برای کنفرانس های بزرگ انتخاب ایده آلی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *