کیفیت ضعیف صدا می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی هنگام کار شود.  توانایی یک گروه در یک جلسه و همکاری با یکدیگر  به داشتن سخت افزار خوب بستگی دارد. سخت افزاری که برای استفاده گیج کننده است، فاقد قابلیت است، و استفاده از آن عموما آزار دهنده است، چند مورد از دلایلی است که به ندرت از تنظیمات کنفرانس استفاده می شود. انتخاب یک سیستم صوتی خوب و یک میکروفن کنفرانس مناسب همایش  می تواند کیفیت صدای جلسات  را بسیار بهبود بخشد.

در این مقاله از  بانی باند  قصد داریم درمورد موضوع میکروفن کنفرانس مناسب همایش صحبت کنیم. در مقالات قبلی درباره راهنمای خرید میکروفن کنفرانس  با شما صحبت کرده ایم اما ابتدا به ساکن باید بدانیم که چرا به یک میکروفن کنفرانس  نیاز داریم و بعد به بررسی آن بپردازیم. در جلسات با توجه به متراژ اتاق کنفرانس و اندازه میز و نحوه چیدمان صندلی کنفرانس، نیازهای شما به میکروفن کنفرانس متفاوت خواهد بود. این نکته هم وجود دارد که اتاق‌های کنفرانس کوچک هیچ نیازی به میکروفن‌های گران‌قیمت و پیچیده ندارند و شما موظف به تهیه وسایل صوتی گران‌قیمت و بلندگوهای کنفرانس مجزا نیستید.

میکرفون کنفرانسی برروی میز سالن جلسه

چرا باید از یک میکروفن کنفرانس استفاده کنیم؟

شما نمی توانید یک میکروفن کنفرانس را برای همه سالن ها و جلسات خود تهیه کنید و خرید این تجهیزات با توجه به متراژ اتاق،اندازه میز و همچنین تعداد افراد مشارکت کننده در جلسات متفاوت می باشد.به طور مثال وقتی در یک اتاف کوچک حضور دارید و قرار است با افرادی یک جلسه معمولی داشته باشید خیلی لازم نیست که برای هرکدام یک سیستم صوتی کنفرانس تهیه کنید و خرید یک میکروفن کنفرانس می تواند نیاز شما را به خوبی مرتفع کند.

معرفی میکروفن کنفرانس

مواقعی که سخنرانی یا همایش و کنفرانس مهمی قرار است برگزار شود، کیفیت میکروفن درخصوص شفافیت و وضوح صدا بسیار موضوع مهمی است و همواره مورد توجه قرار گرفته است. به همین جهت انتخاب کردن یک میکروفن کنفرانس مناسب همایش می تواند در میزان موفقیت شما برای اجرای یک جلسه عالی کمک کند. میکروفن کنفرانس هوراند یکی از این تجهیزات است که به خوبی می تواند نیاز شما را در این زمینه رفع کند.

 میکروفن‌های کنفرانسی سیگنال‌هایشان را به وسیله واحد کنترل باهم تبادل و جابجا می‌کنند. میکروفن‌های سالن‌های کنفرانسی به دو نوع میکرفون‌های کنفرانس بی‌سیم و سیمی دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم مدل‌های مختلف میکروفن کنفرانس مناسب همایش و… را نام ببریم. پس با ما همراه باشید.

بلندگوی کنفرانسی در یک جلسه

انواع میکروفن کنفرانس

در این بخش به بررسی انواع مختلف میکروفن کنفرانس مناسب همایش  در تجهیزات ویدیو کنفرانس خواهیم پرداخت  انواع میکروفن‌های کنفرانس به شرح زیر می‎باشد:

  • میکروفن کنفرانس سیمی
  • میکروفن کنفرانس بی‌سیم
  • میکروفن‌های کنفرانس‌های چند رسانه‌ای
  • میکروفن‌های یقه‌ای

میکروفن کنفرانس سیمی  

میکروفن کنفرانس سیمی یکی از انواع میکروفن کنفرانس مناسب همایش است که از کابل برای منتقل کردن سیگنال برای کارهای ارتباطی بهره می گیرد. این میکروفن دارای مزایایی از جمله مقرون به صرفه بودن و ارزان قیمت بودن آن است که یک ویژگی به حساب می آید و به نوعی شما دیگر برای مشکلات مرتبط با فرکانس یا حتی باتری نگران نخواهید شد. از نکات منفی این میکروفن کنفرانس مناسب همایش این است که شما با سیم و کابل های زیادی در اتاق مواجه خواهید شد و ممکن است درصورت برخورد تصادفی افراد با کابل میکروفن شما غیرفعال شود. 

میکروفن بی سیم کنفرانسی  هم یکی دیگر از انواع تجهیزات مناسب برای همایش ها است که برای برقرار کردن ارتباط از تکنولوژی Wifi یا Infrared استفاده می کند. از مزیت‌های این میکروفن، راحت بودن برای جابجایی و پیش‌گیری از بروز مشکلات احتمالی کابل است. برای مثال اگر کابل به خاطر دست خوردگی خراب شود و قصد عوض کردن کابل میکروفن‌تان را داشته باشید، این امکان وجود دارد که این روند طولانی شود. از معایب آن هم می توان به بروز مشکلات خاص درباره دامنه میکروفن و واحد کنترل اشاره کرد.

همچنین مدت زمان استفاده از این میکروفن کنفرانس  به عمر باتری بستگی دارد و امکان دارد از دیگر تجهیزات رادیویی در میکروفن‌های کنفرانس بی‌سیم شما تداخل ایجاد شود.

میکروفن‌های کنفرانس چند رسانه‌ای

میکروفن‌های کنفرانس چند رسانه‌ای سومین گزینه از انواع مختلف میکروفن کنفرانس مناسب همایش است که هم کارکرد میکروفن‌های عادی را دارند و هم امکانات بیشتری نسبت به آن دارد. از عملکردهای این میکروفن می شود به منتقل کردن فیلم و دریافت فایل تصویری، اشتراک صفحه یا مطالبی که سخنرانان قصد پخش کردن مابین حضار را دارند اشاره کرد.

این میکروفن‌های چندرسانه‌ای بطور معمول، قدرت و سرعت شبکه بسیار بالاتری دیگر دستگاه‌های قدیمی‌تر و سنتی دارند و همچنین الگوی قطبی میکروفن در این سیستم ها نیز متفاوت می باشد. همچنین این میکروفن ها به دانش و تخصص زیادتری برای تنظیم کردن نیاز دارند

میکروفن‌های یقه‌ای

میکروفن‌های یقه‌ای هم یکی دیگر از انواع میکروفن کنفرانس برای جلسات  است که این میکروفن‌های Lapel یا همان میکرفن یقه‌ای روی لباس شما مثل پیراهن یا کت، قرار می‌گیرد و به فرستنده یک دستگاه بی‌سیم وصل می‎شود. میکروفن یقه‌ای ها به سخنران این اجازه را می‌دهد تا به صورت آزاد از دست‌هایشان استفاده کنند و منتقل کردن صدا به صورت بی‌سیم این قابلیت را ایجاد می‌کند که سخنران بتواند به هرجای صحنه که خواست برود و مشکلی در حرکتش به وجود نمی‌آورد. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که صدا با وضوح و کیفیت بالا انتقال داده می‌شود، باید مطمئن شوید که ابتدا میکروفن درجای مناسبی روی بدن سخنران قرار می‌گیرد. همچنین از سیستم صوت کنفرانس باید صدا را تنظیم کرد تا مطمئن شوید که صدا به صورت صحیح و اصولی انتقال پیدا می‌کند.

میکروفن کنفرانس قدیمی بوش

کاربرد میکرفن کنفرانس 

کاربرد این سیستم صوتی کنفرانس بسیار زیاد است که در این بخش به بررسی کاربردهای سیستم کنفرانس و میکروفن‌ها می‌پردازیم. این میکروفن ها دارای سیستم هایی برای راه اندازی و استفاده هستند و همان سیستم کاربردها و مزایای زیادی دارد و در مراکز و جاهای مختلفی استفاده می شود. از ساده‌ترین اهداف استفاده این میکروفن‌ها و سیستم‎ها این است که برای اطمینان از کیفیت و وضوح صدا در سالن‌های کنفرانس از آن‌ها استفاده می‌شود. برای فعال شدن این میکروفن، افراد باید دکمه میکروفن رومیزی را فشار دهند تا میکروفن برایشان فعال شود.

از دیگر مراکزی که میکروفن کنفرانس مناسب همایش در آن کاربرد دارد مربوط به زمانی است که احتیاج به ذخیره صدا و تصویر جلسه باشد. در این مواقع می‌شود از سیستمی استفاده کرد که بتوان تمامی عکس‎ها و فیلم‌ها و صوت‌ها را در آن ذخیره کرد. البته کاربردهای سیستم کنفرانس فقط برای آرشیو اطلاعات موردنظر نیست و شما می‌توانید هنگامی هم که به ترجمه هم زمان یا رای‌گیری نیاز دارید از سیستمی استفاده کنید که این دو قابلیت و آپشن در آن فعال باشد.

از میکروفن‌ها و سیستم‌ها برای مکان‌های مختلف می‌شود بهره برد ولی رایج‌ترین آن هنگامی است که تعداد افرادی که در جلسه یا کنفرانس شرکت کرده‌اند بیش از 15 باشند. در آن صورت می‌توان از سیستم‌های صوتی برای تقویت کیفیت صدا استفاده کرد. سیستم‌های کنفرانسی که امکاناتی مثل Auto Tracking دارند را هم می‌توان برای برگزاری جلساتی که تعداد شرکت کننده هایش بیشتر از 4 یا 5 نفر باشند استفاده کرد.

دستگاه میکروفن کنفرانسی در مقابل یک نمایشگر

جمع بندی

در این مقاله موضوع ما درمورد میکروفن کنفرانس مناسب همایش بود که ما علاوه بر این مبحث به بررسی مباحث دیگری مثل معرفی میکرفن کنفرانس مناسب همایش و بررسی انواع میکروفن‌ها و توضیحات هرکدام به صورت جداگانه پرداختیم و با کاربردها و مزایا و معایب آن ها آشنا شدیم و یاد گرفتیم هرکدام برای چه مکان‌هایی مناسب است و مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید از هرکدام در کجا استفاده کنیم. امیدواریم که این مقاله موردپسند شما واقع شده باشد. از همراهی صمیمانه شما تا پایان این مقاله ممنونیم.

 

فروشگاه اینترنتی بانی باند

منبع:voipreview

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *