در این مقاله قصد داریم راجع به سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس صحبت کنیم. با سیستم کنفرانس شروع می‌کنیم که مجموعه کاملی از تجهیزات صوتی برای برقراری ارتباط راحت شرکت کنندگان با یکدیگر است. این سیستم باعث می‌شود که اعضای کنفرانس به راحتی و با کیفیت صوت بالا، صدای یکدیگر را بشنوند و با همدیگر صحبت کنند. میکروفن مهم‌ترین دستگاه سیستم صوتی کنفرانس می‌باشد که بیشتر اوقات به آن، سیستم میکروفن کنفرانس هم گفته می‌شود. الان که درک نسبی به سیستم کنفرانس پیدا کردید می‌توانید به راحتی با مبحث سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس ارتباط برقرار کنید. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 بررسی حساسیت میکروفن 

معرفی میکروفن کنفرانس

یک سیستم میکروفن صدا را تقویت کرده تا شنیدن و درک آنچه گفته می شود برای تمامی افراد ممکن شود. بنابراین برای تمام سالن‌های کنفرانسی کیفیت میکروفن مبحث بسیار مهمی می‌باشد. انتخاب یک میکروفن کنفرانس مناسب برای موفقیت در اجرای شما تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند سخنرانی شما را بسیار تاثیرگذار جلوه دهد. میکروفن‎ها انواع مختلفی دارند که می‌خواهیم نام ببریم و بعد از توضیحات درمورد آن به معرفی سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس بپردازیم. میکروفن‌های کنفرانس شامل این موارد است:

  • میکروفن کنفرانس سیمی
  • میکروفن کنفرانس بی‌سیم
  • میکروفن‌های کنفرانس‌های چند رسانه‌ای
  • میکروفن‌های یقه‌ای

میکروفن کنفرانس سیمی  

این میکروفن یکی از انواع میکروفن‌های کنفرانس است که دارای مزایایی از جمله اقتصادی بودن و مقرون به صرفه بودن است. شما با داشتن این نوع میکروفن‌ها دیگر نگران مشکلات مرتبط با فرکانس یا باتری نخواهید شد. حتما می دانید که میکروفن ها در ابتدا صدا را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند،در میکروفن های سیمی  انتقال سیگنال از طریق کابل ها صورت می گیرد و نکته منفی  میکروفن‌های سیمی همین است که شما هنگام برگزاری همایشات، سیم و کابل‌های زیادی را در اتاق خواهید داشت و اگر شخصی به صورت تصادفی با آن‌ها برخورد کند، امکان غیرفعال شدن آن وجود دارد. در ادامه مقاله سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس سیمی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

میکروفن کنفرانس بی‌سیم

میکروفن بی سیم هم  برای برقراری ارتباط از فناوری Wifi یا Infrared استفاده می‌کند. جابجایی راحت و جلوگیری از بروز مشکلات هم از مزایای این میکروفن محسوب می شود. مثلا اگر کابل شما دچار دست خوردگی شد و خراب شود و شما هم می خواهید میکروفن تان را عوض کنید، ممکن است این پروسه طولانی بشود.

 بروز مشکلات خاص برای دامنه میکروفن و واحد کنترل هم از معایب این میکروفن است. مدت زمانی که این میکروفن کار می‌کند، کاملا به عمر باتری بستگی دارد. سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس بی‌سیم هم مبحث مهمی است که توضیح خواهیم داد.

 

میکروفن‌های کنفرانس چند رسانه‌ای

قبل از باز کردن مبحث سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس، به معرفی میکروفن چندرسانه‌ای می‌رسیم. میکروفن‌های کنفرانس چندرسانه‌ای دقیقا کارکرد میکروفن‌های معمولی را دارند ولی امکانات بیشتری نسبت به آن دارد. با توجه به چند رسانه ای بودن و امکان پخش فیلم و غیره در این دستگاه ها می توانیم این لوازم را جزو تجهیزات ویدیو کنفرانس بنامیم افرادی که قصد انتقال فیلم و دریافت فایل‌های تصویری، اشتراک‌گذاری صفحه یا مطالبی که سخنرانان قصد پخش کردن آن را میان حضار دارند، از عملکردهای این میکروفن محسوب می‌شود. قدرت و سرعت شبکه بالای این میکروفن‌ها بسیار بیشتر از دستگاه‌های قدیمی است و برای تنظیم این میکروفن‌ها به دانش و تخصص بالایی نیاز است.به عنوان نمونه BOSCH DCN یک سیستم میکروفن کنفرانس چند رسانه ای است که کیفیت صدای فوق العاده ایی را برای تمامی کاربران در کنفرانس فراهم می کند.مجهز به سیستم آنتی نویز و عدم شنود میکروفن ها در کنفرانس است. همچنین در کنار داشتن طراحی زیبا با دسترسی به اینترنت امکان پخش محتوای تصویری را دارد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید میکروفن کنفرانس بوش

میکروفن‌های یقه‌ای

میکروفن‌های یقه‌ای که میکروفن Lapel نامیده می‌شوند، روی لباس یا کت شما قرار داده می‌شوند و به فرستنده یک دستگاه بی‌سیم وصل می‎شود.همچنین می تواند صدا را به خوبی از همه جهت ها دریافت کند. میکروفن های یقه‌ای‌ به سخنران اجازه می‌دهد تا به صورت آزاد از دست‌هایشان استفاده کنند و منتقل کردن صدا به صورت بی‌سیم این امکان را به وجود می‌آورد که سخنران بتواند به هرجای صحنه که خواست برود و مشکلی در حرکتش به وجود نمی‌آورد. برای اطمینان از انتقال صدا به صورت واضح مطمئن شوید میکروفن به درستی متصل شده است و جای مناسبی قرار گرفته است. معرفی میکروفن‌ها که تمام شد، در ادامه به مبحث مهم سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس می رسیم پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس

حتما اکثر شما اسم منبع تغذیه در مبحث الکترونیک به گوشتان خورده است. منبع تغذیه در بیشتر تجهیزات الکترونیکی موجود است و وظیفه آن تامین کردن برق مدارات الکترونیکی است. همین عمل در سیستم‌های کنفرانس هم انجام می‌شود اما یک فرق بزرگ دارد. منبع تغذیه در سیستم کنفرانس، کنترل و برنامه سیستم را هم انجام می‌دهد و بعضی از مدل‌های آن وظیفه ضبط کردن جلسات را هم دارند. اهمیت سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس آن‌قدر زیاد است که به نوعی قلب و مغز سیستم کنفرانس صوتی به حساب می‌آید.

منبع تغذیه در سیستم‌های کنفرانس دو شاخه دارند که به آن‌ها آنالوگ و دیجیتال گفته می‌شود. تغذیه میکروفن‌ها فقط توسط منبع تغذیه‌های آنالوگ تامین می‌شود ولی منبع تغذیه‌های دیجیتال هم تغذیه کنسول‌های کنفرانس را برعهده دارند و هم پذیرش اجرای برنامه‌های آن را به عهده گرفته‌اند. سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس دیجیتال از دوربین‌های Auto Tracking پشتیبانی می‌کند. پریست‌ها در منبع تغذیه ذخیره و نگه داری می‌شوند. زاویه چرخش دوربین و زوم دوربین به سمت هرکنسول را پریست می‌گویند.

مدل‌های LCS400 کمپانی LEM یکی از نمونه‌های منبع تغذیه است که از دو روش قابلیت برنامه‌ریزی دارد. این اپراتور به دوصورت نرم‌افرازی از طریق کامپیوتر و دستی، منبع تغذیه را برنامه‌ریزی می‌کند. در سیستم تغدیه در میکروفن کنفرانس، نویزی که از سینگنال‎های تقویت شده و پاور مدارهای الکترونیکی ساطع می‌شود خیلی اهمیت دارد برای اینکه به طورکامل حذف شود و صدای باکیفیت و وضوح بالا از بلندگو پخش شود.

میکروفن کنفرانسی

بیشتر بخوانید: خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری

انواع سیستم تغذیه

می‌خواهیم با انواع سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس و به طور کلی سیستم‌های تغذیه آشنا شویم. انواع منابع تغذیه به دو دسته منابع تغذیه جریان مستقیم DC و منبع جریان تغذیه متناوب AC تقسیم‌بندی می‌شوند. که توضیح خواهیم داد.

سیستم تغذیه DC

منبع تغذیه DC یک سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس است که این منبع تغذیه ولتاژ دائمیDC  را به بارخودش وصل می‌کند. با توجه به طراحی آن منبع تغذیه این امکان وجود دارد که از یک منبع AC یا DC مثل برق وصل شود. این منبع تغذیه به جریان یک طرفه الکترون اشاره می‌کند و یک نوع انرژی هست که بیشتر به وسیله منابعی مثل سلول‌های خورشیدی و باتری تولید می‌شود.

سیستم تغذیه AC

سیستم تغذیه AC هم یک سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس است که ولتاژ اثربخش برق شهر 220 ولت و نوع متناوب با فرکانس 50 هرتز است. در تبدیل این انرژی به انرژی که ما برای کاربردهای آزمایشگاهی و صنعتی می‌خواهیم، باید خروجی منبع تغذیه به عنوان تجهیزی که عملیات تبدیل انرژی برای ما انجام می‌دهد یک ولتاژ متناوب باشد تا آن را منبع تغذیه AC بنامیم.

کلام آخر

موضوع ما در این مقاله سیستم تغذیه در میکروفن کنفرانس بود که درکنار آن به بررسی مباحث دیگر ازجمله انواع سیستم‌های تغذیه و انواع میکروفن‎ها و کاربردهایشان پرداختیم. امیدواریم که این مقاله هم مورد توجه شما واقع شده باشد. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما ماندید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *