میکروفن گیشه

میکروفن های گیشه دستگاه هایی هستند که با ایجاد یک ارتباط دو طرفه میان دو سمت یه عایق صوتی همچون دیوارچه ها شیشه در بانک ها و صرافی ها و… صدا را میان ارباب رجوع و کارگذار منتقل می کنند. امروزه با شیوع کرونا و حفظ فاصله ی اجتماعی به خصوص در ادارات که ارتباط میان شخص مراجعه کننده و کارگذار در دو سمت یک پیشخوان با دیوار های شیشه ای و یا نایلونی انجام می شود، میکروفن گیشه می توانند نقش مهمی را ایفا کند و بدون ایجاد ارتباط مستقیم بدنی، صدا را با کیفیت خوبی میان دو طرف منتقل کند. میکروفن های باجه ساختار و نصب بسیار ساده ای دارند که ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

اجزای یک ست میکروفن گیشه

میکروفن گیشه معمولا از 2 بخش اصلی تشکیل می شود. کنسول اصلی یا مستر که به عنوان بخش اصلی دستگاه عمل می کند و همه ی قسمت های کنترل و تنظیم روی آن قرار دارد.

یونیت استیشن یا کنسول مراجعه کننده که تنها یک قطعه کوچک مجهز به میکروفن و بلندگو است و در سمت ارباب رجوع قرار می گیرد.

و آداپتور که وظیفه ی تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه را بر عهده دارد.

میکروفن رومیزی گیشه باجه

اجزای میکروفن گیشه و نصب

نصب و راه اندازی میکروفن دوطرفه

نصب و راه اندازی میکروفن های دو طرفه بسیار آسان است. تنها کافیست کنسول اصلی را در یک سمت (معمولا سمت کارمند یا کارگذار) قرار دهید، سپس یونیت استیشن را در سمت دیگر و در ارتفاع و فاصله ای معقول (کمتر از 40 سانتی متر) از ارباب رجوع قرار دهید و کابل آن را به ورودی یونیت اصلی که معمولا با کلمه مخفف EXT نشان داده می شود متصل کنید. کار تمام است! حال آداپتور را به کنسول متصل کرده و به برق بزنید. حال دستگاه شما در حالت آماده بکار قرار دارد و می توانید با روشن کردن کنسول و همچنین روشن کردن بلندگو های داخلی و خارجی شروع به صحبت کنید.

 

بیشتر بخوانید : میکروفن خازنی و داینامیک در اجرای زنده

 

نکات کاربردی میکروفن باجه

1- برخی از مدل های میکروفن باجه ای دارای 2 ولوم برای تنظیم حجم صدای بلندگوی داخلی و خارجی هستند، همچنین دو ولوم مخفی نیز معمولا زیر دستگاه قرار دارد که توصیه می شود بدون مشورت با فروشگاه مرجع به تنظیمات آن دست نزنید.

2- میکروفن های گیشه معمولا از میکروفن های داخلی خازنی در فناوری خود استفاده می کنند و طوری طراحی شده اند که فقط صدا هایی در شعاع 50 سانتی متری را تقویت می کنند تا بدین صورت اگر در آن نزدیکی شخص دیگری نیز حضور دارد صدای ایشان وارد مکالمه نشود.

3- برخی میکروفن های گیشه دارای ورودی هدفون هستند که می توانید از آن استفاده کنید.

4- میکروفن های باجه معمولا گردن غازی های انعطاف پذیری دارند که می توانید از آن برای تنظیم میکروفن به بهترین شکل استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *