همانطور که شاهد آن هستیم روزانه طرفداران  پادکست و  فایل های صوتی بیش از پیش می شوند. از همین رو بررسی انواع میکروفن مناسب تولید محتوا  بسیار لازم ضروری می باشد. برخی از افراد که تازه کار خود را شروع کرده اند لازم است تا با بودجه ای در نظر بگیرند و بعد خرید را انجام دهند از همین رو انواع میکروفون تا دو میلیون را مورد بررسی قرار می دهیم. عوامل بسیاری در خرید میکروفن دخیل هستند که توجه به هر یک بسیار اهمیت دارد از این عوامل می توان بودجه، مهارت شخصی، محیط استفاده و ترجیهاتی که برای هر شخص اهمیت دارد را نام برد. اگر هم قیمت برای شما مهم نیست می توانید راهنمای خرید مجله بانی باند در گران ترین میکروفن را مطالعه کنید.

آن دسته از افراد که قصد دارند نوازندگی کنند و صدای خود را ضبط کنند به خوبی می دانند که انتخاب صحیح میکروفون چه اندازه برای داشتن خروجی قابل قبول اهمیت دارد. در این صورت باید فرد بداند میکروفون داینامیک میخواهد یا کاندنسر .

برای اجراهای زنده بیشتر میکروفون داینامیک مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از میکروفون ها دیافراگم نازکی دارند که در برخورد با صدا الکتریسته ایجاد می کنند. این دستگاه نسبت به میکروفون کاندنسر ارزان تر بوده اما مقاومت بدنه کاندنسر بیشتر است. به منظور ضبط صدا در فضای باز از میکروفون داینامیک و به منظور استفاده از فضای بسته میکروفون کاندنسر مناسب می باشد.

اواز خواندن یک فرد در استودیو

بیشتر بخوانید: جدید ترین میکروفن های 2022

راهنمای خرید میکروفن  بی سیم

سیستم میکروفون بی سیم به منظور داشتن اکت و زبان بدن برای اجرا بسیار مناسب است. از این میکروفون تا دو میلیون نیز می توانید پیدا کنید. همچنین اگر قصد ضبط پادکست به صورت تک نفره را دارید این گزینه بهترین انتخاب می باشد. سیستم بی سیم به طور کلی از سه جز تشکیل شده است. دستگاه ورودی، فرستند و گیرنده. فرستنده یک سیگنال را به سمت فرستنده ارسال می کند و گیرنده این سیگنال را به فرکانس رادیویی بدل می کند. پخش صدا از طریق آنتن می باشد. در برخی از دستگاه ها ممکن است این آنتن مشخص و در برخی دیگر پنهان باشد.

سیگنال های رادیویی که ایجاد می شود بنابر قوانین هر کشور متغیر است به طور کلی این سیگنال ها دارای قدرت 30 تا 100 متر هستند.

فرستنده ها دو مدل هستند که برخی کمری و برخی دیگر درون دسته میکروفون قرار دارند.

در نوع اول فرستنده مانند جعبه سیگار بر روی کمربند متصل می شود و برای ضبط مستقیما به آلت موسیقی متصل می گردد.

نوع دوم از نظر ظاهری به میکروفون های سیمی شباهت دارد اما از آن ها بزرگتر است. این دسته از میکروفون برای کار کردن به باتری نیاز دارد.

یک زن در حال خواندن آواز در خانه

معرفی انواعی از میکروفن های بی سیم

میکروفون تا دو میلیون گستره عظیمی از میکروفون ها را در بر می گیرد که برخی از آن ها دارای کیفیت مطلوب و میزان قدرت و صدای بی نظیر هستند. تنها چیزی که در این مرحله اهمیت دارد این است که شما برای چه منظور اقدام به خرید میکروفن بی سیم  می کنید. در این قسمت انواعی از بهترین میکروفون های بی سیم را برای شما تهیه کرده ایم شما با بررسی مشخصات هر یک می توانید آنچه نیاز دارید را انتخاب نمایید کافیست خصوصیات میکروفون را با خواسته خود تطبیق دهید.

میکروفون لکسینگ 222

این میکروفون که زیر دو میلیون می باشد دو دستی و در فرکانس VHF کار می کند. گیرنده میکروفن لکسینگ 222  به طور مستقیم از برق تغذیه می کند و آداپتور در میکروفون تعبیه نشده است. این میکروفون دارای برد بسیار مطلوب، کیفیت عالی، کپسول شفاف از آن دسته از نمونه ها پر فروش میکروفون بی سیم در ایران می باشد. شما می توانید میزان صدا و برد مورد نیاز را روی گیرنده و آنتن مشخص نمایید. این میکروفون گیرنده بسیار خوبی دارد و همین امر باعث شده است تا با تمام آمپلی فایرها بدون ایجاد صداهای اضافی کار کند. این قطعه دارای فیلتر نرم کنندگی صدا نیز می باشد.  میکروفون تا دو میلیون را در این مدل می توانید بیابید.

میکروفون پنتک مدل W7

این قطعه به راحتی امکان اتصال به تمامی آمپلی فایرها را دارد. با اتصال بر روی دوربین می تواند به عنوان میکروفون فیلمبرداری و یا صدابرداری و خبرنگاری مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی به راحتی به آلات موسیقی مانند گیتار الکتریک و باس متصل شده و کار می کند. طراحی منحصر به فرد این میکروفون قابلیت های مختلفی را در اختیار خریدار گذاشته است. این قطعه می تواند فرکانس های بین 20 تا 17500 هرتز را پوشش می دهد. گیرنده محصول دارای آنتن بیرونی می باشد و نوع اتصال آن TRS می باشد. همچنین قیمت آن زیر دو میلیون می باشد.

میکروفون هدمیک SHURE UGX 90 H

این نمونه با توجه به قیمتی که دارد می تواند بهترین نتیجه را در ضبط برای فرد به ارمغان آورد. این دستگاه برای ادامه کار به برق متصل می شود و دارای آداپتور می باشد. دستگاه هر صدایی که بگیرد را تحویل می دهد و افگت های مختلف را پشتیبانی نمی کند همچنین قابلیت نرم کنندگی صدا را نیز ندارد. وزن مجموعه 3000 گرم است و جابجایی آن بسیار راحت می باشد. قیمت این میکروفون تا دو میلیون می باشد.

میکروفون بی سیم یقه ای مدل SHURE PG4

 میکروفن Shure pg4 ،این سیستم مناسب استفاده چند منظوره بوده و هدمیک و میکروفون یقه ای دارد. برد دستگاه  در فرکانس UHF می باشد و بسیار مناسب است. از این گزینه می توانید به منظور اتصال به دوربین فیلمبرداری و یا سیستم صوتی خود استفاده نمایید. هنرجویان، خبرنگاران و مدرسین در حوزه صدا طرفدار این مدل هستند. کابلی که همراه سیستم می باشد در مواردی نیاز است که کابل آن تغییر کند.

نمایی از میکروفن در سالن و استودیو

عامل تاثیر گذار قیمت در خرید سخت افزار

هر فرد قبل از خرید بودجه ای در اختیار دارد که حتی اگر این مبلغ زیاد هم باشد باید در انتخاب تجهیزات مورد نیزا بسیار دقت شود. چراکه قرار است با این ابزار کاری انجام دهد که کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. میکروفون های مختلفی در بازار وجود دارد که نمونه های USB مدل های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد هزینه این مدل از 100 هزار تومن تا چند ده میلیون تومن می باشد. بسیاری معتقدند که قیمت بیشتر نشان دهنده کیفیت بهتر محصول است این درست نیست اما رابطه ای بین قیمت و کیفیت وجود دارد. و این مورد در انتخاب یک میکروفن یقه ای و یا بی سیم کاملا تاثیر گذار است.

در زمان خرید بهتر است به لوازم جانبی همراه میکروفون دقت نمایید در برخی شرایط داشتن استند، ویند اسکرین و پاپ فیلتر از ملزومات می باشد.

بهتر است قبل از خرید میکروفون تا دو میلیون نیازهای خود را بررسی کنید و تنها معیار انتخاب برای شما قیمت نباشد.الگوی قطبی، سیستم های تغذیه و همچنین حساسیت میکروفن می تواند عامل مهمی در خرید میکروفن بی سیم باشد.

خواننده در حال نواختن و خوانندگی در کنسرت

جمع بندی

همانطور که گفتیم امروزه به دلیل این که تولید محتوا برای اینستاگرام، پلتفرم های دیگر گسترش زیادی پیدا کرده است و از طرفی هر کسی توانایی خرید میکروفن های گران قیمت را ندارد در این مطلب از مجله بانی باند سعی کردیم تا راهنمایی خریدی را برای میکروفن های تا دومیلیون تومان برای شما فراهم آوریم تا بتوانید با مطالعه این مطلب بهترین میکروفن ها را با توجه به بودجه خودتان تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی بانی باند

سوالات متداول

خرید میکروفن ارزان قیمت از نظر کیفیت و صدا مناسب است؟

  • امروزه میکروفن های بسیاری در بازار موجود بوده است و شما می توانید با توجه به بودجه خودتان آنها را انتخاب و تهیه کنید فقط مراقب باشید که میکروفن های غیر اصل و فیک را به جای میکوفن اصل نخرید

میکروفن تا دو میلیون تومن چی برای من مناسب است؟

  • یکی از میکروفن هایی که می تواند به کار شما بیاید میکروفن shure pg4  می باشد که به خوبی می تواند نیاز شما را برطرف سازد

1 فکر در مورد “ با دومیلیون تومن چه میکروفنی بخریم؟

  1. mahsa گفت:

    میکروفون بی سیم از بقیه میکروفون ها کاربردی تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *