تولید کنندگان بزرگ سیستم های صوتی بعد از این که انواع محصولات خود را مبتنی بر تکنولوژی وایرلس و بی سیم قرار داده اند روز به روز با تولید میکروفن های جدید تر و  با قابلیت های بالاتر آن ها را برای فعالان این حوزه عرضه کنند.  میکروفون‌های بی‌سیم قبلاً غیرقابل تحمل، پر سر و صدا و غیرقابل اعتماد بودند اما این روزها کیفیت این میکروفن ها  بسیار بالاتر آن چیزی است که میکروفن های با سیم ارائه داده بودند بسیاری از میکروفون‌های مختلف، از جمله میکروفن یقه‌ای و میکروفن شاتگان  را می‌توان با تعداد تقریباً بی‌پایانی گیرنده ترکیب کرد. در این مطلب قصد داریم جدید ترین میکروفن ها  را به شما معرفی کنیم.

انواع میکروفن بی سیم

درباره گران ترین میکروفن ها بیشتر بدانید

معرفی جدید ترین میکروفن های بی سیم

 میکروفن دستگاهی است که سیگنال های صوتی  را به جریان الکتریکی تبدیل می کند؛ در این چند سال اخیر میکروفن های جدیدی به وجود آمده است که دارای عملکردی حرفه ای هستند. ساختار میکروفن بی سیم از سه قسمت ورودی، فرستنده و گیرنده تشکیل شده است که فرستنده سیگنال صوتی را به سیگنال رادیویی تبدیل می کند که در نهایت صدا از طریق آنتن ارسال می شود.

جدید ترین میکروفن بی سیم قادر است مسافتی که در سیگنال رادیویی وجود دارد را ارسال کند؛ فرقی نمی کند فاصله ۵۰ سانتی متر باشد یا ۵۰ متر؛ زیرا عملکرد این میکروفن ها به گونه ای است که صدا را دریافت می کنند و فاصله در این میکروفن معنی ندارد.

میکروفن های بی سیم در سال 2023

Shure GLXD24R/SM58 میکروفنی از نوع داینامیک که برای مجریان، معلمان، روحانیون و سخنرانان مناسب است. یک سیستم میکروفون بی‌سیم  مقرون‌به‌صرفه با صدای باکیفیت، راه‌اندازی ساده، عملکرد بصری، و عملکرد قابل‌اعتماد است. این میکروفن شامل گیرنده رومیزی جمع و جور و سبک وزن است،SM58 تک کاناله با آنتن داخلی است که برای استفاده قابل حمل ایده آل است.

Boya BY-XM6-S2 میکروفنی با کیفیت و مقرون به صرفه که برای ضبط ویدیو ، ساخت  ولاگ دونفره و مصاحبه ها مناسب است. این سیستم میکروفن از نوع کندانسر ، الگوی قطبی همه جانبه و دارای دو فرستنده و یک گیرنده است. و به راحتی به گوشی های هوشمند و کامپیوتر و دوربین های DSLR متصل می شود.

Saramonic Blink 500 pro b2 میکروفنی که صدایی با کیفیت و فوق العاده را ارائه می دهد. این میکروفن کاربردی شامل  دو فرستنده و یک گیرنده دوکاناله که به راحتی به  کامپیوتر ،گوشی های هوشمند و دوربین های DSLR متصل می شود. میکروفن لاوالیر این برند طوری طراحی شده است که در هنگام استفاده در فضاهای باز صدای باد را کاهش می دهد. میکروفن blink 500 pro b2 سبک و قابل حمل با راه اندازی راحت  که برای مصاحبه، سخنرانی ها و تولید محتوا مناسب است.

BLX14/CVL همچنین دارای یک میکروفون CVL cardioid lavalier با گیره و شیشه جلو و یک فرستنده bodypack است. گیرنده دارای انتخاب فرکانس QuickScan با یک لمس برای جستجوی سریع 123 فرکانس موجود و یافتن کانال RF تمیز در صورت تداخل است. این سیستم تا 14 ساعت استفاده مداوم را با دو باتری AA در برد تا 300 دقیقه فراهم می کند. حداکثر 12 کانال میکروفون می توانند به طور همزمان در هر باند فرکانسی کار کنند.

اگر به دنبال سیستم پیشرفته ای هستید می توانید میکروفن های بی سیم shure Blx14  خریداری کنید که یک انتخاب عالی برای شما است؛ عملکرد این میکروفن به این صورت است که اگر فرکانسی به آن وارد شود، به طور لمسی کار می کند. علاوه بر این ویژگی شما می توانید برای گیرنده های تک کاناله و دو کاناله که در این میکروفن ها وجود دارد، به صورت جداگانه گزینه ای را انتخاب کنید.

این میکروفن ها جدید ترین میکروفن بی سیم هستند که بهترین انتخاب برای شما می باشند. اگر به دنبال سیستم پیشرفته ای نیستید می توانید به سراغ میکروفن Bietrun  بروید؛ چرا که از این میکروفن می توان به عنوان بی سیم دستی استفاده نمود. این بی سیم ویژگی های خوبی مثل ثبات سیگنال، سیستم ضد زوزه و ضد گرفتگی با فرکانس ثابت را داراست. اگر به دنبال جدید ترین میکروفن بی سیم هستید بهتر است بی سیمی تهیه کنید که کارایی بالایی دارد.

جدید ترین میکروفن های بی سیم AKG

 بهترین مدل میکروفن بی سیم دستی AKG  مدل WMS  است که مناسب برای سخنرانی و موسیقی می باشد. قیمت این بی سیم 8.400.000 تومان است. این بی سیم دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • این میکروفن ها به صورت بی سیم دستی هستند.
  • مجهز به گیرنده های SR45 می باشند.
  • دارای میکروفنی از نوع داینامیک
  • الگوی قطبی دارد یعنی در جهت جذب صدا و حذف صدای های اضافی در محیط کارآمد است.
  • مجهز به استند آداپتور SA45 هستند.
  • ارائه ۸ ساعت عملکرد کاری تنها با یک باتری AA

همانطور که گفته شد؛ یکی از جدید ترین میکروفن های  بی سیم مدل AKG  است که خود این مدل زیر مجموعه های بسیاری دارد که هریک از این زیر مجموعه ها، ویژگی های زیادی دارند. برای مثال از این میکروفن ها می توان در تمامی مراسم ها و مکان های عمومی استفاده کرد.

میکروفن به همراه دستگاه گیرنده

بیشتر بدانید:جدید ترین میکروفن کنفرانس در سال 2021

جدید ترین میکروفون های Beyerdynamic

این میکروفن ها اغلب میکروفن های استودیویی هستند و کاربرد زیادی در جلسات دارند و شما اگر فردی هستید که مدام با این میکروفن سر و کار دارید بهتر است با بهترین و جدید ترین نوع این میکروفن ها آشنا شوید.

این میکروفن ها پارامتر فرکانسی دارند که این پارامتر نشان می دهد این میکروفن ها چه میزان حساسیت دارند. از طرفی این مدل الگوهای قطبی دارند که این الگو نشان دهنده این است که میکروفن ها چقدر قادر به ضبط صدا هستند.

 این نوع جزء جدید ترین میکروفن بی سیم است که الگو های قطبی میکروفن به چند دسته تقسیم می شوند.

 می توان الگوی قطبی کار دیوید را نام برد که صدایی که در رو به رو آن قرار دارد را می تواند به خوبی دریافت کند؛ نماد گرافیکی این الگو قلب مانند می باشد. الگوی قطبی سوپر کار دیوید و هایپر کار دیوید دارای چند قسمت پشتی و جلویی هستند که وظیفه گرفتن صدا را بر عهده دارند.

می توان گفت میکروفن های Beyerdynamivc جدید ترین میکروفن  هستند و ویژگی های منحصر به فردی دارند. این مدل الگوی قطبی چند جهته، صدا ها را به طور کاملا مساوی دریافت می کند و به صدا هایی که عقب و جلوی میکروفن هستند به طور مساوی واکنش نشان می دهد. در پایین بخشی از مدل های جدید این میکروفن ها را مشاهده می کنید:

  • Beyerdynamic TG I53C Stereo set
  • Beyerdynamic MCE 90
  • Beyerdynamic MC 834
  • Beyerdynamic mCE 85 Pv
  • Beyerdynamic MCE 85 B

جدید ترین میکروفون های AAP PRO

این میکروفن ها دارای دو کانال هستند که به دلیل کیفیت بالا در ساخت، گیرندگی و حساسیت خوبی دارند. این نوع میکروفن دارای ظاهری با بدنه فلزی است. می توان گفت این میکروفن ها جدید ترین میکروفن بی سیم پشت میزی هستند که دارای قابلیت غیر فرکانسی همراه با IR می باشند.

 بر روی هر دسته از این میکروفن ها، دو صفحه نمایشگر همراه با دو ولووم جدا وجود دارد که جهت کنترل صدا بکار می رود. این مدل توانایی تغییر فرکانس ۵۰ کاناله، تغییر صوتی بر روی گیرنده ها و فرستنده را داراست. جدید ترین میکروفن  را می توانید با کمی تحقیق در سایت های مختلف بیابید؛ چرا که هر ساله مدل های متنوع با کارایی و قابلیت بالاتری طراحی و تولید می شوند.

می توان گفت که در چند سال اخیر، میکروفن های زیادی به وجود آمده اند که قابلیت های بالایی دارند، این مدل ها در مسجد، مدارس، گروه های موزیک و … بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در پایین بخشی از میکروفن های جدیدAAP Pro  را مشاهده می کنید:

میکروفن دستی جدید

بیشتر بخوانید: خرید میکروفون تا دو میلیون 

جدید ترین میکروفن برند سنهایزر

برند سنهایزر که یکی از بهترین و معتبر ترین برند های تولید کننده محصولات و تجهیزات صوتی می باشد و در عین حال یکی از پویا ترین تولید کنندگان است،این برند المانی که همواره در تلاش برای به روز کردن سبد محصولات بی سیم خود است در جدید ترین میکرفون های خود E945  را به بازار عرضه کرده است.

e 945 یک میکروفن استیج صوتی با الگوی قطبی سوپرکاردیویید است که به‌ویژه برای اجرای تحت فشار طراحی شده است و در عین حال پاسخی نرم و طبیعی از خود نشان می‌دهد. ساخته شده برای نوازنده است و  نتایج صدای عالی تضمین شده، را به شما می دهد که اولین انتخاب برای شما می باشد.

ساختار فلزی: ناهموار و قابل اعتماد

کپسول نصب شده روی شوک: حساسیت کم به ضربه و سر و صدا

الگوی پیکاپ سوپرکاردیوئید: عایق از سایر سیگنال های روی صحنه

سیم پیچ جبران کننده هوم: تداخل الکتریکی را کاهش می دهد

آهنربای آهنی نئودیمیم با بور: میکروفون را بدون توجه به آب و هوا ثابت نگه می دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصویری از میکروفن

بیشتر بخوانید: خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری

سخن پایانی

 

میکروفن ها وسایلی هستند که در مساجد، مدارس، بیمارستان ها و دیگر مکان های عمومی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. جدید ترین میکروفن سال 2023 را می توان مدل shure bix14 دانست که به طور لمسی کار می کند و گیرنده های تک کاناله و دو کاناله دارد.

همچنین جدید ترین میکروفن بی سیم را می توان میکروفن AAP PRO و Beyerdnamic  دانست؛ چرا که ویژگی ها و قابلیت های جدیدی دارند که مردم از آن ها استقبال نموده اند. میکروفن های پرو در مساجد، مدارس و مکان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و این مدل، پشت میزی هستند. میکروفن های بیر داینامیک، نمونه های استودیویی هستند و به عنوان میکروفن مناسب خوانندگی که کیفیت بالایی هم دارند مورد استفاده قرار میگیرند. در ضمن ما برای افرادی که به تازه کار هستند و توان خرید میکروفن های گران قیمت را نیز ندارند مطالعه مقاله راهنمای خرید میکروفن استودیویی ارزان را پیشنهاد می کنیم.

فروشگاه اینترنتی بانی باند

منبع:sennheiser

سوالات متداول

  • جدید ترین میکروفن 2023 کدام است؟

جدید ترین میکروفن 2023 میکروفن بی سیم shure Blx14 است که یکی از با کیفیت ترین میکروفن ها می باشد

  • جدید ترین میکروفن AAP PRO کدام است؟

جدید ترین میکروفن این برند AAP PA-850 می باشد

  • جدید ترین میکروفن بایرداینامیک کدام است؟

مدل  Beyerdynamic TG I53C Stereo set یکی از جدید ترین میکروفن های بی سیم می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *