چه دکلمه گویی، چه آهنگ، چه نمایشنامه؛ هر نوعی از اجرا که مورد علاقه شما است را می توانید با میکروفن سنهایزر به خوبی اجرا کنید. در واقع میکروفن های حرفه ای سنهایزر طیف بزرگی  از بهترین میکروفون ها و تجهیزات صوتی را ارائه می دهند  که دارای  قدرت متقاعد کننده ای هستند.

مطمئناً میکروفن سنهایزر برای ساخت پادکست، مناسب است و حتی شما می توانید با استفاده از آن ها برای پخش زنده خود، از کیفیت بالای آن ها لذت ببرید. میکروفن بی سیم را  می توان به صورت زنده روی صحنه های سراسر جهان و در استودیوهای حرفه ای پیدا کرد.

میکروفن سنهایزر چندین دهه است که به عنوان یکی از بهترین میکروفن های بی سیم شناخته شده است. کاربردهای این میکروفن، آن را به محصولی تبدیل کرده است که در هر جایی قابل استفاده است.  در مطالب قبلی درباره جدید ترین میکروفن ها که برند سنهایزر را نیز شامل می شد با شما صحبت کردیم و در  این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با برند سنهایزر و محصولات آن آشنا کنیم و نمایندگی میکروفن سنهایزر در تهران را به شما معرفی کنیم.

اجزای مختلف میکروفن بی سیم

تاریخچه سنهایزر 

برند سنهایزر توسط یک مهندس آلمانی به نام فریتز سنهایزر در سال 1945 مدتی بعد از پایان جنگ جهانی دوم  در آلمان تاسیس شد. این کمپانی به سرعت در همان سال های اولیه خود رشد کرد. و امروزه به یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات صوتی،میکروفن،هدفون ،وسایل ارتباطی و تجهیزات هوانوردی تبدیل شده است.

فریتز در سال های نوجوانی و جوانی خود فردی کوشا بوده که همیشه ایده کارآفرینی را در مغز خود می پرورانده است. او در اوایل دهه 1930 تصمیم بزرگی می گیرد. او وارد بازار باغبانی تزئینی می شود. زمانی که رکود اقتصادی پیش می آید و متوجه می شود که برای این حوزه مناسب نیست و نمی تواند پیشرفت خوبی داشته باشد؛ در نتیجه مسیر خودش را تغییر می دهد و به سوی مهندسی برق می رود.

فریتز  در دانشگاه هاینریش هرتز به همراه استاد خود در زمینه  فناوری های رادیویی فعالیت خود را ادامه داد. این موسسه توانست محصولاتی که درباره انتقال صدا است را وارد بازار کند و یک انقلاب بزرگی را به وجود آورد. همچنین برای ارتش آلمان پروژه های زیادی انجام داده است.

پس از مدتی فردی به نام زیمنس با پیشنهاد جدیدی نزد سنهایزر آمد و از او خواست که میکروفن تولید کند. با کمک تجربه های شرکت زیمنس یعنی لیبور دابلیو توانست این کمپانی را به بزرگترین تولید کننده تجهیزات صوتی تبدیل کند و در آخر نام این  برند معروف شد.

دفتر اصلی سنهایزر در شهر هانوفر المان قرار دارد و یکی از زیر مجموعه های اصلی این شرکت به نام Neumann GmbH است که در شهر برلین قرار دارد و یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان محصولات ضبط صدا می باشد. بیش از 60 در صد از فروش کل شرکت سنهایزر در آلمان است و بزرگرتین مشتری این شرکت امریکایی ها می باشند. عمده فروش محصولات سنهایزر نیز به فروش میکروفن و هدفون مربوط است. سنهایزر در زمینه فروش محصولات و تجهیزات صوتی بدون نیز برای خلبانان نیز فعالیت دارد و تجهیزات مربوط به مراکز تماس این برند نیز در جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. از دیگر محصولات این شرکت نیز می توان به تجهیزات کمکی افراد کم شنوا،سیستم صوتی اتاق کنفرانس و همچنین سیستم های صوتی و ملتی مدیا اشاره کرد.

 

انواع میکروفن سنهایزر

سنهایزر محصولات و میکروفن های مختلفی اعم از بی سیم،شاتگان و میکروفن کنفرانس  تولید می کند و بسته به مکان و شرایط شما می توانید میکروفن های مختلفی را برای این که صدای باکیفیتی را به مخاطبان خود برسانید انتخاب و خریداری کنید. چند نوع از میکروفن های سنهایزر که از محبوبیت و کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند در زیر آمده است:

  • مدل Sennheiser ME3
  • مدل Sennheiser E835
  • مدل Sennheiser E609
  • مدل Sennheiser E609

میکروفن بی سیم سنهایزر در رنگ مشکی به صورت جفت

محصولات صوتی برند سنهایزر

کیفیت صدا یکی از مشخصه هایی است که همیشه در میکروفن سنهایزر مورد بررسی قرار می گیرد. اگرچه بسیاری از کاربران هنوز بر این باورند که یک میکروفن بی‌ سیم نمی‌ تواند به خوبی میکروفن سیم‌ کشی شده باشد. هر چند این دیگر حقیقت ندارد. سیستم های بی سیم دیجیتال مدرن بسیار دقیق و قابل اعتماد هستند و نیازی نیست که نگران کیفیت صدا باشیم.

شاید بزرگ ترین مسائل باقی مانده، سادگی و قابل اطمینان بودن آن باشد. اگر بتوانید سیم را تحمل کنید، استفاده از میکروفون های بی سیم مانند میکروفن سنهایزر آسان و قابل اعتماد است. کاربران لازم نیست نگران انتخاب فرکانس یا عمر باتری باشند؛ چون این میکروفن ها از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.

اکثر مشکلات مربوط به کابل میکروفن است. از بهترین کیفیت کابل و کانکتور هم استفاده کنید باز امکان دارد مشکل ساز شود. اما میکروفن بی سیم است و با آن محدودیت مکانی ندارید. یعنی لازم نیست که در یک جا ثابت بایستید. میکروفن های بی سیم گزینه های مناسبی هستند.

 

میکروفن مناسب خوانندگی و کنسرت

میکروفن سنهایزر

این سیستم کاملاً بی سیم است. اجزای آن دارای یک گیرنده بی سیم و فرستنده بی سیم است. وظیفه فرستنده این است که سیگنال را دریافت و سپس آن را به گیرنده منتقل کند. همچنین گیرنده دارای یک خروجی است. می توان آن را به میکسر صدا یا سایر سیستم های صوتی متصل نمود.

راحت پرسه زدن دلیل اصلی برای خریدن میکروفن سنهایزر بی سیم  است. بنابراین اگر به این نوع آزادی نیاز دارید، حداقل باید میکروفن سنهایزر بی سیم را در نظر بگیرید.

هر میکروفن سنهایزر برای یک کاری مناسب است. به عنوان مثال میکروفن سنهایزر مدل ME3 برای مجری گری و سخنرانی بهتر است. چون به تمام مجری ها احساس راحتی و آزاد بودن می دهد و دیگر نگران تمام شدن طول سیم در صحنه نیستند؛ اما برای مصاحبه کردن مناسب نیستند و بهتر است به مدل های دیگری رجوع کنید.

در مدل های دیگری از برند سنهایزر میکروفن های MD421،MK4،MD441 با ضبط صدای با کیفیت برای تولید پادکست های حرفه ای چند نفره مناسب هستند.

مانند هر سیستم صوتی حرفه ای دیگر، مزایا و معایبی برای سیستم میکروفن بی سیم و سیمی وجود دارد. این انتخاب باید توسط برنامه و موقعیت خاص کاربر تعیین شود. برخی صرفاً تصمیم می گیرند که میزان به هم ریختگی کابل را کاهش دهند. به عبارتی دیگر فقط می خواهند که میکروفن شان سیم نداشته باشد. در حالی که برخی دیگر به میکروفن سنهایزر نگاه عمیق تری دارند. در ادامه چند نمونه را مشاهده می کنید.

قیمت یک میکروفن سنهایزر بی سیم تنها 4 تا 10 برابر مشابه سیمی خود خواهد بود. به عنوان مثال، یک میکروفون سیمی سخت Shure SM58 که یک میکروفن با استانداردی است، و جزو بهترین میکروفن های این برند می باشد. همان کپسول SM58 در سیستم بی سیم سطح ورودی Shure’s BLX24/SM58 به قیمت 299 دلار به فروش می رسد. همان کپسول میکروفن در یک سیستم پیشرفته Shure ULX-D بسته به ویژگی‌ ها و پیکربندی می‌ تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد.

میکروفن به همراه دستگاه گیرنده سفید رنگ

قیمت میکروفن سنهایزر

سنهایزر برای تولید و عرضه میکروفون و تجهیزات خود از قطعات با کیفیتی استفاده می کند. این کمپانی با توجه به نیاز کاربران ، هنرمندان و افرادی که در حوزه صدا فعالیت می کنند همانطور که اشاره کردیم انواع میکروفن را در قیمت های مختلف متناسب با بودجه شما تولید میکنند.  همچنین شما می توانید با مراجعه به فروشگاه بانی باند و  از طریق تماس با کارشناسان این مجموعه که با سابقه ای طولانی در امر فروش تجهیزات صوتی فعالیت میکند از قیمت میکروفن سنهایزر و همچنین مشاوره برای خرید میکروفن سنهایزر بهره مند شوید.

چندین میکروفن بی سیم سنهایزر

 

نمایندگی میکروفن سنهایزر در تهران

در ادامه این مطلب از معرفی و بررسی میکروفن های سنهایزر قصد داریم در این بخش به نمایندگی میکروفن سنهایزر در تهران بپردازیم که با توجه به گستردگی و محبوبیت و پرطرفدرار بودن این برند در میان فعالان عرصه صدا و موسیقی ؛ شرکت های مختلفی اقدام به واردات و پخش محصولات این برند کرده اند. شرکت با سابقه بانی باند که سال هاست به صورت کاملا تخصصی در زمینه فروش و پخش معتبر ترین ترین برند های میکروفن و تجهیزات صوتی فعالیت می کند امورزه تبدیل به یکی از فروشندگان اصلی برند سنهایزر شده است و نحوی می توان این شرکت را نمایندگی میکروفن سنهایزر در تهران دانست و شما می توانید انواع محصولات سنهایزر را ضمانت و اصالت کالا با بهترین قیمت خریداری کنید.

جمع بندی

آخرین توصیه را برای همه مخاطبان  میکروفن بی سیم داریم و آن این است که؛ حتی اگر از میکروفن بی سیم استفاده می کنید، همیشه یک کابل و میکروفن سیمی  نیز با خود همراه داشته باشید. شما هرگز نمی دانید که چه اتافاقی ممکن است برای یک میکروفن بیوفتد. ایجاد تداخل می تواند قسمتی از آن باشد و شما نمی توانید آن را به سرعت تشخیص دهید. همیشه یک تنظیم میکروفن پشتیبان سیمی را برای هر کنسرت یا سخنرانی همراه داشته باشید. این بهترین توصیه ای است که می توانیم به شما ارائه دهیم.

در مواردی که کاملاً مطمئن هستید که همه چیز درست دارد پیش می رود، می توانید از میکروفن های بی سیم سنهایزر استفاده کنید. جالب است بدانید که حتی رئیس جمهور ایالات متحده نیز از میکروفن سیمی استفاده می کند. اما اگر بودجه لازم را دارید و به میکروفن بدون کابل احتیاج دارید، این میکروفن اکنون از نظر کیفیت صدا بی نظیر است.

ترکیبی از سیم و بی‌ سیم بهترین راه است. اگر نیازی به جابجایی مکانی ندارید، میکروفون های سیمی گزینه خوبی هستند و همچنین شما در هزینه خود صرفه جویی می کنید. اما برای کسانی که نیاز به آزادی بیشتر در حرکت خود  دارند، میکروفون‌های بی‌ سیم این آزادی را فراهم می‌کنند.

نکته دیگر این است که اگر بودجه کمتری دارید و به دنبال میکروفن های ارزان تر هستید می توانید مقاله خرید میکروفون تا دومیلیون را مطالعه کنید.

فروشگاه اینترنتی بانی باند

منابع:thebroadcastbridge/fullcompass

سوالات متداول

  • سنهایزر چیست؟

سنهایزر یکی از تولید کنندگان آلمانی در تجهیزات صوتی،میکروفن و هدفون می باشد که امروزه به یکی از بزرگترین تولید کنندگان برتر در این تجهیزات تبدیل شده است.

  • جدید ترین میکروفن سنهایزر کدام است؟

e945 یکی از جدید ترین میکروفن های برند سنهایزر می باشد. این مدل میکروفنی قوی و با کیفیت بوده که برای اجراهای زنده بسیار کاربردی و مناسب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *