از آن جایی که به تازگی کار با گوشی موبایل و ضبط ویدیوها در حال گسترش می‌باشد نیاز است که هر فرد میکروفن بی سیم داشته باشد از آن جایی که خرید میکروفون کار ساده ای نیست. در مطالب قبلی درباره میکروفن های ارزان قیمت صحبت کرده بودیم و این که میکروفن تا دومیلیون را به شما معرفی کرده بودیم. در این مطلب از مجله بانی باند ما  برای شما راهنمای خرید میکروفون بی سیم یقه ای را تهیه کرده ایم تا بتوانید با مطالعه آن به راحتی انتخاب کنید و از کیفیت میکروفون خود مطمئن شوید.

آشنایی با میکروفون بی سیم یقه ای

اگر یادتان باشد در گذشته مجریان تلوزیون و همایش ‌ها از میکروفون‌های بزرگی استفاده می‌کردند که سیم های بلندی نیز داشت. همیشه در هنگام اجرا اشکالاتی از قبیل قطعی سیم و صدا آن باعث آزار و استرس این افراد بود. اما از آن جایی که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است دیگر از میکروفون بزرگ و دردسر ساز قدیمی خبری نیست. زمانی هم که شما قراراست جلسه ای را برگزار کنید که در آن افراد مختلفی قصد سخنرانی دارند میتوانید از میکروفن کنفرانس استفاده کنید.

 البته اگر کنفرانس ها و همایش هایی که قرار است برگزار کنید به شکل کاملا ساده ای انجام می شود و قرار نیست زیاد برای سیستم صوتی کنفرانس خود هزینه کنید. راهنمای خرید میکروفون بی سیم یقه ای را مطالعه کنید تا اطلاعات لازم را در مورد آن به دست آورید. به جای میکروفون های قدیمی از وسیله کوچکی به نام میکروفون بی سیم یقه ای استفاده می‌شود.

با استفاده از این وسیله می‌توان به راحتی زبان بدن را رعایت کرد و آزادی عمل داشت. میکروفن بی سیم یا مینیاتوری در گذشته به آن Levalier می‌گفتند. این میکروفون به راحتی به یقه لباس متصل می‌شود و دارای دو آنتن است یکی به گیرنده و دیگری به فرستنده متصل می‌گردد، این آنتن ها باعث بالا رفتن کیفیت صدا می‌شوند.

میکروفون های بی سیم یقه ای در سه حالت آماتوری، متوسط و پیشرفته به بازار عرضه می‌شوند. که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

میکروفن یقه ای برروی لباس

کاربرد میکروفون بی سیم یقه ای

میکروفن یقه ای  بیشتر برای ضبط کلیپ‌های آموزشی و تصویری، مصاحبه‌های تلوزیونی و ضبط پادکست‌های یک نفره استفاده می‌گردد پس حتی اگر خبرنگار هستید و به دنبال میکروفن بی سیم خبرنگاری میگردید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

از آن جایی که این وسیله زیاد حساس نمی ‌باشد می‌توان آن را برای انجام تمامی اموری که نیاز به میکروفون دارند استفاده نمود. اما برای خوانندگی مناسب نمی‌باشند. برای این منظور بهتر است مقاله بانی باند را درباره میکروفن مناسب خوانندگی و کنسرت مطالعه کنید.

گذاشتن میکروفن برروی لباس

نحوه اتصال میکروفون یقه ای

میکروفون‌های بی  سیم انوع مختلفی دارند که بسته به نوع و قیمت آن‌ها گیرنده‌ های متفاتی نیز دارند راهنمای خرید میکروفون بی سیم یقه ای به شما این امکان را می دهد تا مقایسه ای به جا داشته باشید. توجه داشته باشید اگر قرار است از این میکروفون جهت تجارت خود استفاده نمایید بهتر است سطح توقع مخاطب را نیز بررسی نمایید و متناسب با آن میکروفون را تهیه نمایید. به منظور راه اندازی میکروفون بی سیم به یک گیرنده و یک فرستنده نیاز دارید. با میکروفون سیگنال ایجاد می‌شود، بعد به فرستنده ای که میکروفون به آن اتصال دارد فرستاده می‌شود و به یک موج رادیویی تبدیل می‌گردد. در نهایت صدای تولید شده به سیستم صوتی ارسال شده و صدا تقویت می‌گردد.

از مزیت‌هایی که این نمونه میکروفون دارد نحوه اتصال آن به لباس است که با یک گیره انجام می‌شود. سیم آن که به گیرنده متصل است در زیر لباس پنهان می‌شود. .در این صورت فرد آزادی عمل خواهد داشت.در این مورد باید دقت فرمایید که اتصال این وسیله به لباس به دستی انجام شود زیرا پنهان ماندن میکروفن زیر لباس نیز ممکن است صدای فرد را به درستی انتقال ندهد

بهترین برند میکروفون بی سیم و یقه ای

برندها و سازندگان زیادی امروزه به تولید میکروفن در ابعاد و اندازه ها و کارکرد های مختلف می پردازند و در مورد این تجهیزات بهتر است که با توجه به بودجه و نیاز خود اقدام به خرید کنید. میکروفون را به لپ تاپ، گوشی و یا دوربین وصل کنید، در این صورت می‌توانید راحت‌تر انتخاب کنید.

به طور کلی مدل‌ هایی که در بازار عرضه می‌شوند عبارتند از: مکا، شور، آدیو تکنیکا، جی. تی. آر، رود، پی وی سیستم، اکستون، ای. کی. جی .

 

انواع میکروفون بی سیم یقه ای

در برگزاری سمینارها و وبینارها و به طور کلی برنامه‌هایی از این دست بسیار اهمیت دارد که صدا با کیفیت پخش شود. توجه داشته باشید که هر میکروفون کاربری خاصی دارد و نمی‌توان از یک میکروفون برای تمامی کارها استفاده کرد.

در صورتی که فرد از میکروفون خوب اطلاعات کافی نداشته باشد. آشنایی کامی با آن‌ها نداشته باشد قطعاً در خرید به مشکل بر می‌خورد. از همین رو در این قسمت تعدادی از بهترین مدل‌ های میکروفون یقه ای را برای شما آورده ایم که با مطالعه هر یک می‌توانید کارایی آن را بررسی کنید. راهنمای خرید میکروفون بی سیم یقه ای انواع میکروفون را بررسی می کند.

 میکروفون یقه ای آماتوری و ارزان قیمت

این دسته برای افرادی ست که کار تخصصی انجام نمی‌دهند و بهترین مورد به منظور ضبط با گوشی هوشمند می‌باشند. از تولید کنندگان این گروه می‌توان بویا و کاملیا را نام برد.

در صورتی که گوینده یک نفر می‌باشد نیاز به یک فرشتند و یک گیرنده می‌باشد اما اگر تعدا بیشتر شود و حالت مصاحبه داشته باشد باید از یک گیرنده و دو فرستنده استفاده نمایید.

میکروفن کوچک در دست

میکروفون بی سیم یقه ای پیشرفته و متوسط

از این دسته به منظور ضبط کلیپ‌های تجاری استفاده می‌شود که برندهای معروف آن رود، سونی و سنهایزر می‌باشند.

میکروفون های سونی

در این دسته از میکروفون‌ها به منظور ایجاد صدای بدون افکت و با کیفیت از سیستم گیرندگی دو گانه استفاده می‌شود که به طور مدام سیگنال‌ها را پایش و بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد. این دستگاه توسط پورت میکرو USB قابل شارژ شدن می باشد. به منظور تنظیمات یک نمایشگر بزرگ در اختیار فرد قرار می‌دهد تا به راحتی تنظیمات را انجام دهد. لازم است راهنمای خرید میکروفون بی سیم یقه ای را مطالعه کنید تا بهترین برند مورد نظر را از میان آن انتخاب نمایید.

میکروفون سینهایزر

کیفیت میکروفن بی سیم این شرکت مناسب برادکست بوده و دارای بدنه فلزی می‌باشد در تمامی شرایط قابلیت و کارایی دارند. این سیستم نیز برای دریافت و تولید صدا از سیستم دو گانه Diversity استفاده می‌کند. این دستگاه جز کم نویزترین باند فرکانسی می‌باشد و ارتباط را بدون کمترین تداخلی انجام می‌دهد. با توجه به تنظیم حساسیت اتوماتیک ضبط صداهای بلند و آهسته به خوبی و با بالاترین کیفیت انجام می‌شود.

میکروفون بی سیم مدل رودگو

این شرکت در صنعت صدابرداری بسیار شناخته شده می‌باشد. از این شرکت دو مدل video mic و مدل بیسیم رودگو برای گوشی ‌های هوشمند بسیار عالی و با کیفیت می‌باشد. این دستگاه باتری قابل شارژ دارد که بعد از هر بار شارژ می‌توانید به مدت 7 ساعت دستگاه را روشن نگه دارید که یکی از امتیازهای مثبت این وسیله محسوب می‌شود. در فضای باز برد صدای میکروفن تا 70 متر می‌باشد.

این راهنمای خرید میکروفون بی سیم یقه ای می‌تواند شما را در خرید بهترین میکروفن یاری نماید. در صورتی که برای اولین بار است که اقدام به خرید میکروفون بی سیم کرده اید بهتر است عجله نداشته باشید و به طور دقیق مطالب فوق را بخوایند و موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

میکروفن یقه ای برروی شیشه

جمع بندی

تنها داشتن اطلاعات در مورد خرید انواع میکروفن ها و دیگر تجهیزات صوتی برای شما کافی نیست، تجهیزات دیگر صوتی مانند پاور میکسر، اکو همراه و یا باند ها هستند که برای خرید آنها نیاز دارید به یک فروشنده با سابقه با ضمانت اصالت و کیفیت کالاها مراجعه کرده تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. از آنجایی که دربازار این تجهیزات به صوتر غیر اصل و فیک فروخته می شوند واز طرفی قیمت تجهیزات صتی با توجه به قیمت ارز در حال افزایش و نوسان می باشد بهتر است به فروشگاهی مراجعه کنید که هم به صورت تخصصی اقدام به فروش این کالاها می کند و هم این که قابل اعتماد بوده و محصولات با کیفیت را به شما تقدیم می کند. در این مطلب نیز ما سعی کردیم انواع میکروفن یقه ای را برای کاربرد های مختلف به شما معرفی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

فروشگاه اینترنتی بانی باند

1 فکر در مورد “ راهنمای خرید میکروفون بی سیم یقه ای

  1. سپیده عزیزی گفت:

    خرید میکروفون یقه ای بیسیم میتواند یک انتخاب عالی برای ضبط صداهای حرفه‌ای در محیط‌های بیرونی باشد. با استفاده از این میکروفون، میتوانید بدون نیاز به نگه داشتن آن، صدای خود را بردارید. همچنین، برخلاف میکروفون های سنتی، به راحتی میتوانید همراه خود حمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *