میکروفن بی سیم یکی از تحولات مهم تکنولوژی در زمینه تجهیزات صوتی بود، مزایای بالای میکروفون های بی سیم باعث شده بسیاری از مردم هنگام خرید توجه بیشتری به این مدل داشته باشند. از مزیت های آن می توان به آزادی عمل و عدم نیاز به کابل های اضافه اشاره کرد. بسیاری از مردم این وسیله را با بلندگو اشتباه می گیرند. کارایی این دو کاملاً باهم متفاوت و برعکس یکدیگر است، در میکروفون صدا به الکتریسیته تبدیل می شود، اما بلندگو امواج را به صدا تبدیل می کند. در این مطلب از سری مقالات بانی باند قصد داریم با شما درباره بهترین میکروفن بی سیم صحبت کنیم  و همچنین گران ترین و ارزان ترین میکروفن بی سیم را به شما معرفی کنیم.

قبل از اینکه به معرفی بهترین  میکروفن بی سیم   بپردازیم بهتر است تعریفی دقیقی از آن داشته باشیم.

 

 

میکروفن بی سیم

میکروفن چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

میکروفون صدا را به الکتریسیته تبدیل می‌کند.میکروفون که در زبان پارسی با نام صدابر نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که صدا را به Electrical current (جریان الکتریکی) تبدیل می کند. از میکروفن در بسیاری از وسایل همچون تلفن، ضبط صوت و… استفاده می شود.  انواع میکروفون ها  برای اهدافی از جمله ضبط صدا، موسیقی و ارتباطات گفتاری در دستگاه های مختلف فعال هستند. هر میکروفون چهار خصوصیت اصلی دارد که عبارت اند از: حساسیت به صدا، پاسخ به فرکانس ها، مغناطیس و impedance.

میکروفون ها همچنین از دو بخش فرستنده و گیرنده تشکیل می‌ شوند که فرستنده، امواج صوتی دریافت شده از کپسول صدابر را به امواج رادیویی تبدیل می کند و آن را برای گیرنده ارسال می کند. گران ترین میکروفن از بهترین انواع گیرنده و فرستنده ها ساخته می شود.

معرفی میکروفون بی سیم

 برای اولین بار در سال 1947 بود که رگ مورز مهندس و اسکیت باز یک میکروفون رادیویی (میکروفون بی سیم)ساخت، البته افراد مختلفی ادعا بر ساخت اولین میکروفون بی سیم را داشته اند. هربرت مک در سال 1951 میکروفونی بی سیم ساخت تا داوران لیگ برتر بیسبال در مسابقات از آن استفاده کنند. بعدها براداران شور ادعا کردند مخترع اولین میکروفون بی سیم هستند. امروزه تولیدکنندگان مشهور سیستم های صوتی درجهان انواع مختلفی از میکروفون های بی سیم را به بازار عرضه کرده اند. میکروفون های بی سیم برای انتقال صدا بدون نیاز به کابل های فیزیکی استفاده می شوند. سیستم های بی سیم با پهنای باند یو اچ اف از کیفیت بالاتری نسبت به وی اچ اف برخوردارند و به دلیل تداخل کمتر با امواج رادیویی و تلویزیونی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. پهنای باند در سیستم وی اچ اف 174تا 216 مگاهرتز و در سیستم یو اچ اف 470 تا 805 مگاهرتز عمل می کند.

به طور کل میکروفون های بی سیم در سخنرانی ها ، مصاحبه ها  و پخش های تلویزیونی و… مورد استفاده قرار می گیرند این میکروفون های بدون کابل اتصال به افراد اجازه حرکت آزادانه بر روی صحنه در حین اجرا و سخنرانی را می دهد.

نکته بسیار مهمی که در زمان خرید این  میکروفن  بی سیم باید به آن توجه داشت، فرکانس آن ها است. فرکانس انتخابی شما با فرکانس صدابرهای دیگری که اطراف شما وجود دارند بسیار متفاوت خواهد بود.

مزیت های میکروفون های بی سیم

  • حمل و نقل آسان
  • عدم استفاده از کابل
  • آزادی حرکت برای کاربر

معایب استفاده از میکروفون بی سیم

  • عمر کم باتری باعث محدودیت در کارایی آن می شود.
  • در محدوده ای خاص می شود از آن استفاده کرد.
  • درمواردی نادر امکان اختلال با صدابرهای دیگر

با کیفیت ترین  میکروفون بی سیم دارای ویژگی هایی است که عبارت اند از:

  • اندازه و سایز مناسب صدابر
  • کیفیت بالای محصول
  • کارآمد بودن و کارایی آن
  • اعتبار شرکت سازنده میکروفون (برند)

انتخاب  میکروفون بی سیم رابطه ای مستقیم با هزینه ای دارد که قرار است شما برای آن بپردازید.

گران ترین و ارزان ترین میکروفون های سال 2023

از گران ترین میکروفون های سال 2023 می توان به پکیج میکروفون شات گان سنهایزرME ، سیستم میکروفون بی سیم Shure PGXD24/SM58 از برند مشهور shure ، میکروفون کندانسر وارم آدیو WA87و میکروفون استودیویی وارم آدیو مدل WA 14 اشاره کرد. اما به طور کلی میکروفون اصلی لوله Telefunken U 47به عنوان گران ترین میکروفون  جهان شناخته می شود.

ارزان ترین میکروفون های عرضه شده در سال 2023 نیز عبارت اند از:

  • میکروفون سارامونیک مدل Blink 100 B3
  • میکروفون آدیو تکنیکا مدل ATR3350xis
  • میکروفون بویا مدل M1LV-U

انواع میکروفن بی سیم

میکروفون های بی سیم دارای فرکانس های مختلفی هستند که در قیمت آن ها تاثیرگذار است.

ارزان ترین و  گران ترین  میکروفون های برند AKG

کمپانی AKG نخستین بار توسط DR. Rudolf Goerik وErnst Pless  در سال 1947 در کشور اتریش پایه گذاری شد و اولین میکروفون داینامیک  AKG D12را به بازار معرفی کردند. این کمپانی از مواد بادوام در ساخت محصولاتش استفاده می کند. همین امر سبب شده است تا قیمت های این برند نیز گران تر از برند های دیگر باشد و یکی از گران ترین میکروفون  دنیا در این کمپانی تولید شد.

همچنین  با ترکیب دو شرکت ای کی جی و هارمن در سال 1994، کوچک ترین میکروفون جهانی که اندازه ای برابر با ناخن داشت تولید شد. AKG بیش از هفتاد سال است که به فعالیت خود در زمینه ساخت میکروفون ادامه می دهد. در این مقاله سعی داریم که چند نمونه از گران ترین و ارزان ترین میکروفون های این شرکت را به شما معرفی کنیم.

گران ترین میکروفن  این برند AKG PERCEPTION WMS45 SPORT SET است و سایر میکروفون های گران قیمت برند ای کی جی شامل مدل های AKG DRUM SET SEssIon1 MICROPHONE SET (میکروفون درامز)،‌ مدل MXL BCD و  (میکروفون بی سیم) می شود. ارزان ترین مدل میکروفون های این برند عبارت اند از:

  • AKG C411L میکروفون با سیم
  • AKG P5
  • Audio-Technica ATR2100-USB

میکروفن AKG

برند AKG یکی از معروف ترین تولیدکنندگان میکروفون است.

 ارزان ترین و گران ترین میکروفن های برندAAP PRO

 آسیا امپ پرو  برندی تایوانی است که محصولات خود را در کشور چین تولید و عرضه می کند. در واقع کمپانی Aap pro و از تولیدکنندگان اصلی سیستم های صوتی در کشور چین به شمار می رود.

گران ترین میکروفون برند Aap pro مدل AP-M900BB است. این میکروفون بسیار قوی از نوع یقه ای بوده و دارای فرکانس800 مگاهرتزی و 100 کانال فرکانسی است. دارای بلوتوث جهت هماهنگ شدن با صدابر و گیرنده است که می تواند به صورت تک کانال و یا چهار کانال باشد، در واقع به ازای هر میکروفون می توان یک کانال جدید اضافه کرد.

میکروفون بی سیم مدل M900H را نیز می توان بهترین  میکروفون این برند به شمار آورد که دارای گیرنده و فرکانس UHF است. این فرکانس قابل تغییر بوده و از طریق بلوتوث باهم هماهنگ می شوند.

میکروفون رو میزی AaP -PRO PA800 نیز ارزان ترین میکروفون این برند شناخته می شود. این مدل دارای پایه های فلزی، کلید قطع، وصل و روشن شدن لحظه ای و فرکانس10000 هرتز است.

میکروفن app prp

انواع مختلفی از میکروفون های بی سیم در بازار موجود می باشد.

 

 

گران ترین و ارزان ترین میکروفن های برندBEYRDYNAMIC

این کمپانی در سال 1924 توسط Eugen Beyer در کشور آلمان تاسیس شد، beyredynamic که جزء معتبرترین سازندگان میکروفون در جهان است. این شرکت در سال 2002 میکروفونی با مفصل منعطف را معرفی کرد و توانست جایزه Red dot را به خاطر طراحی بی نظیر خود به دست آورد و این مدل یکی از بهترین میکروفن های این کمپانی می باشد.

گران ترین محصول این کمپانی

  • میکروفن بیرداینامیک M59 از پرکاربردترین میکروفون های دستی این شرکت است و می توان آن را به عنوان گران ترین میکروفون  این برند شناخت.
  • میکروفون بیرداینامیک مدل M88TG تنها میکروفونی بود که ملکه الیزابت سال 1963 در کشور استرالیا از آن استفاده کرد. این مدل از میکروفون بیشتر برای اجراهای زنده و کارهای گزارشگری استفاده می شود؛ زیرا صدای اصلی را به خوبی انعکاس داده و صداهای ناخواسته را حذف می کند.

ارزان ترین محصول کمپانی BEYERDYNAMIC

میکروفون های مدل TG L34، THE MOST EXPENSIVE MICROPHON، TG DRUM SET PROS، MC930 و M9 از ارزان ترین محصولات این شرکت هستند.

انواع میکروفن بیرداینامیک

میکروفون های بی سیم نسبت به میکروفون ها سیم دار محبوب تر هستند.

بهترین میکروفن بی سیم

میکروفن بی سیم شور

سایت موزیک کریتیک  در لیست برترین میکروفن های خود در سال 2021 میکروفن shure slx/sm58 در صدر این لیست قرار دارد  SM58 اصلی یکی از  استانداردترین میکروفن های  جهانی و مسلماً یکی از بهترین ها است.

پاسخ عالی آن برای استفاده از آواز زنده طراحی شده است. این یک میکروفون کاردیوئید است که به این معنی است که نویز را به صورت یک طرفه دریافت می کند، این الگوی پیکاپ به این معنی است که آوازهای جهت دار به راحتی از نویز پس زمینه جدا می شوند. طراحی بدنه بهترین میکروفن بی سیم سنگین بوده و البته  به خوبی ساخته شده است و دارای توری مشبک فولادی است تا از ضربه های سختی که در هنگام حمل و نقل در معرض آن قرار می گیرد محافظت کند. همچنین دارای یک فیلتر کروی داخلی است که به طور خودکار صداهای انفجاری خشن را به حداقل می رساند و شاید همین ویژگی ها آن را به بهترین میکروفن بی سیم تبدیل کرده است و می تواند یک  میکروفن مناسب خوانندگی  باشد.

 انتقال امواج صدا در این میکروفن  بی‌سیم دستی  SM58 همیشه محبوب است که برای استفاده با یکی از سیستم‌های مقاوم و نوآورانه SLX Wireless Shure ساخته شده است. آنها از پیش تنظیم فرکانس منطبق برای جفت شدن راحت تر دارند. فناوری این میکروفن به صورت  متمرکز بوده  که افق‌های جدیدی را از نظر محدودیت صدا در فناوری بی‌سیم معمولی ایجاد می‌کند.

جمع بندی

میکروفون یک ابزار بسیار مهم برای تبدیل صدا به الکتریسیته است که امروزه نوع بی سیم آن طرفداران زیادی دارد. انواع مختلفی از میکروفون ها توسط برندهای گوناگون و مطرح دنیا تولید می شوند و با توجه به فضای مورد استفاده شده توسط کاربران متنوع بوده که در این مقاله گران ترین میکروفون  و ارزان ترین میکروفون های هر برند و همچنین سعی کردیم بهترین میکروفن بی سیم را  معرفی کردیم تا بتوانید خرید ایده آلی داشته باشید. همچنین شما می توانید برای خرید میکروفن بی سیم با کارشناسان بانی باند از طریق تماس با شماره تلفن 66091259 از مشاوره و راهنمایی بهره مند شوید.اکر هم به دنبال میکروفن های ارزان تر هستید می توانید مقاله بانی باند در باره خرید میکروفون تا میلیون را مطالعه کنید.

سوالات متداول

  • میکروفن چیست؟

دستگاهی است که صدا را به امواج الکترونیکی تبدیل می کند و به دو نوع بی سیم و با سیم تقسیم می شود

  • گران ترین میکروفن بی سیم کدام است؟

میکروفون کندانسر وارم آدیو WA87و میکروفون استودیویی وارم آدیو مدل WA 14 از گران قیمت ترین میکروفن های بی سیم در بازار می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *