فرض کنید دسته عزاداری محل شما، از جلوی در هیئت حرکت می‌کند؛ تمام خیابان‌های اطراف را طی کرده و در نهایت به سمت هیئت باز می‌گردد. مداح از همان ابتدا شروع به خواندن می‌کند و تا انتها می‌خواند. چند متر سیم لازم است که بلندگو به برق متصل بماند و در تمام طول مسیر، صدای مداح به گوش عزاداران برسد؟ راستی شهر چه شکلی می‌شود اگر همه دسته‌های عزاداری به دنبال خود رشته سیمی چندهزار متری راه بیندازند؟ باند همراه شارژی برای همین مواقع طراحی شده است. به لطف این سیستم های صوتی همراه میتوانیم از نوای مداحان در ماه محرم و یا اجراهای موسیقی خیابانی لذت ببریم. اگر می‌خواهید با کاربری باند همراه شارژی بیشتر آشنا شوید، به خواندن این مطلب دعوتتان می‌کنیم.

باند همراه شارژی

آشنایی با بلندگو شارژی همراه

باند همراه شارژی که در بازار با نام‌های گوناگون مانند اکو پرتابل، بلندگو شارژی همراه، اکو همراه و… نیز شناخته می‌شود؛ بلندگویی است که یک باتری داخلی دارد و به وسیله برق شهری شارژ می‌شود. به همین دلیل آمپلی‌فایر این نوع بلندگو برای تأمین نیرو نیاز به اتصال مستقیم به برق ندارد.
همان‌گونه که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، این مدل بلندگوها به دلیل نیاز به حمل باند، طراحی شده‌اند. به همین منظور اکو شارژی همراه را می‌توان بدین شکل نیز تعریف کرد: «بلندگوهایی که دارای باتری هستند و به کمک برق شهری شارژ می‌شوند. این بلندگوها قابل حمل بوده و اکثر مدل‌های آن وزن کمی دارند. در این باند‌ها اغلب از بلندگوهای فول رنج استفاده می‌شود.»

کاربری‌های باند همراه شارژی

باندهای همراه استفاده‌های مختلفی در ایران دارند. فرقی نمی‌کند جشن باشد یا عزاداری؛ مراسم زیادی به کمک این باندها برگزار می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده رضایت استفاده کنندگان از اکوهای همراه است. عمده‌ترین گروه‌های مصرف کننده عبارتند از:
● هیئت‌ها
● مساجد
● حسینیه‌ها
● مدرسه‌ها
● دسته‌های عزاداری
● سالن‌های اجرای موسیقی
● سالن‌های تئاتر
● تالارها
● سالن‌های ورزشی
● گروه‌های کوه‌نوردی
● پیاده‌روی‌های گروهی

باند همراه شارژی اکو پارس

اکوی همراه شارژی پارس 906

نکات مهمی درباره باند همراه شارژی

تنوع باندهای همراه در بازار آن‌قدر زیاد است که برای انتخاب یک بلندگو شارژی مناسب با چالش روبه‌رو خواهید بود. به همین دلیل لازم است تا مهم‌ترین نکات درباره یک باند شارژی خوب را بدانید و در هنگام خرید بتوانید در میان گزینه‌های مختلف، باند مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

وزن باند

یکی از مهم‌ترین مواردی که بسیاری از خریداران به آن اهمیت می‌دهند، وزن بلندگو است. وزن برای برخی گروه‌های استفاده کننده مانند تیم‌های کوه‌نوردی، دسته‌های عزاداری و لیدرهای مسافرتی اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که به طور مداوم در حال حمل آن هستند. وزن بلندگو علاوه‌بر تجهیزات درونی آن، وابستگی زیادی به جنس بدنه دارد. بیشتر بلندگوهای موجود در بازار از جنس چوب یا فایبرگلاس هستند.

شارژ

اغلب باندهای شارژی همراه، به وسیله برق مستقیم نیز کار می‌کنند. اما آن‌چه برخی از این محصولات را ویژه کرده است، میزان نگهداری شارژ باتری در هنگام استفاده از باتری است. این‌که توان استفاده از باتری چقدر است، تأثیر زیادی روی تصمیم‌گیری شما خواهد داشت.

نوع میکروفن

برخی بلندگوهای همراه فقط امکان استفاده از میکروفن باسیم را دارند. اما بیشتر آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که امکان استفاده از میکروفن بی‌سیم را فراهم کرده‌اند. در بعضی از مدل‌ها نیز استفاده از هر دو مدل میکروفن امکان‌پذیر است. تعداد ورودی‌های میکروفن بسته به مدل‌های باند همراه شارژی متفاوت است.

توان بلندگو

توان بلندگو وابستگی مستقیم به سایز بلندگو و نوع آمپلی فایر آن دارد. به طور کلی بلندگوهای استفاده شده در اکو همراه اغلب فول رنج با توان‌های متفاوت هستند.

باند همراه شارژی رولاند

بانی باند

اکوی صدا

تأخیر و تکرار صدا، همان چیزی است که اغلب مداحان به دنبالش هستند. در بیشتر مدل‌های اکو همراه این قابلیت وجود دارد. در بعضی از مدل‌ها نیز علاوه‌بر این ویژگی، افزایش سرعت صدا نیز افزوده شده که حالت پینگ پونگی در صدا ایجاد می‌کند.

ضبط صدا

تقریبا تمام باندهای همراه امروزی قابلیت ضبط صدا را دارند. تنها چیزی که در آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند، کیفیت ضبط است. با این حال از هیچ کدام از اکوهای شارژی همراه توقع نداشته باشید که صدا را حرفه‌ای ضبط کنند.

باند کمکی

این قابلیت در اغلب مدل‌ها فراهم شده است. استفاده از یک باند کمکی پسیو می‌تواند به پخش و برد صدا کمک شایانی کند. ناگفته نماند که استفاده از باند کمکی باعث می‌شود که شارژ بیشتری از باتری مصرف شود.

ورودی‌های باند

هنگام خرید باند همراه شارژی لازم است که تعداد و نوع ورودی‌های آن را بررسی کنید. یک باند کامل دارای ورودی‌های USB, SD, Radio, Bluetooth, AUX و Port است.

مشاوره خرید باند همراه شارژی

یکی از مهم‌ترین مسائل هنگام خرید، قیمت باند همراه شارژی است. همان‌گونه که تنوع در مدل‌های این نوع باند زیاد است؛ قیمت‌ها نیز متفاوت‌اند. برای خرید بهتر و مطمئن‌تر می‌توانید از مشاوران فروش باند همراه شارژی بانی باند مشورت بگیرید. همین حالا برای استفاده از این مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۶۶۰۹۱۲۵۹ تماس بگیرید.

بانی باند افتخار دارد به عنوان بکی از بهترین و باکیفیت ترین اکو همراه داخلی ، باند همراه شارژی اکو پارس را خدمت شما معرفی کند . این محصول از بهترین قطعات ساخته شده و با ارزانترین قیمت ، فقط در فروشگاه بانی باند و مراکز تابع آن به فروش میرسد. برای دیدن محصولات اکو همراه پارس اینجا کلیک کنید.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *