به دنبال گسترش مجموعه صدا گذاری و میکروفون های خود هستید؟ انتخاب از بین گزینه های زیاد و کیفیت های متفاوت، دشوار است؟ میکروفون های داینامیک مدرن با آزمایشات گراهام بل در قرن نوزدهم فاصله زیادی دارند. در این مقاله از سایت بانی بند به طور کامل به معرفی میکروفن  داینامیک پرداخته ایم.

دلایل زیادی وجود دارد که شما یک میکروفون داینامیک را به انواع دیگر ترجیح دهید. یک واقعیت ساده در مورد این نوع میکروفون این است که معمولا به گونه ای ساخته شده اند که در برابر پرتاب شدن در اطراف صحنه یا ضربه خوردن تصادفی، مقاوم هستند.

چند حقیقت ساده در مورد میکروفون داینامیک

عوامل مختلفی باعث اختلاف بین میکروفون ها می شوند. میکروفون ها معمولا به دو نوع داینامیک و کندانسور تقسیم بندی می شوند. از آن جایی که اصطلاح داینامیک برای بسیاری از میکروفون ها به کار می رود، چیزهای زیادی برای دانستن در مورد میکروفون های پویا یا داینامیک وجود دارد.

میکروفن داینامیک

معرفی میکروفون داینامیک

میکروفون داینامیک یک دستگاه صوتی مبدل است که صدا (انرژی موج مکانیکی) را از طریق یک دیافراگم رسانای الکتریکی متحرک، یک ساختار مغناطیسی دائمی و اصل القای الکترومغناطیسی به صوت (انرژی الکتریکی) تبدیل می ‌کند. که آن را به یک میکروفن بی سیم پر کاربرد تبدیل کرده است  در این مقاله، در مورد عملکرد داخلی بهترین میکروفون‌ های داینامیک با جزئیات بیشتر بحث خواهیم کرد . شما را با تفاوت میکروفن داینامیک و  کندانسور آشنا خواهیم کرد.

 همانطور که گفته شد، ویژگی اصلی میکروفون های داینامیک این است که با اصل القای الکترومغناطیسی کار می کنند. بنابراین، یک میکروفون پویا یا داینامیک باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • ساختاری که میدان مغناطیسی را ایجاد می کند.
  • یک عنصر رسانا که در آن به وسیله سیم های سربی می توان ولتاژ را گرفت.
  • عملکردی که امکان حرکت نسبی بین عنصر رسانا و میدان مغناطیسی را فراهم می کند.

 این تقریباً ابتدایی ترین تعریف از میکروفون های داینامیک را ارائه می دهد.

طراحی ظاهری میکروفون داینامیک

دو طرح اصلی میکروفون پویا، از الکترومغناطیس برای تبدیل صدا استفاده می کنند. این دو طرح با عنوان میکروفون داینامیک با سیم پیچ متحرک و میکروفون داینامیک ریبون شناخته می شوند.

وقتی عبارت “میکروفون پویا” را می شنویم، می توانیم روی این موضوع شرط ببندیم که یک میکروفون داینامیک با سیم پیچ متحرک باشد. اگر چه میکروفون های ریبون داینامیک هستند، اما در اکثر مواقع به آن ها “میکروفون های نواری” می گویند.

انواع میکروفن داینامیک

میکروفون داینامیک با سیم پیچ متحرک

یکی از بهترین میکروفون های داینامیک، میکروفون با سیم پیچ متحرک است. یک میکروفون پویا یک میکروفون غیر فعال است که از یک سیم پیچ رسانا متصل به دیافراگم و یک میدان مغناطیسی دائمی برای تولید سیگنال میکروفون خود استفاده می کند. از آن جایی که صدا باعث می شود دیافراگم و سیم پیچ در میدان مغناطیسی حرکت کنند، سیگنال میکروفون از طریق القای الکترومغناطیسی در سراسر آن القا می شود. بیایید به یک نمودار ساده از بهترین میکروفون های داینامیک با سیم پیچ متحرک نگاهی بیندازیم.

توجه داشته باشید که سیم پیچ رسانا و دیافراگم در واقعیت متصل هستند. بنابراین ساختار مغناطیسی به گونه ای طراحی شده است که یک برش دایره ای داشته باشد که در آن سیم پیچ می تواند به طور موثر نوسان کند. آهنربا یک قطب مغناطیسی در داخل سیم پیچ و قطب دیگری در بیرون دارد. این باعث ایجاد میدان مغناطیسی مناسب می شود. با حرکت دیافراگم و سیم پیچ، ولتاژی در سراسر سیم پیچ القا می شود که توسط سیم های الکتریکی گرفته می شود. بقیه مدارهای بهترین میکروفون های داینامیک بسیار ساده هستند. سیم ‌های الکتریکی معمولاً یک مدار با ترانسفورماتور خروجی یا مستقیماً با اتصال خروجی میکروفون می‌سازند.

ترانسفورماتور پله‌آپ که در خروجی است، به تقویت ولتاژ (دامنه) سیگنال میکروفون کمک می کند و در عین حال از میکروفون در برابر ولتاژ DC ورودی محافظت می کند. خوشبختانه عناصر سیم پیچ متحرک قوی معمولاً توسط ولتاژ DC آسیب نمی بینند. اگر میکروفون دینامیک بدون ترانسفورماتور باشد، سیم‌ های الکتریکی مستقیماً به خروجی میکروفون متصل می ‌شوند.

میکروفون داینامیک ریبون

اغلب به عنوان یک میکروفون نواری شناخته می شود، اما همچنین یک میکروفون پویا است. بهترین میکروفون های داینامیک ریبون چیست؟ میکروفون ریبون نوعی میکروفون پویا است که از یک دیافراگم نوار رسانا در یک ساختار مغناطیسی استفاده می کند. همانطور که نوار با امواج صوتی حرکت می کند، یک ولتاژ AC از طریق القای الکترومغناطیسی در سراسر آن القا می شود.

کاربرد میکروفن های داینامیک

میکروفون ‌های داینامیک برای ضبط وکال بسیار عالی هستند؛ از پادکست و صداگذاری گرفته تا آواز خواندن. این میکروفون ها به ‌ویژه زمانی که چندین نفر در یک اتاق ضبط می کنند، خوب کار می کنند. یا اگر شما برای حرفه خودتان به دنبال خرید میکروفن بی سیم خبرنگاری هستید این میکروفن می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
اگرچه از میکروفون ‌های پویا برای ضبط  یا تقویت بسیاری از منابع صوتی استفاده می‌ شود، چند کاربرد رایج دیگر نیز برای بهترین میکروفون های داینامیک وجود دارد:

آواز در اجرا های زنده

میکروفون‌ های داینامیک Cardioid مانند Shure SM58 و Sennheiser e835 میکروفون‌ های صوتی استاندارد صنعتی برای اجرای زنده هستند.

آواز در ضبط استودیویی

میکروفون‌های پویا مانند Shure SM7B میکروفون‌هایی مناسب برای ضبط صدای بلند و صدای جیغ برای ژانرهای سخت‌ تر موسیقی هستند. یک میکروفون داینامیک خوب می تواند یک میکروفن مناسب خوانندگی باشد که  به  خوبی به  آوازها  رنگ دهد تا صداهای ضبط شده جنب و جوش بیشتری داشته باشند.

تفاوت داینامیک و کندانسور

تفاوت میکروفن داینامیک و کندانسور

از یک میکروفون برای تبدیل امواج صوتی به امواج الکتریکی که یک کامپیوتر یا دستگاه ضبط دیگر می تواند آن را درک کند، استفاده می شود. نحوه تبدیل این سیگنال بسته به نوع میکروفون متفاوت است.بسته به موقعیت از هر دو میکروفن داینامیک و کندانسور استفاده می شود. اما تفاوت بین یک میکروفون داینامیک و یک میکروفون خازنی در این است که یک میکروفون پویا برای ضبط صداهای بلند و قوی (درام یا صدای بلند) به ویژه در محیط زنده بهتر است، در حالی که از میکروفون خازنی برای ضبط صدا های ظریف تر و فرکانس های بالاتر (استودیو) استفاده می شود. زیرا میکروفن های کندانسور حساسیت و پاسخ فرکانسی بیشتری نسبت به میکروفن های نوع داینامیک دارند. بنابراین استفاده از میکروفن های کندانسور برای  آواز و سازهای آکوستیک به ویژه در محیط استودیو بهترین هستند. یک مزیت دیگر میکروفون های داینامیک این است که به برق نیاز ندارند؛ در حالی که میکروفون خازنی به برق نیاز دارد.یک تفاوت دیگر میکروفن های کندانسور نسبت به میکروفن های پویا در این است که الگوی قطبی میکروفن های داینامیک کاردیوئیدی یا سوپر کاردیوئیدی است اما میکروفن های خازنی می توانند هر نوع الگوی قطبی را داشته باشند.

از دیگر تفاوت های میکروفن داینامیک و کندانسور این است که میکروفن های داینامیک از خودشان تغذیه می کنند ، به راحتی تنظیم می شوند و نیاز به آمپلی فایر داخلی،باتری و یا منبع تغذیه ندارند و به نوعی شبیه به یک دینام عمل می کنند.

در مقابل میکروفن های کندانسور دارای فناوری داخلی پیچیده ای هستند و برای تقویت سیگنال های خود به نوعی برق به نام فانتوم پاور با اتصال به XLR نیاز دارند. بنابراین کاربران میکروفن های خازنی معمولا از کابل های سه پین XLR استفاده می کنند. و همانطور که گفتیم میکروفن های کندانسور نسبت به صدا حساس تر بوده  و بهتر  است از آن برای ضبط های استودیویی استفاده شود جایی که می تواند به خوبی صدای گیتار را ضبط و منعکس کند. نکته قابل ذکر این است که بسیاری تصور می کنند میکروفن های خازنی صدای بلند تری را ارائه می دهند اما اینطور نیست در اصل انتخاب درست میکروفنی با حساسیت بالا یا پایین بر اساس نیاز کاربران است که می تواند کیفیت عالی  از صدا را ارائه دهد.

جمع بندی

هر کدام از میکروفون های داینامیک و یا خازنی مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند. میکروفون های داینامیک از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و تقریبا برای هر بودجه و نیازی کاربرد دارند. در نهایت باید با توجه و به بودجه و انتظاراتی که از میکروفون دارید، از بین میکروفون های داینامیک، میکروفون مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می توانید برای راهنمایی و خرید انواع میکروفن از طریق تماس با شماره تلفن 66091252 از راهنمایی و مشاوره بهره مند شوید.

فروشگاه اینترنتی بانی باند

منابع:mynewmicrophone/podcastinsights

سوالات متداول

  • میکروفن داینامیک چیست؟

میکروفن یکی از انواع میکروفن های است که مانند یک دینام عمل میکند و منابع تغذیه را در خودش مانند آمپلی فایرو باتری دارد.

  • بهترین میکروفن داینامیک کدام است؟

میکروفن Shure SM58 یکی از بهترین میکروفن های بی سیم می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *