تاریخچه شرکت دایناکورد 

شرکت دایناکورد (DYNACORD) در سال 1947 میلادی توسط آقای Werner Pinternagel در آلمان بنیان گذاری شد و کار خود را با ساخت تیوب آمپلی فایر شروع کرد. دایناکورد پس از چندین سال و تثبیت خود در بازار آلمان، اقدام به ساخت اسپیکر کرد. بعد از توسعه پیدا کردن کمپانی دایناکورد در زمینه بلندگو، این شرکت تصمیم به تولید میکسر صدا و سایر تجهیزات صوتی گرفت که با این اقدام به یکی از بزرگترین های این صنعت تبدیل شد. امروزه همه افرادی که با صنعت صوت سر و کار دارند با نام دایناکرد آشنایی دارند. دایناکورد در حال حاضر محصولاتی همچون میکسر صدا، آمپلی فایر، بلندگو،میکسر، میکروفن، باند اکتیو، باند پسیو، پاور میکسر و سیستم پیجینگ تولید می کند.

درباره شرکت دایناکورد Dynacord

Werner Pinternagel

در میان سال های 1950 تا 1952 شرکت دایناکورد موفقیت های بسیار بزرگی در کشور خود یعنی آلمان بدست آورد. دایناکورد با طراحی و عرضه یک مدل بسیار محبوب به نام سری KV که شامل یک جعبه حاوی تقویت کننده صدا به همراه بلندگوها و تجهیزات کامل که به مشتری تحویل داده می شد بود، توانست از این دستگاه تعداد 70.000 تنها طی 2 سال فقط در آلمان بفروشد.

شرکت Dynacord از سال 1959 جذب سفارشات خارجی از سراسر دنیا را شروع کرد و بازار های بین المللی با نام این برند آشناتر شدند. در همان سال شرکت دایناکورد به شهر Straubing آلمان نقل مکان کرد تا بتواند فضای تولید و همچنین تجهیزات و خطوط تولید خود را افزایش دهد. در دهه 60 دایناکورد با عرضه یک آمپلی فایر جدید به نام سری Eminent، تحول عظیمی در صنعت موسیقی و ساخت آن بوجود آورد.

دهه 70 و 80 ، پله های ترقی برای دایناکورد

طراحان شرکت دایناکورد در سال 1963 میلادی نیاز این شرکت را آمپلی فایری با قابلیت دریافت و تلفیق اصوات بم دانستند و پس از ساخت تقویت کننده ای از سیستم جدید Electronic bass، دایناکورد گیتار معروف Dynacord Cora را با طراحی بی نظیر و تنها در تعداد 130 عدد به بازار آلات موسیقی معرفی کرد. گیتاری که هر کلکسیونی  آرزوی داشتن آن را داشت.  در سال 1975 در تمامی آمپلی فایر های شرکت دایناکورد لام خلا حذف و ترانزیستور جایگزین آن شد تا بدین ترتیب گرما تولیدی دستگاه به شدت کاهش یابد. تجهیزات دایناکرد توانستند دو بار فرصت طلایی تامین کننده سیستم صوتی مورد نیاز دو مسابقه بسیار مهم، یعنی المپیک 1972 مونیخ و المپیک 1980 مسکو را داشته باشند و به بهترین شکل ممکن از آن دو برای تبلیغ این برند استفاده کردند و توانایی این شرکت را دوباره در سطح جهانی نشان دادند.

درباره شرکت دایناکورد Dynacord

Dynacord Cora

سری PowerMate

شرکت دایناکورد در اواخر دهه 90 میلادی، اولین نسل طلایی از پاور میکسر های All In One خود را تحت عنوان PowerMate روانه بازار کرد. طراحی منحصر به فرد و قابلیت های بی نظیر این سری، نه تنها نظر کاربران سراسر جهان را به خود جلب کرد بلکه باعث شد میکسر های این شرکت، به عنوان استاندارد در این صنعت شناخته شوند. در حال حاضر، یعنی نسل سوم این پاور میکسر، جز و محبوب ترین پاور میکسر ها بین سراسر جهان است.

درباره شرکت دایناکورد Dynacord

سخن پایانی

بعد از گذشت 72 سال از تاسیس شرکت دایناکورد ، محصولات این کمپانی یعنی تجهیزات صوتی حرفه ای همچون میکسرها ، پاور میکسر ها ، آمپلی فایر ها و بلندگو ها ، هم چنان با ظرافت و دقت بی نظیری تولید می شوند که این منحصر به فردی در کیفیت و عملکرد و تعهد به هنر و علم صدا، توانسته است این نماینده برتر آلمانی مطرح را پیشرو و بهترین خود در صنعت صوت نگه دارد و تنها با یکبار کارکرد با یکی از تجهیزات صوتی این شرکت، کاربر را به طرفدار ثابت این برند تبدیل کند.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *